Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Är NH-L12 bästa alternativet eller klarar man sig med någon annan lika bra? Utbudet är skralt vad det ser ut som...?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Är NH-L12 bästa alternativet eller klarar man sig med någon annan lika bra? Utbudet är skralt vad det ser ut som...?

Det är bästa.plus du får en extra fläkt.du kankolla Louqes tester på hemsidan.
Den finns på Amazon UK och Amazon de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Men vad ska man med extra fläkten till? Såklart är det bättre än inget dock. Men då blir det nog att beställa en sådan innan de försvinner helt då!

edit: Hade missat deras tester på hemsidan, grymt! Stort tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

@Monarchy: Men vad ska man med extra fläkten till? Såklart är det bättre än inget dock. Men då blir det nog att beställa en sådan innan de försvinner helt då!

edit: Hade missat deras tester på hemsidan, grymt! Stort tack!

Utan tophat behövs allt luftflöde man kan få. Det finns plats under psu. Tror den passar där .dom har fläkt för i alla tester iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Utan tophat behövs allt luftflöde man kan få. Det finns plats under psu. Tror den passar där .dom har fläkt för i alla tester iaf.

Aha! Trodde inte den skulle passa, då är det inget att tveka om!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Enligt de temperatur-tester som Louqe gjorde så ger det väldigt lite att peta in massa fläktar i chassit. Att CPU och GPU lyckas hålla så bra temperaturer är för att fläktarna hamnar väldigt nära de perforerade sidopanelerna och drar således in fräsch sval luft. Det skapar även ett övertryck inne i chassit som gör att chassiluften pressas ut ur chassit.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Enligt de temperatur-tester som Louqe gjorde så ger det väldigt lite att peta in massa fläktar i chassit. Att CPU och GPU lyckas hålla så bra temperaturer är för att fläktarna hamnar väldigt nära de perforerade sidopanelerna och drar således in fräsch sval luft. Det skapar även ett övertryck inne i chassit som gör att chassiluften pressas ut ur chassit.

Jag tänker ändå köra en Medium-tophat med två Noctua NF-F12 PWM 25mm, men jag har inte bestämt mig för om jag ska ha den i botten och trycka in frisk luft underifrån eller om jag ska ha den i toppen och suga ut varm luft. Vad tror ni är mest effektivt då NF-F12 är bäst på att skapa statiskt tryck, push eller pull?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk

Ska köra med datorn i min signatur (fast med ett Corsair SF600). Köpt för ett år sedan så äntligen dags för den att hitta ett nytt hem!

Ska också ha två Noctua NF-S12A PWM 120mm i en Medium tophat ovanpå tänkte jag.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag tänker ändå köra en Medium-tophat med två Noctua NF-F12 PWM 25mm, men jag har inte bestämt mig för om jag ska ha den i botten och trycka in frisk luft underifrån eller om jag ska ha den i toppen och suga ut varm luft. Vad tror ni är mest effektivt då NF-F12 är bäst på att skapa statiskt tryck, push eller pull?

Botten borde vara bättre (enligt min gissning), men bäst är förstås om du testar båda alternativen så får du se.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Dom har jämfört själva.
http://louqe.com/img/GhostToHatTest.pdf

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Börjar nästan kännas som att dom håller på leveranserna för att vi inte ska få dom för tidigt

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av fax110:

Börjar nästan kännas som att dom håller på leveranserna för att vi inte ska få dom för tidigt

För tidigt? chassit skulle komma i april, vad är några veckor i förhållande till 7 månader?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

För tidigt? chassit skulle komma i april, vad är några veckor i förhållande till 7 månader?

Ursäkta att jag skrev otydligt men jag menade att dom kanske håller på leveranserna i Sverige / EU så att vi inte får våra chassin för långt före USA och direkt shipments. Visst nån vecka hit eller dit men när dom påstås ligga på ett lager i Sverige och är 1-3 dagar bort ifall dom skickas så börjar det kännas lite salt smak i munnen när dagarna går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Ursäkta att jag skrev otydligt men jag menade att dom kanske håller på leveranserna i Sverige / EU så att vi inte får våra chassin för långt före USA och direkt shipments. Visst nån vecka hit eller dit men när dom påstås ligga på ett lager i Sverige och är 1-3 dagar bort ifall dom skickas så börjar det kännas lite salt smak i munnen när dagarna går.

