Robotdammsugare som inte är FÖR smart (ingen laddningsstation, inget schema)
Tjo! Letar efter en robotdammsugare som INTE har laddningsstation och INTE har automatiskt schema.
Vill ha den i garderoben och när jag ser att golvet behöver dammsugas så kan jag ta fram den, ställa ner den på golvet och trycka start. Sen kör den golvet tills jag trycker på stopp (eller batteriet tar slut). När dammpåsen är tom byter jag den, när batteriet är tomt så kopplar jag in laddningssladd. Efter jag tycker att golvet ser bra ut så stoppar jag in den i garderoben igen.
Om den åker slumpat omkring på golvet så är det väl okej men det vore najs om den byggde upp en "virtuell karta" i sitt minne så att den försöker köra effektivt och kommer åt överallt, även runt bordsben. Sen kan den glömma kartan och börja om på nytt varje gång man startar om den.
Har nån nåt tips på en sån här robotdammsugare?
+ Inget krav på laddningsstation.
+ Inget automatiskt körschema krävs. Vill i princip bara manuellt starta och stanna den.
+ Ska gärna klara mattor. Även lurviga mattor?
+ Ska gärna klara att köra under bord och mellan stolsben (inte vara alltför stor dvs).
+ Måste känna av om den kommer till en trappa och vända om.
+ Får gärna stanna av att hålla på att åka in i vattenskålar utan att skvätta ut allt på golvet.
+ Icke 100% slumpad städning vore en fördel (så att den täcker hela golvet och inte tar hela dagen på sig).
+ Den behöver inte vara billig.