Hur avinstallera AI Suite 2 efter byte av processor

Permalänk
Medlem

Hur avinstallera AI Suite 2 efter byte av processor

Blir helt ding. Glömde avinstallera AI Suite innan jag bytte från Intel till Rysen och avinstallationen vägrar på ett annat system. Men blocka AI Suite 3 och köra vissa saker automatikst går bra.

Help, ska inte ominstallera på ett tag!

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Testat från safe mode?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

@kaput: nej, kan testa det imorgon. Systemet flyter i alla fall på bra så ingen panik även om mitt problem är irriterande.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Blir helt ding. Glömde avinstallera AI Suite innan jag bytte från Intel till Rysen och avinstallationen vägrar på ett annat system. Men blocka AI Suite 3 och köra vissa saker automatikst går bra. Help, ska inte ominstallera på ett tag!

1. Följ denna tutorial: http://www.overclock.net/t/1139980/how-to-disable-ai-suite-fr...

2. Starta om och avinstallera från kontrollpanelen

3. Radera mappar som lämnats kvar

4. Starta regedit och radera registerposter manuellt. Går att söka i menyn.

Permalänk
Medlem

@Navicula: Fungerade, nu gick det installera hela AI Suite III. Får upp några felmmedelande vid inloggning men tills jag gör en recovery så står jag ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ominstallerat windows nu. Har en extra windowspartition för lite experimenterande och där körde jag IObit Uninstaller som fixade till det hela och lite till.

Visa signatur