Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Väldigt mycket referenser och aktivitet på sidan.
Men hade jag varigt i samma sits som du så hade jag köpt ett moderkort att testa med.

Sen då ifall det inte funkar får jag lämna tillbaka moderkortet?

Permalänk

Åk till netonnet och köp : https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/intels.... Funkar det med detta så behåll det, ANnars kan man lämna tbx det, kanske lite fult men då vet du ju iaf vad som är trasigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Antonheeh:

Åk till netonnet och köp : https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/intels.... Funkar det med detta så behåll det, ANnars kan man lämna tbx det, kanske lite fult men då vet du ju iaf vad som är trasigt.

Tack för tipset. Är bara för irriterad o hålla på demotera o testa nytt. Kan betala mer o köpa nytt mob om
Exp inet skulle testa cpun åt mig.
Vet inte hur jag ska göra men annars kanske jsg köper de moderkortet.

Ska besöka idioten imorn o hoppas det är rätt adress. Ska be han snällt testa cpun framför mig på sin rigg.
Sen bara gud som vet hur det slutar sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Tack för tipset. Är bara för irriterad o hålla på demotera o testa nytt. Kan betala mer o köpa nytt mob om
Exp inet skulle testa cpun åt mig.
Vet inte hur jag ska göra men annars kanske jsg köper de moderkortet.

Ska besöka idioten imorn o hoppas det är rätt adress. Ska be han snällt testa cpun framför mig på sin rigg.
Sen bara gud som vet hur det slutar sen.

Kan du inte bara gå in på Ratsit och söka på kandidaternas namn på Facebook? Om du nu tror att han faktiskt bor på adressen du tidigare nämnde.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@anon254573: Har du bild på honom? Är uppvuxen från dom trakterna kanske vet vem det är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Antonheeh:

@SilverB01: Har du bild på honom? Är uppvuxen från dom trakterna kanske vet vem det är.

Vill inte hänga ut någon om jag inte vet om det är verkligen han.

Han hade på sig en tunn mörk blå jacka, mörk hårig, 175cm, svensk säker på det, svart ryggsäck, lite finnar på ansiktet inte mycket,
ca 25års åldern. Ända jag kan gå på o de jag minns.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Kan du inte bara gå in på Ratsit och söka på kandidaternas namn på Facebook? Om du nu tror att han faktiskt bor på adressen du tidigare nämnde.

testat facebook inget vidare. Ratsit får kolla det på en gång

Edit: Inget vidare på Ratsit heller

Permalänk
Inaktiv

Glömde skriva att jag valde ringa till mamman o fråga om Oscar och försöka få ut någon information om din son hade någon PC hemma men de va inte hon som svara utan de va Oscar som svara, när jag sa hej Oscar jag köpte din cpu 5960x började han få mörk röst och lite kaxig sen var det inte så mycket mer snack utan att jag valde och lägga på sen....

Lite misstankar där med.. Kan va han och kanske valde svara på sin mammas telefon inte fan vet jag!

Permalänk
Medlem

@anon254573 Intel erbjuder tre års garanti på alla CPUer och enligt ett inlägg i denna tråd ska tydligen inte ens kvitto behövas då de går efter serienummer: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1495618-kopte-en-dator...
Med tanke på att CPUn lanserades för mindre än tre år sen så lär det inte vara några problem att få den utbytt så länge det inte finns spår av felhantering (böjda pins, delid m.m.).

Det kan vara värt att i alla fall fylla i formuläret och se vad de säger, i bästa fall får du ut en helt ny CPU.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

@SilverB01 Intel erbjuder tre års garanti på alla CPUer och enligt ett inlägg i denna tråd ska tydligen inte ens kvitto behövas då de går efter serienummer: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1495618-kopte-en-dator...
Med tanke på att CPUn lanserades för mindre än tre år sen så lär det inte vara några problem att få den utbytt så länge det inte finns spår av felhantering (böjda pins, delid m.m.).

Det kan vara värt att i alla fall fylla i formuläret och se vad de säger, i bästa fall får du ut en helt ny CPU.

Har redan mailat intel. Jag kunde inte hitta min cpu på https://supporttickets.intel.com/warrantyinfo
Inte heller andra Intel cpu. Mailade dem och väntar på svar. Hoppas på det bästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Har redan mailat intel. Jag kunde inte hitta min cpu på https://supporttickets.intel.com/warrantyinfo
Inte heller andra Intel cpu. Mailade dem och väntar på svar. Hoppas på det bästa!

Menar du att du inte kunde hitta serienumret de efterfrågar? Här ser du hur du hittar FPO/ATPO: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Kollade på den bilden med ska kolla igen! Tack

Permalänk
Medlem

Måste man inte bekräfta sin identitet på blocket med bankid? Längesedan jag köpt något där så har dålig koll, men jag har för mig det inte är hur lätt som helst att vara "anonym". Därefter är det ju rätt enkelt att få tag på vidare information om personen.

