Permalänk
Inaktiv

Hur postae jag bilder tänkte poata 2 ut av hans rigg inte för att de säger så mycket men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Hur postae jag bilder tänkte poata 2 ut av hans rigg inte för att de säger så mycket men ändå

du kan posta bilder på denna sida men regga dig först

https://imgur.com/

sedan klistar du in detta i forumet

ska det vara

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pytonOrm:

du kan posta bilder på denna sida men regga dig först

https://imgur.com/

sedan klistar du in detta i forumet [IMG]http:// * bild */[IMG] tror jag det var

tack ska kolla upp det

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tog bort ett par inlägg som inte medförde något.
- Tänk på att hålla en god ton mot varandra.
/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@anon254573: Jag lider med dig. Att göra affärer med folk ifrån brandbergen är ju dock som att be om problem, skulle inte ens sätta min fot där om jag så ens fick betalt i rent guld. Då går jag hellre och muckar bråk med dessa "corner boys" i Vendelsömalm istället.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peppar2014:

@SilverB01: Jag lider med dig. Att göra affärer med folk ifrån brandbergen är ju dock som att be om problem, skulle inte ens sätta min fot där om jag så ens fick betalt i rent guld. Då går jag hellre och muckar bråk med dessa "corner boys" i Vendelsömalm istället.

Alltså vet inte hur jag ska säga det jag är inte rädd eller hjärndöd, har inte problem o ta mig vart som helst men
självklart undviker jag vissa platser. Jag gör också en snabb bedömning hur cool som helst.

Killen är svensk, ca 25 års ålder, stillig o såg ut va hur snäll som helst. Ställde en snabb fråga till mig själv, ser han ut som den typen som går runt o blåsa människor nja. Att han var inte nervös utan sjukt nervös där borde jsg vakna o säga okej så här gör vi antingen ger du mig kvitto på plats eller går vi hem till dig med tanke på att du bor här precis de tar typ mindre än 5minuter att testa cpu. Men men hänt har hänt.

Jag tror jag har fått fast honom, perfekt info o bild har man fått o de e han.
Kommer inte ta lång tid innan jag tar fast han. Men tar inte för givet att det är rätt information.

Jag har köpt så mycket aldrig blivit blåst men förr eller senare kommer det.
Nu förlorade man 2000kr plus 5960x

Permalänk
Medlem

Måste man inte regga sig på blocket med personnummer? Borde inte de kunna hjälpa dig om du gör en polisanmälan?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Inaktiv

Tror seriöst att personen hänger också på sweclockers min känsla. Ni kommer förstå när ni ser bilden på hans rogg. De e bara min känsla

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAnDis:

Måste man inte regga sig på blocket med personnummer? Borde inte de kunna hjälpa dig om du gör en polisanmälan?

Ojjj de vet jag inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SAnDis:

Måste man inte regga sig på blocket med personnummer? Borde inte de kunna hjälpa dig om du gör en polisanmälan?

Nej, den funktionen har aldrig funnits.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

https://imgur.com/a/vQ0dK

Första bilden med titan XM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Måste man inte regga sig på blocket med personnummer? Borde inte de kunna hjälpa dig om du gör en polisanmälan?

nej man behöver inte regga sig med personnummer på blocket vad jag vet, har själv konto där men har slutat sälja/köpa saker där

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

@anon254573: Hur gammal är killen?

Han kanske sitter och läser i tråden men, börja gå igenom ratsit efter ålder och områden och försök kom på nått mer kännetecken. Folk som ljuger håller ändå visa bitar sanningsenliga, failar kanske på sitt för eller efternamn, råkar använda sitt mellannamn, säger ålder framförallt.

När du samlat listan e det bara börja kolla facebook, instagram och sånt tills du hittar honom.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Inaktiv

https://imgur.com/a/3xNmB

Senaste bilden då han skrev nu ska jag montera ner cpun.

Tror det är en Titan XP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nexim:

@SilverB01: Hur gammal är killen?

Han kanske sitter och läser i tråden men, börja gå igenom ratsit efter ålder och områden och försök kom på nått mer kännetecken. Folk som ljuger håller ändå visa bitar sanningsenliga, failar kanske på sitt för eller efternamn, råkar använda sitt mellannamn, säger ålder framförallt.

