Permalänk
Medlem

Systemkamera

Jag är helt nybörjare inom fotografering, men tycker det verkar kul så nu funderar jag på att införskaffa mig en systemkamera.

Någon som kan tipsa om en bra nybörjarkamera, eller som kan ge mig lite info om vad man skall kika på?

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Canon EOS 300 och är mycket nöjd med den. Lite plastig, men väldigt enkel att använda. Läs mer om Canon EOS3000N, 300 och 300V. Fina kameror allihopa.

Minolta har flera prisvärda alternativ t.ex Dynax 4 och 5. Dessa är lite billigare än Canon's motsvarande modeller men krångligare att jobba med enligt mig.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk

Canon EOS 300 är en utomordentlig kamera för nybörjare, men jag måste råda dig om att gå till en riktig foto-affär och känna på kameran du är intresserad av först. Och där kan du alltid få hjälp av någon som förhoppningsvis kan sin sak.

Sen vill du ha mer hjälp och kanske kritik på eventuella foton så finns det ett bra foto-forum här: www.grafisktforum.org

Hoppas du fastnar, för det är verkligen en underbar sak att, att fotografera! Tar själv studenten från en foto-linje nu, lite tråkigt men det har varit jävligt roligt och lärorikt!

Vill du verkligen gå in för det så kan du alltid kolla upp om det finns någon fotoklubb där du bor, då kan du kanske tom få tillgång till ett mörkerrum, vilket är otroligt kul att kunna stå i och kopiera upp sina foton!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Har kikat runt lite och fastnat för just Canon EOS 300. Finns en lokal fotoaffär här, så jag skall gå ner och kika på den vid tillfälle.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Har även jag EOS300. Precis lagom om man är intresserad av att börja fotografera som "seriös amatör". Bra utbud av relativt billiga tillbehör och stor möjlighet att fixa och dona med inställningar och även lite mer titta-tryck.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk