Köpt en asus rog dator, vad innehåller den?

Permalänk
Medlem

Köpt en asus rog dator, vad innehåller den?

Hej jag köpte denna monsterburken förra veckan och den presterar riktigt bra, Men jag vill veta exakt vad den innehåller, garantin slutarbeta gälla om jag öppnar den och hit tar ingen info nånstans om vilket moderkort och ram etc som sitter i, har någon koll på detta?

https://www.netonnet.se/art/dator/stationara-datorer/gamingda...

Permalänk
Medlem

Jag vet att det inte ær svaret du ær ute efter men kan du inte bara maila netonnet/asus och fråga?

Mvh, Orkartyværrintegooglarunt

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Här finns lite bilder på insidan. Inte säkert din har exakt samma innehåll men säkert något liknande. http://www.computershopper.com/desktops/reviews/asus-republic...

Ser ut som en speldator för 15 år sedan på insidan och har ganska slarvig kabeldragning. Men det spelar ju mindre roll när du inte har fönster på chassit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Det ända jag kan säga är att datorn är värd 14-15.000kr om du hade byggt den själv.

Ring till återförsäljaren för mer information

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Det står ju under "teknisk specifikation".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för infon! Får forska vidare, jag är nyfiken på exakt vilket grafikkort, tillverkare åså

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: inte exakt modell på gpu, moderkort , ram osv väl??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolio:

GPU är ett NVidia GTX 1080 Founders edition Troligttvis tillverkat av Asus.
Moderkort något asus tillvekrat själva med 2 st platser för ram.
Ram en 16GB DDR4 2133mhz sticka.

Men laddar du ner ex Cpu-z så kan du nog se exakt vad moderkortet heter.

Här kan du ladda ner både CPU-z och GPU-z med ROG temat så det matchar https://rog.asus.com/downloads/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: tack så mycket!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolio:

Hej jag köpte denna monsterburken förra veckan och den presterar riktigt bra, Men jag vill veta exakt vad den innehåller, garantin slutarbeta gälla om jag öppnar den och hit tar ingen info nånstans om vilket moderkort och ram etc som sitter i, har någon koll på detta?

https://www.netonnet.se/art/dator/stationara-datorer/gamingda...

Du kan även köra en dxdiag.exe för att se vad som finns i datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolio:

Tack för infon! Får forska vidare, jag är nyfiken på exakt vilket grafikkort, tillverkare åså

Vad tror du sitter i en asus burk? Antingen är det ju stock nvidia eller ett asus kort.

Skrivet av Diabolio:

Mest troligt är det inte samma produkter som du själv kan köpa i butik. Ser ej på bilderna/info hur de löst wifi men asus verkar inte ha några h110 kort med wifi (kan ha utgått, är ju gamla saker detta). Och pcie x1 porten ska väl vara ledig om jag läser infon på netonnet rätt.

Och varför är det viktigt att veta det när du just betalat extra för att inte behöva kolla sånt (motsvarande/bättre delar kostar 16k~ utan att plocka nå skräp)? Mest intresserad varför man köper en komplett dator, betalar fint överpris och sen börjar undra vad den innehåller.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: för att jag la 12 lax på ett eget bygge som krånglar för 2 månader sedan och vill ha nåt som funkar och tycker bara det är kul att veta vad som är i av ett semi intresse, ram tex är ju en fördel att köra samma om jag vill sätta i 16 till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolio:

@BergHa: för att jag la 12 lax på ett eget bygge som krånglar för 2 månader sedan och vill ha nåt som funkar och tycker bara det är kul att veta vad som är i av ett semi intresse, ram tex är ju en fördel att köra samma om jag vill sätta i 16 till.

Okey.
Du har dock inte plats för mer ram.

Kortplatser
2 (totalt)/ 0 (ledig) x DIMM 288-stift

Installerad storlek 16 GB / 32 GB (max)
Teknik DDR4 SDRAM
Effektiv minneshastighet 2133 MHz
Formfaktor DIMM 288-pin
Konfigurationsegenskaper 2 x 8 GB

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.