Edit: nevermind, läste inte alla poster i tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elBenko:

Måste man inte bekräfta sin identitet på blocket med bankid? Längesedan jag köpt något där så har dålig koll, men jag har för mig det inte är hur lätt som helst att vara "anonym". Därefter är det ju rätt enkelt att få tag på vidare information om personen.

Edit: nevermind, läste inte alla poster i tråden

Nej, några funktioner med bankid eller personnummer har aldrig funnits på blocket. Tror knappast att någon hade använt blocket i sådana fall.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Följer. Hoppas verkligen du får tag på avskummet. Finns inget bättre än karma

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: haha, nä åtminstone halva användarbasen hade försvunnit över en kväll

Permalänk
Medlem

Här är en 6950x som har stämplat ut med kod 00, så det verkar inte vara helt okänt.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1434712-vi-som-klockar...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manaflask:

Följer. Hoppas verkligen du får tag på avskummet. Finns inget bättre än karma

Gör mitt bästa, förr eller senare kommer han åka ditt ni kommer få en fin uppdatering.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qquality:

Här är en 6950x som har stämplat ut med kod 00, så det verkar inte vara helt okänt.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1434712-vi-som-klockar...

Tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv

Åker till inet. Funkar cpun så köper jag med mig en mob också.
Tror seriöst att den är defekt återkommer om en timme

Permalänk
Medlem

Råkade ut för ungefär samma sak med en ramsticka förra året så känner verkligen med dig! Hoppas det löser sig :/

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joppekniven:

Råkade ut för ungefär samma sak med en ramsticka förra året så känner verkligen med dig! Hoppas det löser sig :/

Ska testa ram stickorna med då har inte gjort det

Permalänk
Inaktiv

Är på plats på Inet i Hötorget lite fram o tillbaka var det ifall dem hade lust o hjälpa mig.
Jag förklarade att det är win/win för oss 2 om du testar det funkar det köper jag ett moderkort. Så dem valde
Ta cpun o testa det. Återkommer

Permalänk
Medlem

@anon254573: Håller tummarna!

Väldigt schysst av Inet. Inte undra på varför de ligger bra till hos oss på Swec.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Inaktiv

Cpun är död!!! Ojjj va körd han är säger jsg bara!

Permalänk
Inaktiv

Jag vill tacka Inet i Högtorget jätte mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Jag vill tacka Inet i Högtorget jätte mycket!

Läst alla kommentarer i varje sida. Hoppas att Intel kan byta in den åt dig som någon sa..
Har ingen som helst sympati för folk som blåser andra på detta sätt. Blodet kokar fan bara av att läsa detta inlägg!
Det enda jag hade tolererat är att han genuint inte visste om att den var defekt (ganska otippat) eller att hans mamma ligger dödssjuk och han behöver råd för mediciner eller någon liknande situation. Då har man i alla fall förståelse för hans agerande.
Well, well - jag hoppas verkligen att du finner killen eller åtminstone lyckas få en fungerande prolle utan att bli ruinerad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KARNOU:

Läst alla kommentarer i varje sida. Hoppas att Intel kan byta in den åt dig som någon sa..
Har ingen som helst sympati för folk som blåser andra på detta sätt. Blodet kokar fan bara av att läsa detta inlägg!
Det enda jag hade tolererat är att han genuint inte visste om att den var defekt (ganska otippat) eller att hans mamma ligger dödssjuk och han behöver råd för mediciner eller någon liknande situation. Då har man i alla fall förståelse för hans agerande.
Well, well - jag hoppas verkligen att du finner killen eller åtminstone lyckas få en fungerande prolle utan att bli ruinerad.

Jag kan absolut kontrollera mig själv men så fort jag tänker på detta kan min humör ibland svänga rejält.
När jag säljer vilket jag har gjort en hel del på sweclockers så levererar jag alltid alltid nöjda kunder.
Att blåsa mig är de värsta jag vet och kommer aldrig släppa det ovs om det går 1år.

Jag vill åter igen tacka INET HÖTORGET som fan, uppskattas och ni har fått mig som kund!

Jag har 2 alternativ o gå på ena är Intel o hoppas på ny cpu samt att IDIOTEN kommer att hittas!
Jag kan lova er en sak, de kommer kosta honom dyrt! De minsta han kommer att förlora är hela sitt rigg är man vid mina ord!

Har mer än 10 personer från Haninge/Brandbergen sidan som jag får hjälp av och som bor där! Får en uppdatering till och från.
En vacker dag kommer det visa sig att det är den personen jag söker efter!

Permalänk
Inaktiv

Då var det färdigt men Intel med och hoppas på det bästa!

Återkommer när dem har hört av sig