Permalänk
Medlem

Lycka till! Nu är du iaf en erfarenhet rikare! Sorgligt nog kan man knappt inte lita på någon längre... köpte själv ett moderkort med böjda pins begagnat....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av All1n:

Lycka till! Nu är du iaf en erfarenhet rikare! Sorgligt nog kan man knappt inte lita på någon längre... köpte själv ett moderkort med böjda pins begagnat....

Mhm synd. Köp över 50 komponenter funkat prima men då har mqn alltid fått kvitto, vart hos säljaren hem eller swish. Denna gång var det inget ut av dem vilket är stor risk o göra affär på.

Vi lever i en liten värld han kommer dyka upp framför mitt ansikte förr eller senare, då blir det inte "Hej Oscar".

Permalänk
Inaktiv

Gick igenom hela konversationen, han ville träffas i stan men tackade nej och erbjöd o komma ditt han bor.
Alla kan ta sig runt i hela sthlm så vi kom överens kl 12 adressen ham angav men lyckades träffa han tidigare
Kl 11.15 för jag skulle till bio med barnen. Då antar jag iallfall att han måste bo nånstans i Brandbergen va?

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att du hittar han, och sen går den lagliga vägen. Lycka till och god jul

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Funkade processorn inte alls till en början eller slutade det fungera efter att du monterade om något eller så? Bara nyfiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninjaflipp:

Funkade processorn inte alls till en början eller slutade det fungera efter att du monterade om något eller så? Bara nyfiken.

Cpun funkade aldrig. Samma fel jag upplever upplevde Inet med.
Jag har blivit blåst då skulle jag kunna få tag på han så här dags.
Np jag kommer anstränga mig o hitta personen.
Ju mer tiden går ju värre blir det.

Kommer uppdatera allt hur allt kommer att sluta

Permalänk
Medlem

Försökt hänga med i tråden. Men det var igenom blocket? Kan man inte kontakta blocket för hjälp o hitta personen, säga att man blivit blåst?

Hur förde ni kontakt, telefon? Körde han o-reggat nummer? Fick du aldrig något namn på han?

Givetvis smart o var efterklok, kanske var lite impulsivt o köra på utan någon som helst information om den man möter :/

Hoppas allt löser sig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eucalyptus:

Försökt hänga med i tråden. Men det var igenom blocket? Kan man inte kontakta blocket för hjälp o hitta personen, säga att man blivit blåst?

Hur förde ni kontakt, telefon? Körde han o-reggat nummer? Fick du aldrig något namn på han?

Givetvis smart o var efterklok, kanske var lite impulsivt o köra på utan någon som helst information om den man möter :/

Hoppas allt löser sig!

Blocket var inget till hjälp tyvärr. Dem lämnar ingen information onde förstår jag, ända lösningen polis anmälan samt att polisen får uppgifterna jag löser de här själv istället.
Nej tyvärr jag har 3 regler o gå på när jag gör deal, 1 träffa säljaren där ham bor, 2 kvitto 3 swish. Inget av dem utförde jag och ända gången jag hsr gjort så.. Mkt mig själv o skylla men det betyder inte att jsg behöver bli blåst.
Han fick dessutom en fin 5960x som e guld värd men njut på du så länge. Snart försvinner allt!

Nope inget reg nr.
Tror seriöst att jag har hittat adressen 50/50. Han gick mot de adressen när jag åkte därifrån. Och det är dem 2 byggnaderna son var kvar o gå på sen är det bil väg o ingen parkering. Fel håll att gå till Centrum med!

Hoppas det är rätt adress. Men tror ändå starkt att han bor i Brandbergen. Ska åka förbi där då o då, är det surt svar ja men kommer hitta han. Får hjälp med dessutom också får lite uppdateringar om det är denna person jsg söker efter.

Permalänk
Inaktiv

Synd att människor utsätter sig i en dålig situation för pengar.
Pengar kommer o går ärligheten varar längst.

Permalänk
Medlem

Glad jag blir att Inet var till din hjälp (gratis?), blev förvånad igår att ingen hade föreslagit detta så det blev upp till mig.

Tråkigt hur det slutade med din CPU, men du verkar vara riktigt på gällande din 'witch hunt' för vidret, det får du respekt för. Sådana som han skall straffas för detta beteende.