Nja, problemet verkar vara distributören CapTech. De hade en flytt mellan 11-12 november och inga paket skulle skickas från dem då, men verkar som att de har fler problem. @PaChalski ska ha åkt iväg dit idag och pratat med dem och skrev nu under kvällen (ca 18:00) på Slack att han kommer med nyheter kanske efter middagen, men förmodligen blir det imorgon och förmodligen är det inga goda nyheter heller...

Hursomhelst, jag förväntar mig inte att CapTech skickar iväg spökena förrän tidigast nästa vecka.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Åh herregud aldrig kommer dem fram....kanske lagom till Black Friday :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nja, problemet verkar vara distributören CapTech. De hade en flytt mellan 11-12 november och inga paket skulle skickas från dem då, men verkar som att de har fler problem. @PaChalski ska ha åkt iväg dit idag och pratat med dem och skrev nu under kvällen (ca 18:00) på Slack att han kommer med nyheter kanske efter middagen, men förmodligen blir det imorgon och förmodligen är det inga goda nyheter heller...

Hursomhelst, jag förväntar mig inte att CapTech skickar iväg spökena förrän tidigast nästa vecka.

I bilden som någon la in på slack så var flytten den 11-12 oktober men tydligen har de haft problem efter den flytten med att få in nya produkter i systemet. När de väl var inne som de skulle så gick det tydligen fort sen men det kunde dröja upp till en månad enligt någon som jag tror sa att han var anställd på Inet.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Var inte flytten i oktober?

Men ja de ska tydligen ha problem.. men verkar galet att de legat hos captech i snart mer än en vecka(?)

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Var inte flytten i oktober?

Men ja de ska tydligen ha problem.. men verkar galet att de legat hos captech i snart mer än en vecka(?)

Oj, var det i oktober? Måste ha läst fel.

Om så är fallet så är ju CapTech helt kört ju. En vecka har gått ja och inga chassin har gått ut till PostNord, det är ju ren katastrof.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Oj, var det i oktober? Måste ha läst fel.

Om så är fallet så är ju CapTech helt kört ju. En vecka har gått ja och inga chassin har gått ut till PostNord, det är ju ren katastrof.

2 veckor har det gått idag och skulle bli en Q&A idag på slack men verkar inte hända.

Patrik och CEO från fabriken skulle även besöka Captech idag i Göteborg och inga uppdateringar på detta ännu.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Dom har då fasen mycket otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

2 veckor har det gått idag och skulle bli en Q&A idag på slack men verkar inte hända.

Patrik och CEO från fabriken skulle även besöka Captech idag i Göteborg och inga uppdateringar på detta ännu.

Ja men have visst, två veckor är det ju! Noll koll med minimal sömn här

Ja vi får nog vänta och se vad @PaChalski meddelar oss på Slack (idag förhoppningsvis)...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Känns lite som stor bluff det hela, men kan ju vara så dom fått maximal otur.

Jag menar hela tiden förhalas processen, dåligt med uppdatering (något som borde vara högst prio).

Men tror det är så dom hamnat i en skarv och prickat fel datum (t.ex flytten lagret gjorde i sverige där fortfarande är problem). Men det visar sig med tiden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Känns lite som stor bluff det hela, men kan ju vara så dom fått maximal otur.

Jag menar hela tiden förhalas processen, dåligt med uppdatering (något som borde vara högst prio).

Men tror det är så dom hamnat i en skarv och prickat fel datum (t.ex flytten lagret gjorde i sverige där fortfarande är problem). Men det visar sig med tiden.

Men om du har köpt ett chassi, så är du ju på Slack. Då borde du få uppdateringar så det räcker. Främst folk som inte köpt som klagar på att dom inte får uppdateringar Men såklart kan dom bli bättre på det området, utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Men om du har köpt ett chassi, så är du ju på Slack. Då borde du få uppdateringar så det räcker. Främst folk som inte köpt som klagar på att dom inte får uppdateringar Men såklart kan dom bli bättre på det området, utan tvekan.

Vad andra säger här, så är det dåligt med uppdateringar även på slack. Varit dött efter besöket eller påstådda besöket på lagret (bör ju inte ta 2 dagar att slänga ihop snabbt meddelande).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad andra säger här, så är det dåligt med uppdateringar även på slack. Varit dött efter besöket eller påstådda besöket på lagret (bör ju inte ta 2 dagar att slänga ihop snabbt meddelande).

Nej, han skulle ha varit där igår... Han hann inte svara på kvällen...

