Gratis program för screen recording?

Permalänk

Gratis program för screen recording?

Finns det något program som faktiskt går att använda utan att man måste signa upp för det?
Inget som har en 30 dagars free trial heller.

Permalänk
Medlem

OBS är helt gratis och kan användas för att spela in din skärm, du kan hitta det här: https://obsproject.com/

Permalänk

Obs studio.
Msi Afterburner

Är dem första jag kommer att tänka på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

OBS studio utan tvekan det bästa

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Jag kör bara GeForce Experience eller Radeon ReLive, beroende på vilket grafikkort jag har för stunden. Orkar inte hålla på med mer avancerade lösningar och tycker det funkar bra med att alltid kunna börja spela in med ett enkelt keybind.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arzei:

Jag kör bara GeForce Experience eller Radeon ReLive, beroende på vilket grafikkort jag har för stunden. Orkar inte hålla på med mer avancerade lösningar och tycker det funkar bra med att alltid kunna börja spela in med ett enkelt keybind.

Nvidias inspelning ligger väl under deras geforce experience som man måste skaffa konto för att få tillgång till. Eller?
Har precis skaffat ett nvidiakort igen (var säkert 10 år sen sist hehe) och vid första anblick såg det ut att behövas konto iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

OBS är helt gratis och kan användas för att spela in din skärm, du kan hitta det här: https://obsproject.com/

Verkar som att de flesta föredrar OBS, ska testa det!
Får tacka ALLA så mycket för snabba svar.

Permalänk
Medlem

VLC ska kunna göra det också, och många har nog redan det programmet på datorn

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

VLC ska kunna göra det också, och många har nog redan det programmet på datorn

Min erfarenhet av VLC som encoder är rätt dålig. Ingen jag kan rekommendera.

Permalänk
Inaktiv

Om du har Nvidia-kort så kan du använda (som andra sagt) GeForce Experience. Det går att logga in med Google eller Facebook om du har ett konto där. Tror standard är ALT+Z för att få upp menyn, sen när du väljer record så får du godkänna att starta skärminspelning av skrivbordet. Sen är det bara att köra. Supersmidigt.

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Om du har Nvidia-kort så kan du använda (som andra sagt) GeForce Experience. Det går att logga in med Google eller Facebook om du har ett konto där. Tror standard är ALT+Z för att få upp menyn, sen när du väljer record så får du godkänna att starta skärminspelning av skrivbordet. Sen är det bara att köra. Supersmidigt.

Sedär, då ska jag kolla upp det lite noggrannare när min nya dator kommer. Tack!