Lenovo Y710 - Månadens gaming deal på Elgiganten - bra pris?

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av sk3tch:

Hej! Jag såg i Elgigantens annonsblad idag den här dator: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-.... Alltså den som diskuteras här. Men tyvärr är den slut på Elgigantens hemsida och på min lokala Elgiganten butik. Men jag såg att Elgiganten har tillgångsgaranti och tänkte utnyttja det men jag blir inte klok på hur det fungerar. Det står så här på Elgigantens hemsida:
Vi lämnar 3 dagars tillgångsgaranti. Om varan tar slut inom 3 dagar och vi inte kan få fram varan inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre vara till samma pris och du behöver inte betala mellanskillnaden. Enda undantaget från tillgångsgarantin är när Annonserade varor är märkta med 'begränsat antal'. Men när jag kontaktade Elgigantens chatt så lät det rörigt. Alex du kanske kan reda ut vad som gäller för just den här dator?

Jag är ny på SweClockers så jag hoppas jag inte gör fel i att ställa frågan här.

/sk3tch

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena,

Japp, det är sjukligt drag på måndens gamingdeal . Men lägg order via nätet asap. Det ska komma in en ny laddning på Onsdag!

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad roligt! Tack för informationen!

/sk3tch

Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

Japp, det är sjukligt drag på måndens gamingdeal . Men lägg order via nätet asap. Det ska komma in en ny laddning på Onsdag!

//Alex

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fixar denna dator uppspelning av 4k videoklipp?
Filmar med gopro och vill gärna kunna köra i 4k.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Berget80:

Fixar denna dator uppspelning av 4k videoklipp?
Filmar med gopro och vill gärna kunna köra i 4k.

Ja absolut. Det gör i princip vilken maskin som helst i dagens läge.

Permalänk
Medlem

Lokala Elgiganten ringde upp mig för ett par dagar sen då jag mailat ang gratisspelet. Men dom visste inget om nån sweclockers kampanj. Jag sa att det står på alla annonser på nätet men då han ringde kunde han inte hitta det så det blev inget. Jag sa att då får jag väl lämna tillbaka datorn och köpa en ny via nätet. "Gör det då!" blev svaret! Nöjd med datorn men mindre nöjd med servicen.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Elgiganten, har ni koll på lagerstatusen på dom nu?
Står i weblager 24/10, inget om hur det ser ut idag.
La en beställning i dag, vore kul att veta om man kan vänta sig en denna vecka.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av anderna:

Lokala Elgiganten ringde upp mig för ett par dagar sen då jag mailat ang gratisspelet. Men dom visste inget om nån sweclockers kampanj. Jag sa att det står på alla annonser på nätet men då han ringde kunde han inte hitta det så det blev inget. Jag sa att då får jag väl lämna tillbaka datorn och köpa en ny via nätet. "Gör det då!" blev svaret! Nöjd med datorn men mindre nöjd med servicen.

Klart att vi löser spelet - skicka ditt kvittonr via PM, så fixar vi.
Då ser jag också vilken butik du har handlat i och kan ta ett snack med dom angående servicen

Skrivet av Berget80:

Elgiganten, har ni koll på lagerstatusen på dom nu?
Står i weblager 24/10, inget om hur det ser ut idag.
La en beställning i dag, vore kul att veta om man kan vänta sig en denna vecka.

Lenovo har bokat en leverans idag kl 0945. Så det håller nog på att lastas in as we speak.

//Alex

Visa signatur
Permalänk

@elgiganten

Det finns ej xbox anslutning monterat på denna dator vilket jag fick till svar att det skulle finnas. Endast förmonterat i vissa länder tydligen. Bra att veta för er som inte handlat ännu... /Dennis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för gratisspel/rabattkod alla snackar om?

Permalänk
Medlem

Går det sätta in detta ram-minne i datorn för att expandera till 24gb?
Är det kompatibelt med det befintliga minnet i datorn?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3612751

Permalänk
Medlem

Vilket minne har folk köpt som har tryckt i ett till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Vad är det för gratisspel/rabattkod alla snackar om?

Använd koden SWECLOCKERS så får du valfritt nedladdningsbart köp på spelet vid köp av denna dator.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

Datorn kommer nog hänge med de senaste spelen ett bra tag framöver. Den har ju ett 1070.

Permalänk
Medlem

Är det någon som tagit en bild på hur den ser ut inuti?
Hur är kablarna dragna m.m.?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Är det någon som tagit en bild på hur den ser ut inuti?
Hur är kablarna dragna m.m.?