Han har varit inne ofta på slack och snabbt svarat på frågor lite då och då. Mycket mer kommunikation nu än tidigare. Fler mail med information.

Problemet är att information sprids på slack/forum etc extremt snabbt. Sen klagar folk när de inte får svar inom några timmar.

Chilla. Vi vet att Captech har chassina, vi vet att Amazon nu har fått in sin leverans. Det är bara att vänta.

De har varit öppna och ärliga hela tiden, sen har de varit naiva och oerfarna i hur snabbt allting skulle gå, vilket har gjort att det har uppfattats som blivit extremt många förseningar, vilket det inte har blivit, det har bara tagit längre än de har trott.

Nu efter produktionen och de verkligen skeppats har de verkliga förseningarna kommit på grund av deras olika sätt att transportera chassina i försök att optimera allting. I min bristande erfarenhet och kunskap om logistik känns inte det som det smartaste valet. De kanske sparade en del pengar på det, samt gjorde att de i USA och EU slapp importavgifter och skatt.

Därför bör vi vara tacksamma och ta det lite lugnt med att dra slutsatser...

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Håller med dig i detta, börjar likna en fars och väldigt mycket "smoke and mirrors" konstant, ingen närvaro av Louqe på Sweclockers eller Smallformfactor heller på månader.

Det tar minuter att skriva ihop ett PR meddelande och visa närvaro, inget av skälen till att man väljer att avstå är särskilt attraktiva.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Broken-arrow: Håller med dig i detta, börjar likna en fars och väldigt mycket "smoke and mirrors" konstant, ingen närvaro av Louqe på Sweclockers eller Smallformfactor heller på månader.

Det tar minuter att skriva ihop ett PR meddelande och visa närvaro, inget av skälen till att man väljer att avstå är särskilt attraktiva.

Mvh

Fast nu har dom ju ingen skyldighet att vara aktiva i en handful internationella forum efter dom finalized the project. Dom var där för att få feedback och nu måste dom fokusera och leverera innan dom kan vara aktivera där igen. Dom skaffade slack för att få kontakt med folk som beställt, ge dom direkt feedback vad som händer.
Visst jag förstår att folk som inte beställt är nyfikna. Men dom kan ju inte sätta sina resurser på att vara aktiva i dessa forum, helst när det enbart är för folk som inte är kunder i dagsläget.
Dom måste pick their battles. Hade dom haft en stor kassa och mycket resurser , visst. Men när dom inte ens fått kickstarter pengarna från paypal betalande än, så förstår jag att dom inte vill lägga tid och pengar på detta.

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Vad exakt är det du pratar om? Det finns gott om backare både på SFFn och Sweclockers, jag är en av dem. SFFn är dessutom den största källan och samlingsplatsen för detta som finns, och då är det oklokt att skapa sig ett dåligt rykte genom att vara nonchalant.

Handlar inte om skyldigheter utom om service, och det är vad alla typer av företag som säljer produkter eller tjänster ytterst står eller faller på, du kan ha världens bästa produkt men behandlar du dina nuvarande och potentiella kunder dåligt kommer det lämna avtryck.

Sen överdriver du väldigt mycket, krävs ingen större "kassa" för att posta ett statusmeddelande på två forum.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag har fullt förtroende för Louqe, sitt lugnt i båten gubbar och gummor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Monarchy: Vad exakt är det du pratar om? Det finns gott om backare både på SFFn och Sweclockers, jag är en av dem. SFFn är dessutom den största källan och samlingsplatsen för detta som finns, och då är det oklokt att skapa sig ett dåligt rykte genom att vara nonchalant.

Handlar inte om skyldigheter utom om service, och det är vad alla typer av företag som säljer produkter eller tjänster ytterst står eller faller på, du kan ha världens bästa produkt men behandlar du dina nuvarande och potentiella kunder dåligt kommer det lämna avtryck.

Sen överdriver du väldigt mycket, krävs ingen större "kassa" för att posta ett statusmeddelande på två forum.

Mvh

Sure men varför ska dom posta sina slack uppdateringar på 3 olika forum + slack. Bara krångel. Dom måste ju ändå använda slack för att få en mer hanterlig nivå av frågor som dom faktiskt kan ta sig tid att svara.
tycker det är konstigt när backare är för bekväma för att använda slack.

Håller med om att det hade varit trevligt för icke backare eller slata backare att få följa processen i sina forum, men knappast något måste i min värld.