När du samlat listan e det bara börja kolla facebook, instagram och sånt tills du hittar honom.

Har gjort det och har lite kontakter i brandbergen. Han är ca 25år.
Han är gått som körd o de kommer kosta honom dyrt tyvärr.....

Permalänk
Inaktiv

Bilderna säger er inte nåt??

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

https://imgur.com/a/3xNmB

Senaste bilden då han skrev nu ska jag montera ner cpun.

Tror det är en Titan XP

Kopiera bildadress så länken blir det såhär
Du kan tagga in bilderna i tråden genom att skriva [img]https://i.imgur.com/3OYnhJ6.png[/img ]

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Har du tagit en skärmbild på bilderna han skickat eller skickade han bilderna som en skärmdump?

Har du tagit skärmbild så kör original bilderna med tex https://www.tineye.com/ så kanske du kan hitta om han lagt upp dessa någon annanstans.

Är de han som tagit en skärmbild och sedan skickat till dig så tyder de på att han använt en bild från nätet.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@anon254573: Personer som honom brukar så gott som alltid undkomma polisen. Vet inte hur du vill göra, men om det är möjligt försök få polisen att gå in i hans hem vet man ju inte vad dem hittar mer.

eller https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adapt...

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eric:

Har du tagit en skärmbild på bilderna han skickat eller skickade han bilderna som en skärmdump?

Har du tagit skärmbild så kör original bilderna med tex https://www.tineye.com/ så kanske du kan hitta om han lagt upp dessa någon annanstans.

Är de han som tagit en skärmbild och sedan skickat till dig så tyder de på att han använt en bild från nätet.

Jag tog skärmdump han skickade bilderna via blocket då var det hel bilder

Permalänk
Medlem

@anon254573: Innan du slänger den 6950X som du fått så spar den. Det finns en fortfarande en chans att den fungerar. Det krävs ganska mycket för att en CPU ska gå sönder utöver brutal fysisk skada. Finner du inget sådant så finns det en möjlighet att processorn fortfarande fungerar.

CPU Code 00 kan också vara moderkortet i samband med CPUn. Det vill säga exempelvis felaktiga pins även fast de ser helt intakta ut. Det är väldigt lätt hänt att man skadar socket pins när man monterar in och ur processorer.

Så ja, som tidigare nämt... försäkra dig att inte ditt moderkort har blivit skadat under monteringsprocessen. Det är ganska lätt hänt även fast man är försiktig.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nexim:

@SilverB01: Personer som honom brukar så gott som alltid undkomma polisen. Vet inte hur du vill göra, men om det är möjligt försök få polisen att gå in i hans hem vet man ju inte vad dem hittar mer.

eller https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adapt...

Nää mem skämt åt sido. Är verkligen inte på humör.
Har för mycket att göra med min privata liv o knappt tid med de här men blåsa mig är de värsta jag vet ovs summa.
Är sten säker att jag kommer hitta han.

Permalänk
Medlem

Googla efter '' exif viewer '' ladda upp originalen där. Har han fotat med mobilen så kan adress och hela fadderullan finnas med. Imgur tar bort all exif data, men kör upp originalen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nephitis:

@SilverB01: Innan du slänger den 6950X som du fått så spar den. Det finns en fortfarande en chans att den fungerar. Det krävs ganska mycket för att en CPU ska gå sönder utöver brutal fysisk skada. Finner du inget sådant så finns det en möjlighet att processorn fortfarande fungerar.

CPU Code 00 kan också vara moderkortet i samband med CPUn. Det vill säga exempelvis felaktiga pins även fast de ser helt intakta ut. Det är väldigt lätt hänt att man skadar socket pins när man monterar in och ur processorer.

Så ja, som tidigare nämt... försäkra dig att inte ditt moderkort har blivit skadat under monteringsprocessen. Det är ganska lätt hänt även fast man är försiktig.

Försiktigt som alltid. Svårt att tro att det har hänt.
Då undrar jag en sak, med cpu händer det typ ingenting datorn drsr igång men sen händer det nada fläktarna då memar jag alla fläktarna står still.
Testat utan cpu allt går igång så fläktarna o datorn bootar upp.

