Permalänk

Ta bort permanent flygplansläge?

På min laptop har jag på nåt sätt lyckats få den till att vara i ett permanent flygplansläge. Så fort jag försöker klicka på WiFi så stänger den av det och återgår till flygplansläge igen. Har provat att återställa hela Win 10 men fortfarande samma problem. När jag felsöker så står den "Trådlös kommunikation har stängts av" och den klarar inte av att själv åtgärda problemet. Jag blir galen snart.. Någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Finns en flygplansläge-switch någonstans fysiskt på datorn?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@busta_rhyme: Brukar kunna sätta på flygplansläge på alt+f2 (beror såklart på laptop) men kolla f knapparna om du ser en symbol för flygplansläge o så bör det bara vara att trycka på alt+ den knappen. Sen finns det vissa laptops med en separat liten switch på sidan eller framsidan för att stänga av trådlösa nätverkskortet

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Det måste finnas en switch eller liknande.

Pröva Fn + F1 - F12? Finns det någon kombination där som har ett litet flygplan på knappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av busta_rhyme:

På min laptop har jag på nåt sätt lyckats få den till att vara i ett permanent flygplansläge. Så fort jag försöker klicka på WiFi så stänger den av det och återgår till flygplansläge igen. Har provat att återställa hela Win 10 men fortfarande samma problem. När jag felsöker så står den "Trådlös kommunikation har stängts av" och den klarar inte av att själv åtgärda problemet. Jag blir galen snart.. Någon som har tips?

Vad för dator är det? Det är en god idé och nämna vad för modell det är på problemet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Vill tacka alla för tipsen som jag fick, problemet löst!
Det fanns en fysisk switch på datorn som man knappt ser..
Det gäller en Dell Latitude med i7, men som är från 2013..