Här finns några bilder: http://www.computershopper.com/slideshow/first-look-lenovo-id...

Permalänk
Skrivet av denkojones:

@elgiganten

Det finns ej xbox anslutning monterat på denna dator vilket jag fick till svar att det skulle finnas. Endast förmonterat i vissa länder tydligen. Bra att veta för er som inte handlat ännu... /Dennis

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är rätt säker på att jag läste det i produkt specifikationen när jag köpte, dock hittar jag det inte nu. Hade sett fram emot att länka min kontroller. Kanske inte en dealbreaker.

Permalänk
Medlem

Elgiganten briljerar igen, att man inte har lärt sig.
När jag beställde fanns den i lager enl. webbsaldot.
Ringde idag när inget har hänt med beställningen.
Fick info att den är på gång och levereras 25/11, bara ca en månad från beställningsdatum.
Lägger en beställning från ett seriöst företag istället.

Permalänk
Skrivet av Berget80:

Elgiganten briljerar igen, att man inte har lärt sig.
När jag beställde fanns den i lager enl. webbsaldot.
Ringde idag när inget har hänt med beställningen.
Fick info att den är på gång och levereras 25/11, bara ca en månad från beställningsdatum.
Lägger en beställning från ett seriöst företag istället.

Antar att dom sålt mycket mer än väntat och Lenovo kanske har problem att leverera. Tror inte man skall klandra Elgiganten för det tyvärr, även om det drabbar slutkunden. Måste vara oerhört svårt att förutsätta förväntningarna på försäljningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

Antar att dom sålt mycket mer än väntat och Lenovo kanske har problem att leverera. Tror inte man skall klandra Elgiganten för det tyvärr, även om det drabbar slutkunden. Måste vara oerhört svårt att förutsätta förväntningarna på försäljningar.

Men idag är det så pass avancerade hemsidor så lagersaldot borde uppdateras per automatik.
Hade det stått beräknad leverans 25/11 så hade jag inte lagt en beställning.

Permalänk
Medlem

Måste säga... normalt är man allergiskt mot dessa OEM maskiner, men denna verkar faktiskt vara helt okej. Ja du behöver lägga till 8GB RAM för att den ska bli vettig, och ja man vill troligen lägga till en HDD också, men man får faktiskt bra värde för pengarna.

Nackdelen är all total brist på överklockning och troligen större uppgraderingar (PSUn, Moderkort mm sätter nog stopp). Men om man inte bryr sig om det så är det inte dumt alls.

Att produkten ta slut fortare än de hinner få in den i lager förvånar mig inte ett skvatt.

+1 till Elgiganten och Lenovo, helt klart.

Permalänk
Avstängd

Säkert bra dator men varför måste alla OEM dator ha så grymt fula lådor så fort de heter "Game", "Extreme" eller "Super mega flash"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Väldigt lockande prestanda för den lilla pengar utan arbetsinsats. Det enda som egentligen stör mig här är cpun. Betydligt bättre prestanda till ett anständigt pris med en I5-6600K tänker jag (samt mer framtidssäkert)?

Går det att byta upp sig processormässigt hyfsat enkelt på den här modellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berget80:

Elgiganten briljerar igen, att man inte har lärt sig.
När jag beställde fanns den i lager enl. webbsaldot.
Ringde idag när inget har hänt med beställningen.
Fick info att den är på gång och levereras 25/11, bara ca en månad från beställningsdatum.
Lägger en beställning från ett seriöst företag istället.

Efter denna tur.
Hade inget särskilt att göra idag och såg att dom hade på lager i västerås, 12 mil härifrån.
Valde collect at store och fick kvitto och godkänd reservering.
Passerar kassan, går till varuutlämningen. Nej det måste ha blivit något lagerfel, det finns tyvärr ingen på lager.

Dock väldigt tillmötesgående kille inne i butiken.

Får samma dator med GTX 1080, 16 ram, och 1 tb hdd för 13900:-
Hårddisken och ramen hade man ju åkt på ändå så det blev rätt billig uppgradering till GTX 1080.
Så slutet gott, allting gott.

Permalänk
Skrivet av Zybeer:

Väldigt lockande prestanda för den lilla pengar utan arbetsinsats. Det enda som egentligen stör mig här är cpun. Betydligt bättre prestanda till ett anständigt pris med en I5-6600K tänker jag (samt mer framtidssäkert)?

