Är sli/crossfire verkligen så dåligt idag? Processorn flaskhals?

Permalänk
Avstängd

Är sli/crossfire verkligen så dåligt idag? Processorn flaskhals?

Har kört crossfire i typ 6 år och har alltid presterat på topp och aldrig nåt strul. Har nu gtx 1080 och funderar på att köpa ett till. Ska jag? Eller blir min processor en flaskhals? (i7 2700k @4.7 ghz)

Permalänk
Medlem

Du kommer vara mycket lyckligare med 1 1080Ti.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag bara testa sli om jag fick ett till kort gratis

Permalänk
Inaktiv

Jag tvivlar på att sli/crossfire är dåligt idag, bara det att det kostar att utveckla stöd för detta och resultatet kan bli sämre prestanda och problem även för de utan detta.
När de bättre grafikkorten kostar runt 10 000kr, så är det väldigt få kunder som kör med sli/crossfire och prioriteten blir därefter.

*edit*
Så för den stora skaran i din sits så är det enbart 1180 Ti som är en meningsfull uppgradering på grafikkort sidan, på cpu sidan beror det på vad du gör vid datorn eftersom du inte skrev något som misstänker jag enbart spel. Då går din cpu även använda med ett bättre grafikkort i högre upplösningar.

Permalänk
Medlem

Googla lite resultat på 1080ti i sli 4k så kommer du förstå om de extra "10k" är värt att lägga för dem procenten neråt.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.