Hans mobil är stängd, har inte svarat mig på blocket, igår hande vi en hel dags konversation o han svarade snabbt varje gång. Allt tyder på att cpun är sönder.

Men jag vill också testa på någon annan moderkort.

Skriver PM via mobilen hela dagarna skriver rätt fort men så lite stav fel kommer o går :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Googla efter '' exif viewer '' ladda upp originalen där. Har han fotat med mobilen så kan adress och hela fadderullan finnas med. Imgur tar bort all exif data, men kör upp originalen.

Jasså får testa det tack!

Permalänk
Medlem

om absolut ingen kan prova cpun till dig i stockholm så kan du skicka den till mig på måndag så slänger jag in den i min rigg och provar möget. Eller så kan du köpa nå billigt mobo så du VET liksom. Innan du börjar ge dig på snubben tänk ja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

om absolut ingen kan prova cpun till dig i stockholm så kan du skicka den till mig på måndag så slänger jag in den i min rigg och provar möget. Eller så kan du köpa nå billigt mobo så du VET liksom. Innan du börjar ge dig på snubben tänk ja.

Tack för ditt erbjudande efter allt jag har gått igenom no offens hur ska jag lita på dig....

Permalänk
Medlem

Tråkigt att du råkat ut för detta problem. You have my sympathies om det nu är så att du blivit lurad.

Som andra har rekommenderat dig att göra skulle jag också tipsa om att desta denna CPU i en annan PC just för att säkertställa att det verkligen är CPU'n som är defekt.

Ser att vissa erbjuder sig att testa CPU'n åt dig genom att frakta den fram och tillbaka. Dock skulle jag av säkerhetsskäl rekommendera att du söker dig till folk du känner först för hjälp. I annat fall kan du gå till någon av Inet's eller Webhallens buiker och fråga om hjälp. Är osäker på Webhallen men Inet kan garanterat felsöka CPU'n åt dig. Säkerligen kan de göra det gratis om de du möter är schysta just pga att det är så enkelt att testa, om inte tillkommer det säkert endast en liten kostnad.

Genom att fråga efter professionell hjälp kan de säkert också identifiera exakt vad som är fel och så får du underlag på att CPU'n är felaktig när/om gör en polisanmälan.

Håller tummarna för dig.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Tack för ditt erbjudande efter allt jag har gått igenom no offens hur ska jag lita på dig....

Väldigt mycket referenser och aktivitet på sidan.
Men hade jag varigt i samma sits som du så hade jag köpt ett moderkort att testa med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Tråkigt att du råkat ut för detta problem. You have my sympathies om det nu är så att du blivit lurad.

Som andra har rekommenderat dig att göra skulle jag också tipsa om att desta denna CPU i en annan PC just för att säkertställa att det verkligen är CPU'n som är defekt.

Ser att vissa erbjuder sig att testa CPU'n åt dig genom att frakta den fram och tillbaka. Dock skulle jag av säkerhetsskäl rekommendera att du söker dig till folk du känner först för hjälp. I annat fall kan du gå till någon av Inet's eller Webhallens buiker och fråga om hjälp. Är osäker på Webhallen men Inet kan garanterat felsöka CPU'n åt dig. Säkerligen kan de göra det gratis om de du möter är schysta just pga att det är så enkelt att testa, om inte tillkommer det säkert endast en liten kostnad.

Genom att fråga efter professionell hjälp kan de säkert också identifiera exakt vad som är fel och så får du underlag på att CPU'n är felaktig när/om gör en polisanmälan.

Håller tummarna för dig.

Tack för dina fina tips.
Då gör jag så här att jag åker imorm till Inet o hoppas på det bästa! Skulle det visa sig att cpun funkar
Så är det win/win för båda oss. Jag köper ett moderkort på plats.

Men tyvärr måste jag utgå från alla punkter. Killen är borta och det tyder bara en sak defekt.
Annars skulle han svara mig redan nu via blockets konversation.
Åter igen tack för tipset! Åker till kära inet imorn!