Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Hur många av er tänker använda den i VR?

Självklart för mig att supersampla min rift så högt det går när kortet väl kommer. Ser enormt fram emot att kunna dra upp i tex Climb

Permalänk
Avstängd

Verkar ju döden att vänta på Xtreme, funderade på att lägga 200kr mer på MSI fast det är sämre igår men valde att vänta. Frågan är om man ens får ett kort innan midsommar i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Slut på Aorus överallt verkar det som och komplett har inte förrän i Maj. Har sålt mina 2st 980 Ti och funderar därför på att beställa ett Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC istället på Netonnet.
Lär väl inte skilja så mycket ??

Det lilla jag har läst från användare som har en gaming oc eller msi armor. Är att kylaren är för klen, +2500 rpm på fläktarna och kortet går runt 80 grader ändå. Detta en gaming oc.

Tålamod för en bättre kylare lär vara värt i slutändan. Speciellt då man pungar ut så mycket på en 1080ti.

Sitter själv i samma sits, utan grafikkort och väntar på en 1080ti. Beställde en palit super jetstream från tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Självklart för mig att supersampla min rift så högt det går när kortet väl kommer. Ser enormt fram emot att kunna dra upp i tex Climb

Härligt! har du sett spelet Primordian förresten?
Tror du att det går och supersampla upp till 2.0?

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Alla sidor har skjutit upp till 28, jag har väntat över en månad på det där jäkla kortet. Köpte Aorus varianten istället på Inet.

Mitt Aorus Xtreme skickades idag från Dustin. Misstänker att det inte kommer förrän på fredag dock.

Skrivet av ZooiK:

Nice tack för svaret!

Fick ett ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX O11G-GAMING nu för ett riktigt riktigt bra pris så högg det istället. Får man se om man ångrar sig :P. Leverans i slutet av nästa vecka så den helgen blir det åka av.

Då blev äntligen nya datorn klar! Ska bli så skönt att kasta iväg mitt gamla 580GTX (som varit en trotjänare) och ta ett rejält kliv uppåt i FPS världen. Nu måste man bara spara ihop till en ny skärm...

Grym uppgradering från 580!

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Nice då är du nog en av de första här inne med ett Extreme. Jag fegade ur och beställde ett Asus som man nu får vänta vackert på. Tur i oturen att jag inte beställde ett från komplett som hade i lager innan påsk då de inte verkar kunna skilja på OC och icke OC varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Härligt! har du sett spelet Primordian förresten?
Tror du att det går och supersampla upp till 2.0?

Inte sett just det spelet men på tisdag kommer Wilsons Heart! Jag kommer satsa på 1.7-1.8 i det mesta då allt över det inte ger något i synbar kvalitetsökning men drar mycket mer kraft.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill:
insåg idag att mitt Asus Strix 1070OC beter sig lika.
Så prövade att göra som du och det fungerade bra.
Frågan är ju varför det blir så?

En liten guide hur man gör-
http://pcgamesbeat.blogspot.se/2012/08/enable-power-saving-mo...

En liten guide http://pcgamesbeat.blogspot.se/2012/08/enable-power-saving-mode-on-nvidia-gpus.html
Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av Wesslan1:

Inte sett just det spelet men på tisdag kommer Wilsons Heart! Jag kommer satsa på 1.7-1.8 i det mesta då allt över det inte ger något i synbar kvalitetsökning men drar mycket mer kraft.

Mm sant, 1,8 låter bra faktist.
Kolla in det här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Milky Way:

Mitt Aorus Xtreme skickades idag från Dustin. Misstänker att det inte kommer förrän på fredag dock.

Grym uppgradering från 580!

Du har inte lust att lägga up en print på din confirmation, verkar ju konstigt att de skickar kort som inte är i Sverige ännu?

Permalänk
Skrivet av Lemasive:

Du har inte lust att lägga up en print på din confirmation, verkar ju konstigt att de skickar kort som inte är i Sverige ännu?

Kan jag väl.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Avstängd

@Milky Way: Gratulerar, verkar som det är Dustin man skall välja nästa gång om det inte kommer något kort från Inet imorgon.

Själv har man ju bokat från den 28 mars, men verkar ju irrelevant då visa återförsäljare får uppenbarligen varor snabbare.

Permalänk
Medlem

Kan bara nämna att jag bokade ASUS Strix på Inet 29/3, skickades idag! Snart är väntan över

Permalänk
Medlem

Ni som beställt ett Strix kort kolla med återförsäljare​ att ni även får https://www.asus-promotion.eu/dow3/

Permalänk
Medlem

En kommentar från EVGA om varför nya ICX korten är lite senare än övriga konkurenter och de är av 2 slots design

Yes, we are a bit late because the new iCX cooler for 1080Ti is a completely new design and tailor-made for 1080Ti:

* Pure Dual slot design with the best possible thermals.

* Redesigned shroud to give the 1080Ti a completely new look

* EVGA iCX Technology with 9 thermal sensors and asynchronous fans.

* RGB lighting with full product name display and RGB Thermal Display System.

* Full integration with EVGA Precision XOC for fan control, sensor monitoring and color customization.

* We are strongly confident about the new thermal design and you will love it.

Unboxing på nya Black Edition kortet som hittat fram till någon lycklig användare

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Någon som vet om EVGA kommer släppa en ACX-varriant på 1080 TI? Inte hört ett knyst om det.

