Permalänk
Medlem

DDR4 skillnader?

Har idag Corsair Vengeance LPX 8GB (2x4GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 / CMK8GX4M2A2666C16, vill köpa till 8gb och såg dessa:
https://www.komplett.se/product/979609/datorutrustning/pc-kom...

Det ända jag kan se är en bokstav som skiljer sig i artikelnr (CMK8GX4M2D2666C16 mot CMK8GX4M2A2666C16), så frågan är: Vad ser ni och kan jag köra optimalt på dom ändå?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittar vid en snabb blick är att dem du har idag är CL16 medans dem du länkar är CL 14. Hur det påverkar låter jag någon mer inläst på avgöra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarynoth:

Det enda jag hittar vid en snabb blick är att dem du har idag är CL16 medans dem du länkar är CL 14. Hur det påverkar låter jag någon mer inläst på avgöra.

Har sett det också nu men läser man längre ner står där tajming cl 16 i spec

Permalänk
Medlem

Den bokstav som skiljer de olika produktnumren från varandra specificerar revisionen på stickorna (vad alla delar i produktnumret betyder gås igenom här), men har svårt att se att det skulle påverka något. De borde lira bra med varandra.

EDIT: Annars finns de minnen du redan har (med identiskt produktnummer) att köpa på t.ex. Elgiganten för drygt 50 spänn mer än de du länkade på Komplett

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Processorer, moderkort och minnen*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...