Permalänk
Medlem

Nu har rclone blivit bannat från Amazon drive.
https://twitter.com/njcw/status/865319897580097537

Så Amazon är inte så smidigt alternativ längre, särskilt om man som jag använder Linux. Tur att jag inte skaffat något konto där ännu då. Har bara testat lite med mitt google-konto och rclone är smidigt så hoppas det inte bannas därifrån också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Nu har rclone blivit bannat från Amazon drive.
https://twitter.com/njcw/status/865319897580097537

Så Amazon är inte så smidigt alternativ längre, särskilt om man som jag använder Linux. Tur att jag inte skaffat något konto där ännu då. Har bara testat lite med mitt google-konto och rclone är smidigt så hoppas det inte bannas därifrån också.

Vi har inte fått något mer än att det ser ut som att en ban, spekulationer över acd_cli som läckte data. Men ja, just nu ser det inte allt för ljust ut.
Har personligen påbörjat upload mot gsuite trial i väntan. (har en månad eller 2 kvar på ACD trial). Tacka fan för att man har Gbit iaf

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Bra tips här i tråden, skall definitivt kolla upp de molntjänster som listats här nu när det snart är dags att byta ut diskarna i min 8TB raid som snurrat 24/7 i 52000+ timmar.

Har ingen kritisk data på den raiden så har inte brytt mig om att ordna backup där utan det är mest av bekvämlighetsskäl en temporär lagringsplats skulle sitta fint

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det där med data 'man inte bryr sig om' brukar snabbt ändras när man står inför fullbordad faktum med haveri, och ett av faktorerna i paniken när det händer är att man inte har riktigt koll på vilka filer som faktiskt försvann i haveriet - hur många lägger en komplett listning av alla filnamnen i lagringen på annan media och hela tiden håller dessa uppdaterade - inte många, jag lovar!!

Gör backup medans du har data intakt - du slipper massor av tandagnisslan den dagen när det skiter sig - för det är ett 'när', - inte ett 'om', - att det kommer att skita sig.