Permalänk
Medlem

Battlefield 1 version?

Hej,

Tidigare har man kunnat köpa Premium version av Battlefield spel där man fått kommande expansioner på köpet. Priset har då legat på 850 kr medan standard legat på runt 400 kr. Expansionerna har kostat 150 kr så 150 x 4 + 400 = 1000 kr. Man har alltså sparat runt 250 kr på att köpa Premium, iallafall nu sist när jag köpte Battlefield 4.

När det gäller Battlefield 1 så verkar de ha ändrat modell? Tittar man här https://www.origin.com/swe/en-us/store/battlefield/battlefiel... så är det Ultimate edition för 1300 kr som gäller, kan det betyda att även expansionerna kommer vara dyrare än normalt? Battlefield 1 standard kostar 450 kr och skulle de 4 expansionerna kosta samma som tidigare så hade det blivit totalt 1050 kr. Visst vet jag att man får lite extra grejer i en ultimate men det är saker jag kan leva utan.

Någon som vet mer om hur det är tänkt?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide