Behöver hjälp med kompilering av C++-fil.

Permalänk

Behöver hjälp med kompilering av C++-fil.

Hej!

Jag kan verkligen noll om programmering men kan ju följa instruktioner så jag skulle behöva lite hjälp!

En kille skriver följande på sin GitHub:

There is only one C++ file and it should compile using any Windows compiler. Project files are provided for Microsoft Visual C++ 2010. Note that you'll need the Windows SDK version 7.0 or greater.

Här är länken till sidan i fråga.
https://github.com/dechamps/laplock

Kompilera=köra filen igenom nån mjukvara för att få en fungerande .exe-fil, eller?

Som sagt så kan jag verkligen nada om detta så jag skulle behöva hjälp o identifiera vilken av filerna han pratar om och en liten spark i rätt riktining om vad jag behöver för att kompilera filen.

Vem vet?! Idag är kanske dagen jag intresserar mej för kodning!

/David

Permalänk
Medlem

Annars finns en färdig exe-fil om du klickar på "1 release" på Github-sidan du länkat. Den är dock från 2013 och inkluderar inte de ändringar som skaparen gjorde senare under 2016.

Men om du vill kompilera själv så kan du följa denna guide som går igenom hur du installerar Visual Studio och kompilerar ett enkelt C++-program.

Permalänk

@perost: Och vad ser man vad som ändrat sedan 2013?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av daspunner:

@perost: Och vad ser man vad som ändrat sedan 2013?

Under Commits. (Vissa av commitmeddelandena kanske är svårbegripliga för icke-programmerare.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Ja, typ... Tolkcentralen, någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Ja, typ... Tolkcentralen, någon?

Finns inte så mycket att säga. Det är dels lite förändringar som mest är till hjälp för författaren, en commit hindrar applikationen från att "fire" när datorn styrs via fjärrskrivbord. En annan har lagt till tidsstämplar för loggningen.

Om du vill kompilera programmet så att du kan köra det rekommenderar jag att du laddar ner MinGW och följer instruktionerna för hur du kompilerar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W