Netflix prishöjer för andra gången på två år

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt helt okej med detta! Sålänge det innebär att witcher serien blir bra

Permalänk

hmm, har inte fått nått mail om det men, spelar inte så stor roll, ser i stort sett dagligen på Netflix så det är det värt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Betalar 81,67kr/mån (9.99 USD)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Ser inget större problem med det, jag betalar gladeligen 10kr extra för tjänsten eftersom det inte bara är jag och sambon som tittar. Dottern är också en flitig användare. Man kan så klart önska att utbudet var bättre men det kommer nog med tiden. Viaplay används som komplement, dock inte alls lika ofta, så det kan eventuellt sägas upp.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Då och då justeras Netflix prisplan då vi lägger till fler och fler exklusiva tv-shower och filmer, introducerar nya produkter och funktioner samt förbättrar den totala Netflix-upplevelsen för att hjälpa medlemmar hitta något bra att titta på ännu snabbare.

Det här är den sämsta dyngan jag någonsin hört. Netflix i Sverige - om du jämför med det ut bud som finns i USA - är näst intill patetiskt. Ett skämt. Det Netflix man får i USA harr 300% mer TV-serier och filmer än det som vi får här i ynkliga Sverige - trots att vi betalar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Kommer aldrig att hända. Mer och mer gör egna streamingtjänster istället för att licensera deras serier och filmer till Netflix. Disney kommer ju dra sig ut från Netflix 2019 då deras kontrakt tar slut och släppa en egen tjänst. Sen har man ju Amazon Prime, Hulu, HBO och säkert fler jag missat. Det blir exakt samma modell som med kabel-tv (alla gör sina egna varianter) som folk ville slippa med streamingtjänsterna.

Ja tyvärr tror jag att det blir så. Sen kommer de gråta över att "se vi har tjänster men ingen vill betala för sig" bara för att ingen vill sitta med 10+ tjänster att leta igenom när de skall kolla på något.

Kan ju hoppas att Google eller Apple kan lyckas få med sig bolagen på tåget iaf i någon större tjänst.

Skrivet av huxflux:

man skulle önska det men jag tror inte det händer. Gissar på att de sitter i en rävsax med filmbolagen som vägrar licenisera ut filmer till ett lågt pris, speciellt när det är nytt, därmed det egna materialet vilket de kan styra själv.
Så länge dinosaurierna inte fattar vad vi vill ha och hur mycket pengar de kan tjäna på att tillmötesgå kunderna så kommer det se likadant ut.

Jag har netflix men har knappt nånsin användning av den men väljer att använda gratisalternativen på nätet istället till den bitterheten att man får stå ut med lagg och dålig kvalité allt som oftast. Vore guld att använda netflix oftare.

Ja det är lite dumt faktiskt. Skulle önska det åtminstone gick att betala extra per visning eller liknande för att få tillgång till "det senaste", skulle inte ha några problem med det alls.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad folk gnäller över? Antingen tycker man om Netflix eller inte. Gör man det inte betalar man heller inte för tjänsten. Gör man det betalar man och om dom väljer att höja priset med en tia så spelar det väl ingen roll? Har man det så tajt i budgeten borde man kanske se över sin totala ekonomi istället för att gnälla över en löjligt liten prishöjning.

Och sedan har vi nya Aftonbladet här (sweclockers) som skriver "smyghöjer". Berörda användarna har väl fått en notifikation om detta, eller?

Tio kronor..suck!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Streamingtjänsterna har ju bara blivit sämre de senaste åren. Dyrare, dåligare utbud allt eftersom individuella bolag plockar bort sina filmer/serier för att lansera en egen streamingtjänst, dödat VPN uppkopplingar så man inte kan kolla på andra länders utbud och utbudet hos tjänsterna utanför USA är lika uselt som det alltid har varit.

***bort/mod***

Permalänk
Medlem

@pekkasteele: De skickar ut mailet en månad innan räkningar dras. Iaf för min del. Fick ett meddelande nu med på hemsidan som inloggad. Så du får nog en snart. Håller med dig, höjningen är inte alls farlig. 10 kr per månad, får inte ens en kaka på fiket för 10:-
. . .
Tycker att rubriken är missvisande, ta bort "smyg"! De smyghöjer inte om de skickar e-post till kunderna innan de höjer. Jag som kund har fått ett mail om detta. Edit: Tack, ny rubrik!

