The Outer Worlds – tematisk arvtagare till Fallout: New Vegas?

Permalänk
Avstängd

The Outer Worlds – tematisk arvtagare till Fallout: New Vegas?

Fallout utvecklare går ut i rymden till kanten av det kända
Bethesda får se upp

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Relik 📜

Dags att blåsa lite liv i den här tråden, kanske! Börjar ju så sakta närma sig..

Lansering är den 25 oktober som bekant. Jag spanade in spelet på E3, och samma gameplay har sedan dess släppts på nätet också. Är som jag säger i videon försiktigt taggad, tror det kan bli bra för de som gillade New Vegas. Däremot doftar spelet inte riktigt AAA, vilket är helt i linje med vad Obsidian säger.

Tror det kommer bli en mystitel jag spelar igenom och knallar runt i, precis som New Vegas!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Dags att blåsa lite liv i den här tråden, kanske! Börjar ju så sakta närma sig..

Lansering är den 25 oktober som bekant.

Tror det kommer bli en mystitel jag spelar igenom och knallar runt i, precis som New Vegas!

Mysigt är bra, hade inte koll på datum

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Relik 📜

Här är preview jag gjorde för FZ: https://www.fz.se/forhandstitt/280487-the-outer-worlds-bar-ar...

Länkar in videoklippen nedan. Först en kort sammanfattning, sedan tre med gameplay. Rekommenderar dock starkt att läsa texten också!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Sent svar, men baserat på magkänslan och det du berättar i videoklippen känns det som att The Outer Worlds blir exakt det jag har väntat mig från Obsidian. Att animationer och vissa delar av det tekniska är oslipat är inget nytt, men när deras spel är så bra som de brukar vara kan jag släppa det.

Samma sak brukade det vara med Bethesda och deras Elder Scrolls- och Fallout-titlar, men numera är spelens kvalitet inte tillräckligt hög för att jag ska släppa de tekniska missarna. Tror jag kommer få ut betydligt mer av det här än vad Fallout 4 gav mig, och Fallout 76 har jag inte ens testkört.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Sent svar, men baserat på magkänslan och det du berättar i videoklippen känns det som att The Outer Worlds blir exakt det jag har väntat mig från Obsidian. Att animationer och vissa delar av det tekniska är oslipat är inget nytt, men när deras spel är så bra som de brukar vara kan jag släppa det.

Samma sak brukade det vara med Bethesda och deras Elder Scrolls- och Fallout-titlar, men numera är spelens kvalitet inte tillräckligt hög för att jag ska släppa de tekniska missarna. Tror jag kommer få ut betydligt mer av det här än vad Fallout 4 gav mig, och Fallout 76 har jag inte ens testkört.

Den kommer väl på epic Fail store först i ett år.

Så om man väntar tills det kommer på steam får man följande:
1. Lägre pris
2. Patchat och bättre fungerande spel.

Det är den stora effekten för mig av att jag bojkottar Epic. Har lägre spelspenderande än på många är

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av AppendixSE:

Den kommer väl på epic Fail store först i ett år.

Så om man väntar tills det kommer på steam får man följande:
1. Lägre pris
2. Patchat och bättre fungerande spel.

Det är den stora effekten för mig av att jag bojkottar Epic. Har lägre spelspenderande än på många är

Kommer i MS Store och för Xbox Game Pass också, om man vill undvika Epic men ändå spela.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/the-outer-worlds

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@AppendixSE: jag bryr mig inte nämnvärt om vilken butik spelet släpps i, så länge som spelet kan köpas och spelas spelar övriga detaljer ingen roll för min del Men jag lär köpa och spela just The Outer Worlds på PS4 Pro faktiskt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Forumledare
Skrivet av loevet:

@AppendixSE: jag bryr mig inte nämnvärt om vilken butik spelet släpps i, så länge som spelet kan köpas och spelas spelar övriga detaljer ingen roll för min del Men jag lär köpa och spela just The Outer Worlds på PS4 Pro faktiskt.

Av ren nyfikenhet: Vad är det som gör att PS4 Pro-versionen känns extra lockande för dig?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@NordhNet: Det är bara för att jag är en gammal övervintrad konsolspelare som växte upp med att spela rollspel på konsoler. Just rollspel är det något visst med att spela på en konsol, bara hjärnspöken men det är så jag fungerar Traditionellt sett har PC-versionerna inte varit tipptopp heller för oss som gillar japanska rollspel ett till prestanda, inställningsmöjligheter och mängden buggar. Men detta har faktiskt blivit betydligt bättre på senare år.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NordhNet:

Av ren nyfikenhet: Vad är det som gör att PS4 Pro-versionen känns extra lockande för dig?

Skrivet av loevet:

@NordhNet: Det är bara för att jag är en gammal övervintrad konsolspelare som växte upp med att spela rollspel på konsoler. Just rollspel är det något visst med att spela på en konsol, bara hjärnspöken men det är så jag fungerar Traditionellt sett har PC-versionerna inte varit tipptopp heller för oss som gillar japanska rollspel ett till prestanda, inställningsmöjligheter och mängden buggar. Men detta har faktiskt blivit betydligt bättre på senare år.

Nu får man väl hoppas det är bättre i och med annan motor, men Fallout 4 är fan tragiskt med handkontroll. Tycker det fungerar otroligt dåligt, ställt mot många andra spel i samma genre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@emilakered: Tänker du på Fallout 4 på PC med handkontroll eller spelet på konsol? Jag spelade PS4-versionen av spelet och kontrollen var inga bekymmer. Det fanns ju andra brister som inte var relaterade till kontrollen där så att säga

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av loevet:

@emilakered: Tänker du på Fallout 4 på PC med handkontroll eller spelet på konsol? Jag spelade PS4-versionen av spelet och kontrollen var inga bekymmer. Det fanns ju andra brister som inte var relaterade till kontrollen där så att säga

På PC tänker jag då. I teorin kan de väl ha annorlunda beteende på konsol, antar jag. Eller så är vi bara väldigt olika med vad vi tolererar (igen).