Går det att byta upp sig processormässigt hyfsat enkelt på den här modellen?

Nja, även om du kan få in en 6600k vilket förmodligen går så antar jag att det inte är ett z-170 moderkort så ingen överklockning ändå(ingen aning vilket moderkort det är, det kanske står nånstans, men lär helt klart inte vara z-170)
Det är ju den uppoffring du gör för en färdigbyggd dator, vilket gör att man aldrig riktigt skulle rekommendera en, utom om du inte har något som helst intresse och bara vill "plug and play" och sen slänga skiten när den inte hänger med ett par år senare.
Dock måste ju sägas att det är helt OK hårdvara för priset, ett 1070 system under 10k är inte illa.

Permalänk
Skrivet av Berget80:

Efter denna tur.
Hade inget särskilt att göra idag och såg att dom hade på lager i västerås, 12 mil härifrån.
Valde collect at store och fick kvitto och godkänd reservering.
Passerar kassan, går till varuutlämningen. Nej det måste ha blivit något lagerfel, det finns tyvärr ingen på lager.

Dock väldigt tillmötesgående kille inne i butiken.

Får samma dator med GTX 1080, 16 ram, och 1 tb hdd för 13900:-
Hårddisken och ramen hade man ju åkt på ändå så det blev rätt billig uppgradering till GTX 1080.
Så slutet gott, allting gott.

Bara att gratulera, allt löser sig vet du.

Permalänk
Medlem

Hej mina vänner.

Har varit sugen ett tag på denna Lenovo men efter ett tags velande så bestämde jag mig för att jag bygger en dator istället. Inte för att jag ska komma billigare undan utan för att det är så förbannat roligt. Dock så behöver jag lite hjälp från er som kan och har koll på prylarna.

Datorn kommer användas endast till spel och streamingtjänster och inget annat. Ingen surf eller några andra program. Jag har aldrig överklockat men jag kan helt klart tänka mig att testa det i framtiden om man vill få ut lite mer krut ur burken.

1. Är det några delar jag borde byta ut? Hur är tex minnen och PSU?

2. När det kommer till CPU och GPU funderar jag på I7 6700k samt 1070. Är det bra för mitt ändamål eller klarar jag mig lika bra på en I5 6600K? Hur framtidssäker är I7an?

3. Funkar denna kylaren om man ska överklocka?

4. Moderkortet, är det lämpligt eller kan man komma billigare undan där?

PS. Jag vill köpa så mycket som möjligt på netonnet.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9837284/

Permalänk
Medlem

Är det någon som provat att koppla in ett headset och vet om datorn har 4-polig 3,5mm kontakt.
Jag har provat men det verkar inte funka för mig men det kan ju även vara headsetet som inte är kompatibelt?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk

@Elgiganten: Beställde denna datorn igår och när jag tittade och beställde hade Elgiganten 4 nedladdningsbara spel. När jag senare fick kvittot fick jag inga koder, och när jag tittar igen så är symbolen för koderna vid datorn på hemsidan borttagna. Detta trots att det pågår en kampanj vid köp av intels I5 och I7. Känner mig blåst uppriktigt sagt.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av TomiTumult:

@Elgiganten: Beställde denna datorn igår och när jag tittade och beställde hade Elgiganten 4 nedladdningsbara spel. När jag senare fick kvittot fick jag inga koder, och när jag tittar igen så är symbolen för koderna vid datorn på hemsidan borttagna. Detta trots att det pågår en kampanj vid köp av intels I5 och I7. Känner mig blåst uppriktigt sagt.

Tjena!

Du ska inte behöva känna dig blåst och allt går att lösa, skicka ett pm till mig så fixar jag en kod

Det som hänt är dessvärre att det varit overload under black friday och cyber monday vilket har gjort att koden fallit bort på ett fåtal kvitton.. Detta är givetvis sjukt drygt/förvirrande för dig som kund, men som sagt, skicka ett PM så fixar jag det!

/Magnus

Visa signatur
Permalänk

@Elgiganten: Hej, håller med lite förvirrande, men men så är det ibland. Såg att de hade en på lager i Malmö, och fick den direkt i butiken istället idag, inkl gamingkod, så det löste sig till det bästa. Sitter och ska packa upp den nu ikväll så det blir kul. Fick god service i butiken och hos kundtjänst per telefon när jag makulerade onlinebeställningen, så jag är nöjd med servicen. Tack ska ni ha och ha en god kväll.