Det är synd att det inte är större utbud, men hittar ofta något att se på Netflix. Att Disney ska börja köra eget är tråkigt, för då kommer säkert fler filmbolag försöka göra detta också.

Om man jämför med vanlig tv så är det inte så dyrt. Vanligt tv-abb t.ex 239:- + Tv-avgift 195:- = 444:- i månaden. Det är fyra streamingtjänster. t.ex netflix+hbo+viaplay+Dplay. Och då slipper man reklamen som är hela tiden.

Ändring av rubrik
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

"smyghöjer" är detta aftonbladet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Ja, det är för jävligt att öka med hela 10 kr.

Får börja ta från sparkassan nu.

Blir mycket i längden. Var inte så länge sedan de höjde sist. Har inget emot att betala mer om tjänsten blir bättre, men det blir den ju inte.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte problemet med en höjning.

Tittar på och gillar Netflix's egenproducerade serier ( Ozark , lite Arrested Development, House of Cards etc ) där iallafall jag tycker att ribban har höjts sen några år tillbaka.

Gillar man inte utbudet och tycker att priset är för högt , gå då till en leverantör som är billigare och som har ett bättre utbud?

Och som många skrivit tidigare , Aftonbladet-much?

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk

Provade en månad och nu har de höjt priset från 119 kronor(Premium) till 139 kronor. Har dessutom inte får mail på prisändringen. Nu är det inte pga av prishöjningen jag avslutar abonnemanget utan pga väldigt begränsad utbud. Kollade typ på Dare Devil, Luke Cage och Iron Fist och lite äldre filmer men nu finns det inte mycket som tilltalar att jag fortsätter hos de. Att Netflix ändrade priset har inte heller varit positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Jag fattar inte vad folk gnäller över? Antingen tycker man om Netflix eller inte. Gör man det inte betalar man heller inte för tjänsten. Gör man det betalar man och om dom väljer att höja priset med en tia så spelar det väl ingen roll? Har man det så tajt i budgeten borde man kanske se över sin totala ekonomi istället för att gnälla över en löjligt liten prishöjning.

Och sedan har vi nya Aftonbladet här (sweclockers) som skriver "smyghöjer". Berörda användarna har väl fått en notifikation om detta, eller?

Tio kronor..suck!

Tss de börja med 69 kr för några få år sedan och utbudet är lika dåligt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Berörda användarna har väl fått en notifikation om detta, eller?

Nej, det här är det första jag sett om det, inte fått någon info från Netflix.

20:- mer för 4K är lite omotiverat med tanke på hur lite 4K-material de ändå har, men det är förstås inga problem att leva med.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bara vänta o hoppas att Youtube Tv kommer till Sverige snart o hoppa på det tåget istället. Vi är 2 pers i familjen som använder Netflix lite då o då och tycker redan att 119kr månaden är tillräckligt med tanke på att det inte finns så mycket sevärda serier längre och dom man vill se finns ändå inte i 4K.
Men som andra sa om dom hade tagit bort regionspärren så hade det vart en annan sak, jag har då inget emot att det inte är svensktextat.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Efter att under förra året höjt priserna på sina abonnemang gör nu Netflix detta återigen. Detta innebär att priset för en standardprenumeration framöver blir 109 kronor.

Läs hela artikeln här

Basic kostade 79kr inte 89 förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Tss de börja med 69 kr för några få år sedan och utbudet är lika dåligt.

Det är därför det blir så kul med "Vadå? Det är bara en tia". Snart har priset ökat med en hundring utan motivering.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

"smyghöjer" är detta aftonbladet?

Kollade aftonbladet imorses och det var _exakt_ likadan rubrik.

