Ska byta grafikkort, help pls.

Permalänk
Medlem

De är i Passive Mode och startar inte förens en viss temp.
Du kan ändra fläktkurvan med tex MSI Afterburner

Så här ser min egna kurva ut i MSI Afterburner. Jag har en låda med väldigt bra ventilering så GPUn ligger på 30c i idle, därför kan jag ha så lågt som 42c för aktivering av fläktarna. Då går de inte igång förens jag startar ett spel. Du kan göra likadant om du vill fast med lite högre temps

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivet av Lalapoo:

En liten bump, stoppat i grafikkortet nu och uppdatera drivrutinerna.. men dom 2 fläktarna som sitter på kortet snurrar inte? ska de vara så, enligt en filur så ska dom inte snurra förens datorn når 60c

Vad har du för grafikkort då?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalapoo:

En liten bump, stoppat i grafikkortet nu och uppdatera drivrutinerna.. men dom 2 fläktarna som sitter på kortet snurrar inte? ska de vara så, enligt en filur så ska dom inte snurra förens datorn når 60c

Om du köpte xfx kortet som länkades så ska det vara lugnt:

"All New Zero dB Auto Load Sensing Fans

Power when you need it and quiet when you don't.

XFX fans are equipped to run at the highest possible performance, while our Zero DB Fan System will also keep your fans running at efficient RPM in order to minimize annoying fan noise by lowering RPM all the way down to Zero RPM. When the heat is on during intense gaming, our fans will speed up as needed."

http://www.xfxforce.com/en-us/products/amd-radeon-rx-400-seri...