Kommer följa denna tråd då jag genuint är intresserad om du fångar honom och får din CPU till slut. Då jag också säljer grejer via Sweclockers (vi har haft kontakt innan faktiskt) så hejar jag på dig.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Hoppas du får tag på aset. Kommer följa tråden.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Han fick dessutom en fin 5960x som e guld värd men njut på du så länge. Snart försvinner allt!

Var du inte 33 år ?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

@anon254573: Följer tråden, lider med dig.

Vet inte hur full i fan du är, men du säger du kanske hittat adressen? Har du åkt till platsen du mötte han på och försökt gå i hans fotspår? Dra dit annars, stanna upp litte varstans och verka allmänt förvirrad. Fråga folk i hans ålder om honom och säg du skulle möta för o köpa CPU. Skadar inte att snacket sprider sig

Stor chans han ser dig.

Fan jag äcklas av hur jäkla skakig, falsk och äcklig han måste varit när han snabbt med äckliga fingrar bytte bort sin trasiga mot din hela. I ivern inte ens ta pengarna, nä fy fan!

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Glad jag blir att Inet var till din hjälp (gratis?), blev förvånad igår att ingen hade föreslagit detta så det blev upp till mig.

Tråkigt hur det slutade med din CPU, men du verkar vara riktigt på gällande din 'witch hunt' för vidret, det får du respekt för. Sådana som han skall straffas för detta beteende.

Kommer följa denna tråd då jag genuint är intresserad om du fångar honom och får din CPU till slut. Då jag också säljer grejer via Sweclockers (vi har haft kontakt innan faktiskt) så hejar jag på dig.

Sålt till många så har inte koll på allt

Jag kommer aldrig ge upp! Skiter i pengarna skiter i min cpun skiter i allt! Jag har aldrig i mitt liv blåst någon då menar jag verkligen det.
Att blåsa mig är typ de värsta som finns. Jag sitter krigar jobbar, tar hand om familjen sen ska han komma o ta mina pengar bara så där va?! Det så lätt va bara komma tjena här en fin cpu ge min din cpu ge mig dina pengar hejdå!

Såna typer kommer jag aldrig släppa! Har faktiskt inte tid egentligen med de här men kommer offra lite min tid, min träning o lite annat till hitta IDIOTEN!
De här kommer kosta honom dyrt! Hela hans rigg kommer han torska! Ska bli intressant hur jag gör med allt detta när jag har fått fast han!
Tid fråga bara när. Som sagt ska åka ditt idag till en adress jag tror personligen starkt på att han bor.

Ja, jag är förbannad just nu, har tendens o gå över alla gränser men kan kontrollera mig själv med. Men sånna idioter som han förtjänar skit thats it!

Kommer med uppdatering. Just nu är jag hemma med barnen. Så fort min fru har kommit hem ska jag besöka adressen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AkUs:

Var du inte 33 år ?

Jo jag är 33 år, vad är poängen med din fråga?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nexim:

@SilverB01: Följer tråden, lider med dig.

Vet inte hur full i fan du är, men du säger du kanske hittat adressen? Har du åkt till platsen du mötte han på och försökt gå i hans fotspår? Dra dit annars, stanna upp litte varstans och verka allmänt förvirrad. Fråga folk i hans ålder om honom och säg du skulle möta för o köpa CPU. Skadar inte att snacket sprider sig

Stor chans han ser dig.

Fan jag äcklas av hur jäkla skakig, falsk och äcklig han måste varit när han snabbt med äckliga fingrar bytte bort sin trasiga mot din hela. I ivern inte ens ta pengarna, nä fy fan!

I dont mind. Att gömma sig kan man göra men hur länge klarar man sig. Vi lever i en liten värld, att jag kommer träffa på han tvivlar jag inte en sekund på.
Anledningen till han gjorde det vet jag inte men så gör man inte. Så jävla iskall. Då får man ta konsekvenserna. Lovat mig själv att det kommer kosta honom dyrt!
Han har blåst mig, förlåt större summor pengar, de värsta av allt att jag har fått lägga ner tid på detta de stör mig mest tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Som min vän sa, du har blivit blåst det är bara att ta det och va försiktigt nätan gång. Antingen lägger du ner tid o ta fast honom eller släpper det o går vidare.
HUR FAN ska man släppa det, sure fine man kommer över det. Sitter inte hemma o tänker på det hela tiden. Leker med barnen o har skit kul hemma det är inte så jag mår piss.

