Ikon om nätverket dyker upp hitt som tätt när jag spelar BF1 hjälp!

Permalänk
Avstängd

Ikon om nätverket dyker upp hitt som tätt när jag spelar BF1 hjälp!

Tjena när jag spelar BF1 så kan den där lilla ikonen dyka upp på bildskärmen den som varnar för nätverket. Bör man öppna portar i routern för BF1 då?? känns irriterande när det händer att nätverk ikon dyker upp eftersom det blir som ett litet litet lagg då det påverkar smoothness ge å med att jag har freesync igång och kör väldigt smooth och då detta dyker upp så känns det inte som mjukt gameplay när nätverk ikonen för spelet kommer upp. Det är inte så att jag får fps drops eller så utan det är internet laggs jag menar. Jag spelar med en bra dator som kan hantera spelet utan problem med ett r9 fury samt en i7 4790K och 8GB ram minnen samt har 100mbit bredband från comhem. Vad bör man göra åt detta? eller är det mer spelet som behöver rättas till genom patchar? Mvh Gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Du borde inte behöva öppna portar om du spelar spelet och att det fungerar. Portar brukar inte öppnas och stängas (riktigt hur som helst, finns tekniker som upnp och grejer).

Vad är det för symbol på nätverksikonen som kommer upp, är det rött med ett kryss på? Gul? Vilket operativsystem?

Inget jag vet rakt av vad det är iaf.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenKenny:

Du borde inte behöva öppna portar om du spelar spelet och att det fungerar. Portar brukar inte öppnas och stängas (riktigt hur som helst, finns tekniker som upnp och grejer).

Vad är det för symbol på nätverksikonen som kommer upp, är det rött med ett kryss på? Gul? Vilket operativsystem?

Inget jag vet rakt av vad det är iaf.

gul ikon dyker upp slumpmässigt och orange ibland. Har Windows 10 64bit

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Använder du ComHems medföljande router? Använder du kabel eller trådlöst? Låter som att routern i sig håller på att krångla. Hade liknande förut hos småbröderna, men det drabbade aldrig spelet sämre än vanligt. Funkade däremot aldrig riktigt bra.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenKenny:

Använder du ComHems medföljande router? Använder du kabel eller trådlöst? Låter som att routern i sig håller på att krångla. Hade liknande förut hos småbröderna, men det drabbade aldrig spelet sämre än vanligt. Funkade däremot aldrig riktigt bra.

kör med router jag fick med en hel svart router. Modell kommer jag inte ihåg nu vad det var och jag kör med kabel och den är ansluten trådlöst i routerns inställningar. Jag tror inte den krånglar då jag aldrig har problem med internetet i andra spel eller när jag bara slö surfar och jag har aldrig fått internet problem förut men när det gäller BF4 och BF1 så dyker det upp dessa ikoner då jag har hört att ikonerna menas att det är problem med nätverket och jag har blivit tipsad av att spela på svenska servrar men jag hittar inga svenska servrar i BF1.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

..och jag kör med kabel och den är ansluten trådlöst i routerns inställningar...

Vad menar du?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenKenny:

Vad menar du?

menar att den är ansluten med RJ 45 kabel (lan kabel) direkt till moderkortets lan uttag och direkt in i routern samt den är ansluten trådlöst så att man kan surfa med mobilen på wifi.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Ett av problemen som var på lillebrödernas ComHem router var att den inte orkade skicka över nämndvärda mängder data till WiFi-anslutna enheter, samtidigt som LAN-portarna belastades.

Det fanns en knapp på framsidan på deras Netgear ??3700??-nåt (alltså ComHem routern) som inaktiverade WiFi. När jag testade det så fungerade det klockrent för den efter det. Misstänker att du inte vill stänga av WiFi hur som helst, men gör det tidigt på morgonen eller whatever när ni inte använder det annars och testa om det löser problemet. Då vet du iaf att det är ComHems router som är problemet. Chansen att de tär något annat som krånglar finns, men ComHem routrar brukar vara legendariskt skräp.

Lycka till.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenKenny:

Ett av problemen som var på lillebrödernas ComHem router var att den inte orkade skicka över nämndvärda mängder data till WiFi-anslutna enheter, samtidigt som LAN-portarna belastades.

Det fanns en knapp på framsidan på deras Netgear ??3700??-nåt (alltså ComHem routern) som inaktiverade WiFi. När jag testade det så fungerade det klockrent för den efter det. Misstänker att du inte vill stänga av WiFi hur som helst, men gör det tidigt på morgonen eller whatever när ni inte använder det annars och testa om det löser problemet. Då vet du iaf att det är ComHems router som är problemet. Chansen att de tär något annat som krånglar finns, men ComHem routrar brukar vara legendariskt skräp.

Lycka till.

Okej jag hitta knappen på routern ska testa att spela nu och se om ikoner inte visas mer

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5