Gaminglaptoo Beg. Helt omöjligt att köpa?

Permalänk
Avstängd

Gaminglaptoo Beg. Helt omöjligt att köpa?

Måste tyvärr ha en gaming laptop. Måste tyvärr kunna plocka undan den för annars hamnar jag i ett rum långt bort i lägenheten. Vill kunna sitta i samma rum som sambon tittar på obskyra tv program etc.

I villket fall som helst tittar jag på beg. Marknaden då jag inte riktigt har 13-15k att lägga på en ny.
Men allting är ju extremt gammalt. 3-4e generstionens intel cpus ocu 780-860M kort max. Kanske hittsr man en med 960 men med jättegammal CPU.

Så jag undrar - För att spela lite Dota 2, allt jag vill spela, med OK settings, vad krävs då för att ha runt 100FPS eller i alla fall stadigt på 60 utan drops.

Mvh N

Permalänk
Medlem

Well jag vet inte hur det ser ut vad gäller laptops men jag har ett GT 1030 till min andra dator, en stationär, och det är inte minst 60 fps i Dota 2. Så du måste nog kolla på en laptop med minst GTX 1050 2GB, eller motsvarande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypermode:

Well jag vet inte hur det ser ut vad gäller laptops men jag har ett GT 1030 till min andra dator, en stationär, och det är inte minst 60 fps i Dota 2. Så du måste nog kolla på en laptop med minst GTX 1050 2GB, eller motsvarande.

Min tidigsre Asus ROG jag fick sälja pga. Ekonomiska problem hade ett 960M och det lirade med 80FPS på medium settings när drt blev kaos och när det inte var det lirade den med 100 utan problem i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Funderar nästan om det finns en annan lösning än laptop. De blir så jälva dyra.

Kika något på steam link eller liknande? Har du en speldator idag?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

Funderar nästan om det finns en annan lösning än laptop. De blir så jälva dyra.

Kika något på steam link eller liknande? Har du en speldator idag?

EDIT:
Kan tillägga att koderna kommer från ett 7700k köp där de inkluderades.

Lite oklart vad du snackar om för koder

Men jo! Jag funderade nästan på att titta på en liten burk - Blir iofs dyr den med, och extern skärm etc.

Grejen är den att jag kan ju skaffa en stationär, det är inget problem i sig, men en laptop hade verkligen hjälpt då jag hade kunnat spela på den interna skärmen vid tillfälle jag inte orksr flytta den externa.

Har ingen burk idag. Inte komolett iaf. Sitter på ett gäng OK delar dock som jag hade kunnat köpa GPU och CPU till så hade jag haft en dator som lirade allt o lite till jag behöver på max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikksson:

Lite oklart vad du snackar om för koder

Men jo! Jag funderade nästan på att titta på en liten burk - Blir iofs dyr den med, och extern skärm etc.

Grejen är den att jag kan ju skaffa en stationär, det är inget problem i sig, men en laptop hade verkligen hjälpt då jag hade kunnat spela på den interna skärmen vid tillfälle jag inte orksr flytta den externa.

Har ingen burk idag. Inte komolett iaf. Sitter på ett gäng OK delar dock som jag hade kunnat köpa GPU och CPU till så hade jag haft en dator som lirade allt o lite till jag behöver på max.

Hahah. Hade flera tabbar uppe med sweclockers och ser att jag editerade fel inlägg

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

Hahah. Hade flera tabbar uppe med sweclockers och ser att jag editerade fel inlägg

Finns en Omen med ett 1050m kort för låga 6999 på NoN.
Greppar inte vad haken är riktigt.

Tittade på en äldre 72 Dominator med ett 980m men den var i tråkigt skick o lite långt att åka.

Känns så segt detta. Är ett enda spel jag vill lira , eller egentligen två men PUBG klarar jag mig utan. Dota 2 är grejen dock. Snark.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikksson:

Finns en Omen med ett 1050m kort för låga 6999 på NoN.
Greppar inte vad haken är riktigt.

Tittade på en äldre 72 Dominator med ett 980m men den var i tråkigt skick o lite långt att åka.

Känns så segt detta. Är ett enda spel jag vill lira , eller egentligen två men PUBG klarar jag mig utan. Dota 2 är grejen dock. Snark.

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att du menar denna för 6990 ? Finns ingen hake, den är väldigt prisvärd. Den enda brasklappen är att den kan bli lite varm(som många andra laptops i prisklassen) men den blir aldrig så varm att cpu/grafikkort börjar throttla under vanligt gameplay. Tyvärr var den så poppis att den inte längre är i lager.

Ser ofta att det tipsas om begagnade och rekonditionerade laptops i detta forumet men har inte sett en enda begagnad laptop det senaste ~året som varit mer prisvärd än en ny, speciellt inte gaminglaptops.(Detta gäller till skillnad från begagnade stationära som man ofta kan få bra deals på). Det har bland annat att göra med att den senaste generationen från geforce(10-serien) är ett betydligt hopp i grafikprestanda. Överlag går utveckllingen på laptops framåt väldigt snabbt just nu. Jag skulle rekommendera laptopen från net on net om du fortfarande kan få tag på den. GTX 1050 grafikkortet har prestanda så det räcker o blir över till dota 2.

Gå in på prisjakt och sortera laptops efter grafikkort. Antingen MX150, gtx 1050/1050ti så kan du nog hitta en hel del prisvärda alternativ just nu.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Inlägg borttagna*

All handel sker i marknaden, annars fylls trådarna med inlägg som saknar diskussionsvärde.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bsk!:

Antar att du menar denna för 6990 ? Finns ingen hake, den är väldigt prisvärd. Den enda brasklappen är att den kan bli lite varm(som många andra laptops i prisklassen) men den blir aldrig så varm att cpu/grafikkort börjar throttla under vanligt gameplay. Tyvärr var den så poppis att den inte längre är i lager.

Ser ofta att det tipsas om begagnade och rekonditionerade laptops i detta forumet men har inte sett en enda begagnad laptop det senaste ~året som varit mer prisvärd än en ny, speciellt inte gaminglaptops.(Detta gäller till skillnad från begagnade stationära som man ofta kan få bra deals på). Det har bland annat att göra med att den senaste generationen från geforce(10-serien) är ett betydligt hopp i grafikprestanda. Överlag går utveckllingen på laptops framåt väldigt snabbt just nu. Jag skulle rekommendera laptopen från net on net om du fortfarande kan få tag på den. GTX 1050 grafikkortet har prestanda så det räcker o blir över till dota 2.

Gå in på prisklass och sortera laptops efter grafikkort. Antingen MX150, gtx 1050/1050ti så kan du nog hitta en hel del prisvärda alternativ just nu.

Tack för bra input. Nu har jag matnyttigt att förhålla mig till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Msi ge70 http://www.blocket.se/vi/76750546.htm

Denna för 3500, enkom då för Dota 2.

Skicket är jättebra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte själv en begagnad MSI gt73vr 6re
med 120 hz g sync skärm i7 6820 hk och ett gtx 1070 för 14 000 den var knappt använd och jag är hur nöjd som helst med den. Överklockar processorn till 4 ghz utan problem, visst fläktarna går såklart då om man vill ha den välkyld men inget som stör mig när jag har headset.