Har massor utav delar hemma som inte funkar men " TJENA dags o blåsa andra" annonsera på tradera o sälj man kommer undan eller blocket. Har inte ens min vilda fantasi o tänka ens tanken o blåsa någon. Men men alla människor är olika tyvärr. Orka blåsa människor och sedan inte ha ryggen fri.
Jag vill alltid ha ryggen fri vad än jag gör....

Men men så ligger det till iallafall.

Permalänk
Medlem

@anon254573 - Vi fattar. Du ska jaga ner honom och slå sönder hans dator och hans tandrad eller något, yada yada.

Sluta sitta här och skriv om och om igen hur du ska förstöra hans liv, antingen så går du ut och gör det och återkommer när du faktiskt har åstadkommit något, eller så lugnar du ner dig ett par hekton, börjar bete dig som en 33-årig vuxen man och förälder, samt inser att du försöker göra något som faktiskt är betydligt värre än att lura någon på en handful tusenlappar.

Att du vill hitta killen och få tillbaks dina pengar har jag full förståelse för, men när du börjar prata om skadegörelse och misshandel så har du gått över en gräns...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tråkig historia dock förstår jag inte riktigt de underliggande hoten som tycks återkomma i var och vartannat inlägg? Du insinuerar alltså att du skall med våld skapa ett helvete för killen ifråga för att skipa rättvisa? Den enda som kommer att straffas för detta är du själv dessvärre. Det enda du kan göra är att polisanmäla när du väl fått tag i honom allt annat du hittar på kommer som sagt att enbart straffa dig själv. Dessutom skulle killen ifråga kunna hävda att CPU:n var i helt prima skick och därmed står ord mot ord.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*
Har inte tid att gå igenom samtliga sidor men tråden har tagit en tråkig vändning.
Synd att du har blivit blåst men insinueringar om brottsliga handlingar är bortom rim och reson. Häxjakt leder inte till något bra.
@anon254573:

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

6950x Blåst Uppdatering

Hej!

Vill börja med att be om ursäkt till Sweclockers för senaste tråden. Blir ingen mer häxjakt.

Jag är otroligt förvånad över polisen.
Jag tog kontakt med blocket och dem kunde självklart inte lämna några uppgifter gällande säljaren vilket jag förstår, och tog ett
beslut att ringa polisen och anmälan detta. Jag förklarade hela situationen och dem kunde inte hjälpa mig tyvärr helt jävla galet.
Inget brott har gått säger dem och ni två har gjort ett muntligt avtal. Jag förklarade att jag både förlorat pengar samt 5960x alltså
ett värde över 10.000kr.
Jag förklarade också till polisen att jag ringde till mamman "då börjar hon som sitter på telefonen börjar tröttna på mig o bli lite dryg"
Men varför ringer du till mamma det är bättre om du åker och plingar på deras dörr och löser detta!
Mamma var lugnt i ca 10 sekunder början av samtalet sen börjar hon bli upprörd och arg på mig då jag var lugn och förklarade hela situationen vad som hade hänt. Säljaren bor i samma adress och är 24 år men enligt henne är han inte ens 24år, nu börjar jag få starka misstankar. För att när vi gjorde klart affären och satt i min bil och åkte iväg så gick han inte åt samma håll han kom ifrån han gick mot adressen han bor på om det är nu han. Då var det bara 2 byggnader kvar i den riktningen han gick mot.

Herregud polisen kan inte hjälpa mig dem vill att jag ska åka o knacka på dörren, tänker inte polisen att situationen kanske kan urarta.

Jag har fått hjälp med Intel, hade en lång konversation med dem i chatten och ställde massa frågor och dem kom fram till att jag kanske ska få ett nytt cpu men dem skulle höra av sig mer via mail.
Fick mailet idag och det står could you please provide an invoice for the processor? Så jag är ganska KÖRD!!

