kan man vertikalt montera en gpu med baksidan utåt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

kan man vertikalt montera en gpu med baksidan utåt

Tja har tittat runt lite på internet, men hittar ingen som har vänt på grafikkortet så baksidan blir utåt.
kan man vertikalt montera ett grafikkort med baksidan utåt är förläningssladdarna nog mjuka så att man kan vrida på dem eller finns det speciella sladdar för just detta ändamål?

Tacksam för svar
Mvh Robin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Apr 2003

Kan egentligen montera hur och vart du vill, så länge du har pci-e raizer card
https://www.ebay.com/itm/Thermaltake-AC-053-CN1OTN-C1-Gaming-...

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Maj 2015

Problemet är ju att även om du har ett raiser card som ovan är mig veterligen alla chassin designade för att grafikkortet skall sitta på ett visst håll så att portarna och fläktarna hamnar utåt. Vill du sätta det bak och fram måste du nog hitta någon egen lösning för det.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Fractal Design Meshify C | Cooler Master MK750 MX Silent Red | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Frågor eller funderingar? Skicka ett PM eller kontakta oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CheeseBay
Registrerad
Jun 2009

Köpte Thermaltakes PCI-E riser kabel från Amazon för drygt 400:- med frakt då jag gjorde detta i mitt chassi.
Fungerar utmärkt och kabeln är rätt så flexibel.

Chassi: Enthoo Evolv ATX |
Kylare: Corsair H110i GT | CPU: i7 6700K@4,7Ghz | GPU: EVGA GTX 1080 Classified | Moderkort: ASUS Sabertooth Z170 S | Minne: 16GB HyperX Fury 2133Mhz | Hårddisk: 2xSamsung 850 EVO 250GB RAID 0 | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

@Squedo: fan vad nice, då blir det att göra så

tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
CheeseBay
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av linkzam:

@Squedo: fan vad nice, då blir det att göra så

tack för svar!

Såg idag att Inet har visst också börjat sälja riserkablar
https://www.inet.se/hitta?q=riser

Chassi: Enthoo Evolv ATX |
Kylare: Corsair H110i GT | CPU: i7 6700K@4,7Ghz | GPU: EVGA GTX 1080 Classified | Moderkort: ASUS Sabertooth Z170 S | Minne: 16GB HyperX Fury 2133Mhz | Hårddisk: 2xSamsung 850 EVO 250GB RAID 0 | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2004

Jag gjorde detta när jag fick för mig att bygga ett eget chassi. Använde Deepcools riser från inet, den fungera ifall du bara vill flippa kortet men är lite för kort för att flytta den något längre.

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875