144hz fungerar inte till Acer 24" LED Predator GN246HLB

Permalänk
Medlem

144hz fungerar inte till Acer 24" LED Predator GN246HLB

Hej, tråden lyder som rubriken säger, jag vet inte om detta är "Dubbeltråd/Dubbel-post" därför skriver jag denna.

Jag använder en Dual Link DVI-D kabel direkt till mitt grafikkort (NVIDIA GeForce GTX 1070). Jag har nyss installerat de senaste drivrutinerna för grafikkortet och jag har GeForce Experience. Jag svarar gärna på andra frågor om vad jag har gjort.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte frågan faktiskt.

Acer 24" LED Predator GN246HLB har en uppdateringsfrekvens på 144hz, vad är det som inte fungerar? får du inte ut 144hz med kabel på det grafikkort du använder?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

jag förstår inte frågan faktiskt.

Acer 24" LED Predator GN246HLB har en uppdateringsfrekvens på 144hz, vad är det som inte fungerar? får du inte ut 144hz med kabel på det grafikkort du använder?

Precis, Jag må ha varit lite otydlig. Jag insåg det, men det är som så att jag inte får upp uppdateringsfrekvensen till 144hz

Permalänk
Medlem

Du måste väl använda dig av displayporten om du ska få 144Mz?

Visa signatur

Intel Core i7-8700K
KFA2 GeForce RTX 2060 Super EX 8GB
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Samsung 960 EVO 500GB, Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av palmen4:

Du måste väl använda dig av displayport om du ska få 144Mz?

Display-Port, Dual Link DVI-D, HDMI 1.3 (tror jag). Ska fungera med uppdateringsfrekvens satt på 144hz

Permalänk
Medlem

@Vigge030:
Jag har en Predator XB1 och hade samma problem som dig.
Felsökte till jag prövade att byta till displayportskabeln då gick det igång på en gång.

Visa signatur

Intel Core i7-8700K
KFA2 GeForce RTX 2060 Super EX 8GB
ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Samsung 960 EVO 500GB, Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge030:

Hej, tråden lyder som rubriken säger, jag vet inte om detta är "Dubbeltråd/Dubbel-post" därför skriver jag denna.

Jag använder en Dual Link DVI-D kabel direkt till mitt grafikkort (NVIDIA GeForce GTX 1070). Jag har nyss installerat de senaste drivrutinerna för grafikkortet och jag har GeForce Experience. Jag svarar gärna på andra frågor om vad jag har gjort.

Har du ställt in 144hz i nvidia controlpanel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palmen4:

@Vigge030:
Jag har en Predator XB1 och hade samma problem som dig.
Felsökte till jag prövade att byta till displayportskabeln då gick det igång på en gång.

Annars får jag köra en "DDU" avinstallera alla drivrutiner för grafikkortet. Skulle bara se ifall det fanns en snabbare lösning, eftersom att göra det tar en stund.

Skrivet av hyperbol:

Har du ställt in 144hz i nvidia controlpanel?

Det är det som är själva problemet. Jag kan inte ställa in till 144hz.

Permalänk
Medlem

Har du lagt in 144 här?

Permalänk
Medlem

https://gyazo.com/44132c2c25227e7a8bbc33dac230402d

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men jag kommer nog köra på Palmens lösning, Använda DP (DisplayPort) för att det går snabbast och det är ingen skillnad på bildkvalitén, vilket är bra.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Vigge030: Tumregel nummer ett i denna situation när man endast får 60 Hz via DVI-DL är att kontrollera att man verkligen har en Dual Link-kabel och inte sitter med en single link-kabel.

Det kan också vara samma situation som i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1514841-acer-kg251qf-f...

Acer verkar ha tagit bort Dual-Link på de nyare budgetskärmarna och då når man endast 144 Hz via HDMI eller Displayport – handboken är närmaste tipset. Tyvärr är ju tillverkarna experter på att lägga all viktig information kring detta mellan raderna.