Blocket kan inte hjälpa mig de förstår jag. Polisen är jag jätte förvånad hade inte i min vilda fantasi att det skulle sluta så här.
Dem vill att jag ska knacka på dörren istället och lösa det. Hur tror ni de kommer att sluta, Jo mamma gick det knappt att prata med, kommer knappt öppna dörren!
Intel grym service, jätte trevliga men jag är gott som körd då dem begär kvitto från mig.

Permalänk
Medlem

Jag läste lite i förra tråden och du är rätt upprörd. Coola ner dig lite och åk dit och knacka på.

Permalänk
Medlem

När jag reklamerade min 4670K som jag hade köpt begagnad på marknaden utan kvitto så var det inga problem från deras sida med att genomföra reklamationen.
Pröva igen med att förklara att du inte fick något kvitto på den utav säljaren.

Permalänk
Medlem

Kanske beror på hur du formulerar dig till polisen för att få gehör?
Det bästa är väl att ringa igen och förklara kort att en person har sålt (medvetet?) en trasig vara till dig och tagit betalt för det och att du nu vill upprätta en anmälan då personen försvunnit och inte svarar på varken samtal, sms eller mail på flera dagar. Vet att det kan vara svårt att inte blanda in känslor i samtalet och kanske lägga fokus på fel detalj men ring igen och håll samtalet sakligt och enkelt.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramdm5:

Jag läste lite i förra tråden och du är rätt upprörd. Coola ner dig lite och åk dit och knacka på.

Coola ner mig? Jag är upprörd det är bara de låter som att det är värre än så där aja.
Är bara lite förvånad över att man inte fick hjälp ut av polisen.
Efter mina reserach, ända träffen jag får just nu att personen ska bo där men inte säker på att det är rätt heller och om det är samma person. Jag tänkte mer jag kan ringa till mamma o förklara situationen och hoppas hon är förstår mig och får mig prata till punkt utan att
anklaga henne men de varade inte längre, innan hon la på så sa hon jag ska polis anmäla dig. Hur kommer det sluta om jag knackar på dörren?!

By the way ringde samma dag när jag gjorde deal då var det en helg, ringde 2 timmar senare då svarade säljaren på mammas mobil nr,
"Tjena de va jag som köpte din cpu" Då började han få mörk röst och lite kaxig så de gick inte prata med honom o valde lägga på luren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thomson:

När jag reklamerade min 4670K som jag hade köpt begagnad på marknaden utan kvitto så var det inga problem från deras sida med att genomföra reklamationen.
Pröva igen med att förklara att du inte fick något kvitto på den utav säljaren.

Jag tänker mer 6950x är ett dyrare processor. Otur att dem frågade efter kvitto nu, vet inte hur jag ska göra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forbidden:

Kanske beror på hur du formulerar dig till polisen för att få gehör?
Det bästa är väl att ringa igen och förklara kort att en person har sålt (medvetet?) en trasig vara till dig och tagit betalt för det och att du nu vill upprätta en anmälan då personen försvunnit och inte svarar på varken samtal, sms eller mail på flera dagar. Vet att det kan vara svårt att inte blanda in känslor i samtalet och kanske lägga fokus på fel detalj men ring igen och håll samtalet sakligt och enkelt.

Tro mig när jag säger detta, jag var jätte lugn och förklarade hur vi kom överens, har hela konversationen där det står att "cpu funkar prima" och hur jag känner mig och att jag vill ha hjälp då jag har vart kontakt med blocket då dem hänvisade mig att göra en polisanmälan

Permalänk
Medlem

Ingen, inte ens polisen, kommer att hjälpa dig med detta då affären var avslutad. Du gjorde misstaget i att inte testa CPU:n innan affären avslutades och får därmed stå för ditt kast.

Du har just nu två val:

1) Leta reda på addressen till personen (du har ju mobilnumret samt förmodligen namn till mamman, använd hitta.se, eniro.se, facebook.se, google.se m.m.) och ÅK DIT. Knacka dörr och prata face-to-face. Var inte aggressiv utan vänlig men bestämd.

2) Bit i det sura äpplet och lev vidare.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Trådar sammanfogade*

Vänligen beakta §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. [...]

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin