Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Areca 1220 RAID-kontroller

Jag själv bor numera i grannlandet i öst, varorna hämtas hos min familj i nordvästra Stockholm. Betalning sker lättast med kontanter eller Swish.

### Areca ARC-1220 ###

8-portars SATA RAID-kontroller av kvalitetsmärke med hårdvaru-RAID för bl.a. RAID5 och RAID6. Stödjer SATA-300 (OK för hårddiskar, halva hastigheten för SSD), ansluts till PCIe x8.

Ursprungligen importerats från USA i september 2006 för ca 5000kr (kostade det dubbla i Sverige då). Använts sedan dess i min filserver i stort sett dygnet runt. Fungerar fortfarande prima, men säljer den nu eftersom jag ersätter RAID med fysisk backup i två länder, och antalet hårddiskar har minskat.

Alla åtta SATA-kablar medföljer också. De är 1m långa, hållbara, och den vinklade änden passar perfekt till kontrollerkortet. Givetvis fungerar vilken kabel som helst, men jag har personligen gillat dessa =).

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hur är det med ljudnivån på fläkten?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]