Ärligt talat.. 10 spänn, vem fan bryr sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är så farligt så länge det finns något jag vill se och använder tjänsten.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna betala för Netflix om jag var garanterat tillgång till massor Asiatiska filmer. Särskilt Kinesiska och Thailändska filmer. Sen får man ju inte häller glömma de film från mitt hemland Danmark. De flesta Amerikanska filmer kan man ju hur enkelt som helst köpa köpa runt om i butikerna här i Sverige.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

En bra ankedot på temat är Telia. Jag har Telia TV Paket Stor. Det började med att dem prackade på mig playplus som jag ej kan säga upp individuellt utan jag måste betala för det annars behöver jag säga upp hela abonnemanget (mitt hus har ramavtal med Telia och det finns ingen koax här så är helt låst till Telia). Priset för bredband plus tv var initialt 529kr och idag är det 719kr på 4 år. Så det finns ju en risk att Netflix hamnar i samma snurra som Telia och då sitter man där med mer eller mindre samma utbud som man hade från början men bara ett skyhögt pris.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk

Tur man aldrig hoppat på Netflixtåget. Rubrikerna angående Netflix har ju inte direkt rosat marknaden den sista tiden, Disney drar sig ut... prishöjning...

Är så lätt att teckna att abonnemang (oftast då ett provabonnemang med lockpris) som man sedan bara betalar (autogiro) på utan att egentligen ha användning för skräpet, tycker det är svårare att ta sig för att säga upp det. Sen har det gått några år och man summerar att man betalt tusentals kronor för egentligen ingenting.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Dåligt att höja 4k-abonnemanget med 20 kr speciellt med tanke på deras usla utbud. Jag har Netflix enbart för deras egenproducerade grejer, resten är ju bara gammalt skit. Skulle helst säga upp det om det inte vore för barnprogrammen som dottern kikar på. ***bort/mod***

§7
Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Snusfri
Skrivet av xarl:

"smyghöjer" är detta aftonbladet?

Har tyvärr varit Aftonclockers rubriker i ett stort antal artiklar senaste tiden.

On-topic: Har inget emot höjningen, det är fortfarande väldigt billigt mot för vad man får, visst saknas det en del, men inget som kommer att få mig att lämna tjänsten.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nej, det här är det första jag sett om det, inte fått någon info från Netflix.

20:- mer för 4K är lite omotiverat med tanke på hur lite 4K-material de ändå har, men det är förstås inga problem att leva med.

För mig handlar det mer om antalet användare. Att kunna ha 4 samtidiga användare för 139:-/mån tycker jag är riktigt bra. Jag har delat med mig till min sambos föräldrar och mina egna. Klockrent och tokbilligt!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Tio riksdaler, om dom nu skall höja för att få styr på utbudet kan dom väl höja ordentligt?

Annat var det när Viaplay gav oss PL och CL fantaster både MMA och NFL tillsammans med en ökning från 279:- till 399:-!

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande inte det är dyrt. Alternativet är en annan tjänst men ingen är komplett varför jag kör både HBO och Netflix. Kolla på vanlig TV med reklam? Helvete heller...

Personligen anser jag att det är guld värt att slippa reklam!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle kalla det för smyghöjning. Men 109kr/mån(för mig) känns lite sådär.
Frågan är väl vad man skulle byta till om man vill ha en tjänst med bra serie/film-utbud utan att behöva trixa med vpn och andra obskyra lösningar.
Fick prova HBO när Telia och SBS bråkade. Passade på att se i kapp nya Twin Peaks, men kunde i övrgt inte hitta mycket intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Tss de börja med 69 kr för några få år sedan och utbudet är lika dåligt.

Utbudet har förändrats markant sedan start. Att Disney däremot väljer att lämna Netflix är mindre bra. Kanske början av slutet för Netflix? Att kunna erbjuda nedladdning, UHD mm kostar så klart att ta fram. Därtill har säkert kostnaderna ökat i takt med ordinarie inflation. En ökning från 69 till 89 kronor för ett standardabonnemang känns väl ok? Även ökningen för de övriga abonnemangen känns inte alls orimligt tycker jag.

Men visst, en samlad tjänst för att hantera alla streamingtjänster vore jättebra. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan något sådant dyker upp.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014