Update
Tog ut kortet för att kolla på dipparna och allt var rätt som jag trodde.
Eftersom att det var rätt flyttade jag kortet till ett annat PCIe uttag och startade upp. Blev samma visa denna gången kortet startar upp innan bios visar disken, bios startar och windows hoppar igång. Här installerar windows drivrutiner som förra gången och kortet, båda SATA och hårddisken får drivrutiner. Jag installerar drivrutinerna från skivan och nu brakar allt ihop igen....
Disken visas innan bios men inte i windows... Jag har haft problem med en disk förut och då visade det sig vara SATA kabeln så jag prövar nu byta den men ingen skillnad.
Jag tar istället och avinstallerar drivrutinerna till kortet. Startar upp och då installerar windows återigen drivrutiner bara att denna gången misslyckas installationen till disken.... Startar om datorn 3-4ggr och nu installerar windows drivrutiner till disken. Bara det att windows installerar några drivrutiner som heter diskenhet.... och med dom i så blir datorn tok seg... tar ca 1h att stänga av datorn och ca 40minuter att starta den.. försöker jag gå in i den här datorn står den bara och tuggar... försöker jag komma in i "Disk manager" så låser sig windows..
Prövar nu att flytta disken till en SATA på moderkortet och då installerar windows wd's egna drivrutiner och allt funkar normalt....
Flyttar tillbaka disken där den ska vara och väntar med att sätta i SATA kabeln startar upp går in i Disk manager och trycker nu i kabeln. Disken kommer fram och jag trycker på att avinstallera drivrutinerna som heter Diskenhet och nu ballar allt ihop igen....
Försökt hitta drivrutinerna att ladda ner men gått bet... tänkte att om jag kommer till det läget igen när jag ser disken att jag ska uppdatera drivrutinerna och ta de rätta och se ifall allt fungerar då...
Vad tror ni?? Har jag köpt världens sämsta kort eller är det dags att formatera datorn kanske :/