ACX har ersatts med ICX kylaren

EVGA GTX1080 Ti Black Edition har 2 Fläktars ICX kylare men ej ICX teknologin

EVGA GTX1080 Ti SC2 har 2 Fläktars ICX Kylare samt ICX teknologin

EVGA GTX1080 Ti FTW3 har ICX 3 Fläktars ICX kylare samt ICX teknologin

EVGA iCX Technology takes iCX Cooling to a new level. iCX Technology incorporates 9 additional thermal sensors on the graphics card PCB, which monitor the GPU, the Power, and Memory areas of the graphics card. The iCX Technology monitoring is used to dynamically direct the fans asynchronously to allow iCX Cooling to increase airflow wherever it's needed most. iCX Technology further includes a safety fuse to protect your card and system. EVGA iCX Technology can be further monitored and controlled through EVGA Precision XOC to truly give you Peace of Mind Gaming!

Du kan läsa mer här: http://www.evga.com/articles/01092/evga-geforce-gtx-1080-ti/

Skillnaden mellan ACX och ICX:

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Måste vara först i Sverige hehe.

Förbokade typ timmen de kom upp på CDON men avbokade igår då det inte skulle komma förens bra mycket senare.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Någon här som han baxa Strix-kortet på webbis i Fruängen?
Tog nog inte mer än 15min så var det borta. 😂

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingJ:

Ni som beställt ett Strix kort kolla med återförsäljare​ att ni även får https://www.asus-promotion.eu/dow3/

Ska de ge/maila en voucher eller liknande då? Hur funkar Be the Hero koderna nu efter 18:e. Nån som löst in sin igår eller idag?

Fick förresten precis veta att jag kan hämta mitt Asus 1080 Ti Strix OC på webbhallen

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd

Fick precis ett samtal, eller min sambo svarade och det verkar som att det hade kommit in 4 kort till Inet och jag får ett av dem. Som jag har sagt tidigare, Inet har verkligen en grym support!

Permalänk
Medlem

@Wesslan1: jodå funkar bra för mig, aktiverade koden för 20 min sedan

Permalänk
Skrivet av Lemasive:

@Milky Way: Gratulerar, verkar som det är Dustin man skall välja nästa gång om det inte kommer något kort från Inet imorgon.

Själv har man ju bokat från den 28 mars, men verkar ju irrelevant då visa återförsäljare får uppenbarligen varor snabbare.

Skrivet av Cameltotem:

Måste vara först i Sverige hehe.

Förbokade typ timmen de kom upp på CDON men avbokade igår då det inte skulle komma förens bra mycket senare.

Meh. Visade sig att Dustin klantat sig och skickat ett vanligt Aorus och inte ett Xtreme. Har precis fått hem det. Ska se vad Dustins kundservice kan erbjuda. Lutar väl åt att jag skickar tillbaka det snarare än tar mellanskillnaden om det blir alternativen.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Milky Way:

Meh. Visade sig att Dustin klantat sig och skickat ett vanligt Aorus och inte ett Xtreme. Har precis fått hem det. Ska se vad Dustins kundservice kan erbjuda. Lutar väl åt att jag skickar tillbaka det snarare än tar mellanskillnaden om det blir alternativen.

Du kan ju alltid överclocka det själv, speciellt om du är sugen på vattenkylning.

Verkar som jag får det första kortet i Sverige då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Ska de ge/maila en voucher eller liknande då? Hur funkar Be the Hero koderna nu efter 18:e. Nån som löst in sin igår eller idag?

Fick förresten precis veta att jag kan hämta mitt Asus 1080 Ti Strix OC på webbhallen

Någon som testat om det går o få dow3 istället för For Honor/Wildlands ännu?

Permalänk
Medlem

@Protozo: koden som medföljer bjuder bara på for honor eller wildlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

Du kan ju alltid överclocka det själv, speciellt om du är sugen på vattenkylning.

Verkar som jag får det första kortet i Sverige då!

Om man ska vattenkyla verkar ju allt annat än fe vara pengar i sjön.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Protozo: For Honor/Wildlands är Nvidia Promo och DoW3 Asus Promo. So mejla webhallen eller var du köpte och be om kod om du inte fick någon för DoW. Jag fick koder för båda från Inet och har precis skickat in DoW-koden, den ska godkännas av Asus först innan man får tillbaka en steamkod antar jag...

Dock stog det "out of stock" på Wildlands för mig, så kan bara välja For Honor i nuläget, känns lite trist... Sista dag är 28:e april så kanske väntar och ser om den kommer tillbaka. Sjukt med "out of stock" på nedladdningsbar titel

Permalänk
Skrivet av CpTiger:

@Protozo: For Honor/Wildlands är Nvidia Promo och DoW3 Asus Promo. So mejla webhallen eller var du köpte och be om kod om du inte fick någon för DoW. Jag fick koder för båda från Inet och har precis skickat in DoW-koden, den ska godkännas av Asus först innan man får tillbaka en steamkod antar jag...

Dock stog det "out of stock" på Wildlands för mig, så kan bara välja For Honor i nuläget, känns lite trist... Sista dag är 28:e april så kanske väntar och ser om den kommer tillbaka. Sjukt med "out of stock" på nedladdningsbar titel

Wildlands? är det inte "be the hero" man får med kortet? vad är be the hero förresten? haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Meh. Visade sig att Dustin klantat sig och skickat ett vanligt Aorus och inte ett Xtreme. Har precis fått hem det. Ska se vad Dustins kundservice kan erbjuda. Lutar väl åt att jag skickar tillbaka det snarare än tar mellanskillnaden om det blir alternativen.

Detta är knäppt, dustin OCH komplett skickar fel kort till massa kunder. Ingen bra lansering detta.