Drog igenom hela TW3 med handkontroll utan problem i alla fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Forumledare

@emilakered @loevet
Så man kan säga att bethesda tappat kontrollen lite, iaf på pc-sidan?

Allvarligt skojat så ser jag fram emot detta men är i vanlig ordning orolig för att hypemaskinen tuffat på lite väl mycket ”av sig själv”. Hoppas jag har fel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NordhNet:

@emilakered @loevet
Så man kan säga att bethesda tappat kontrollen lite, iaf på pc-sidan?

Allvarligt skojat så ser jag fram emot detta men är i vanlig ordning orolig för att hypemaskinen tuffat på lite väl mycket ”av sig själv”. Hoppas jag har fel

Göteborg!!!

Jag tycker tvärt om att det hypeas rätt lite ändå. Tänk samma spel med Fallout-märkning, då tror jag det hade surrats betydligt mer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Göteborg!!!

Jag tycker tvärt om att det hypeas rätt lite ändå. Tänk samma spel med Fallout-märkning, då tror jag det hade surrats betydligt mer.

Lite av varumärke + resurser för PR påverkar hypen.
Så för en annan blir det först Greedfall i september sen går man ut i det okända i rymden med Obsidian i oktober.
Gött

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

På pappret, New Vegas i rymden med Bioshock-estetik kommer att bli svårt att motstå, kommer att titta närmare på detta helt klart!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Loot boxes! Where are the goddamn loot boxes?!!!!!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@AppendixSE: jag bryr mig inte nämnvärt om vilken butik spelet släpps i, så länge som spelet kan köpas och spelas spelar övriga detaljer ingen roll för min del Men jag lär köpa och spela just The Outer Worlds på PS4 Pro faktiskt.

Önskar att jag kunde hålla med där men som Epic uppför sig så ser jag då både det här och Borderlands 3 som "försenat". Synd det också när dessa två var/är bland spelen jag sett fram emot mest senaste åren. Sen gör ju inte EA:s, Activisions och Bethesdas uppförande det svårare att hålla i pengarna.

Skrivet av Flopper:

Lite av varumärke + resurser för PR påverkar hypen.
Så för en annan blir det först Greedfall i september sen går man ut i det okända i rymden med Obsidian i oktober.
Gött

Lägg sen till Epic-exlusivitet och att Cyberpunk 2077 nog snott en hel del av hypen från dom som vill ha nått nytt efter bland annat Fallout 4.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor om spelet. Har spelet online co-op och kommer spelet till Steam?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Hoppas att obsidian håller stilen så vi inte får en fallout 76 kopia. Eller anthem eller vad det heter som crashat totallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Hade helt mizzat detta, älskade NW, så hoppas att detta blir i liknande stil!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nu får man väl hoppas det är bättre i och med annan motor, men Fallout 4 är fan tragiskt med handkontroll. Tycker det fungerar otroligt dåligt, ställt mot många andra spel i samma genre.

What? Jag körde hela med 360 kontroll. Inga problem alls.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av SCORPIUS:

What? Jag körde hela med 360 kontroll. Inga problem alls.

Jag tyckte det var klumpigt och oprecist. Hade svårt att göra saker, speciellt strid. Brukar inte ha problem med handkontroll, men i FO4 tyckte jag bara det var jobbigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AppendixSE:

Den kommer väl på epic Fail storefitgirls-repack först i ett år.

FTFY

---------

Överlag så är jag konservativt positivt inställd.
Blir inge pre-order eller EGS, utan blir en "förlängd testperiod" alt. Steam när det väl befinner sig.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

"Bethesda får se upp"

Haha, inte direkt va ? Fallout har ju varit flopp på flopp så svårt att tro att detta blir ett enormt lyft

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Den kommer väl på epic Fail store först i ett år.

Så om man väntar tills det kommer på steam får man följande:
1. Lägre pris
2. Patchat och bättre fungerande spel.

Det är den stora effekten för mig av att jag bojkottar Epic. Har lägre spelspenderande än på många är

Håller med. Dock ska nämnas att jag sällan köper spel vid release idag, oavsett plattform. Men detta förstärker bara min anledning till att vänta på steam-release:en, alldeles för mycket grisen i säcken idag då det kommer till spel, väntar hellre på reviews och patch:er.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag är försiktigt positiv. Det här kan bli precis det spel jag behöver för att spela bort alla mina lediga kvällar

Skrivet av hakd:

"Bethesda får se upp"

Haha, inte direkt va ? Fallout har ju varit flopp på flopp så svårt att tro att detta blir ett enormt lyft

Ja? Det här spelet är inte skapat av Bethesda - som varit ansvariga för de senaste Fallout spelen. Det är gjort av skaparna till de de första två samt Fallout: New Vegas. D.v.s. de som allmänt anses vara Fallout-spelens form-topp! Det är med andra ord ruskigt stor chans att det här blir milsvida bättre än de senaste Fallout spelen

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Lustigt nog tror jag att de flesta från Fallout 1/2 har försvunnit från Obsidian. Företaget har gått ett liknande öde till mötes som Blizzard och Bioware, och den kreativa kretsen som skapade de stora genomslagen har ersatts med penga-giriga ekonomer och galna demagoger.

Permalänk
Medlem

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?