Nya trådlösa hörlurar

Permalänk

Nya trådlösa hörlurar

ok så mina trådlösa hörlurar börjar ge sig. det glappar med ljudet så jag får bara ljud från den vänstra kåpan just nu.
det har pågått ett tag och jag brukar kunna snurra/flytta runt sladden så det till slut funkar men nu verkar det inte gå.
är även brusigt ljud så det är dags för nya nu.

jag är inte så kunnig på detta så jag behöver tips och köpråd.

jag använder lurarna för att lyssna på musik och jag har dom kopplade till min stereo som i sin tur tar emot ljud från min dator via audiokabel. jag har inte bluetooth på min dator vad jag vet men det går väll att köpa någon adapter tror jag väll?

vad har ni för tips till mig? vet ni några bra lurar eller har ni tips på vad jag ska kolla efter vid köp?
vill inte gärna lägga ut mer än 2000kr.

tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Finns en hel drös där ute. Jag är väldigt ljud kräsen kille har testat många dyra bose,beats mm. Alla har gått sönder på olika sätt och blev trött på o punga ut massa pengar. Till slut köpte jag bluedio t1, t3 gold edition och t4 såg reviews på yt och blev helt ställd. Har dom än idag och är supernöjd med alla 3. Sjukt högt ljud grym bas och sjuk batteri tid går med 3.5 jack eller utan. Dom sista modeller har börjat med usb-c till 3,5mm Jack. Värt o testa för slanten. Finns dyrare varianter också bara o titta på yt eller wish.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bladenr1:

Finns en hel drös där ute. Jag är väldigt ljud kräsen kille har testat många dyra bose,beats mm. Alla har gått sönder på olika sätt och blev trött på o punga ut massa pengar. Till slut köpte jag bluedio t1, t3 gold edition och t4 såg reviews på yt och blev helt ställd. Har dom än idag och är supernöjd med alla 3. Sjukt högt ljud grym bas och sjuk batteri tid går med 3.5 jack eller utan. Dom sista modeller har börjat med usb-c till 3,5mm Jack. Värt o testa för slanten. Finns dyrare varianter också bara o titta på yt eller wish.

Skickades från m.sweclockers.com

tack för tipset! vilken är bäst då? hittar inte t1 på prisjakt. varför köpa från wish? kommer inte dom grejerna från kina så det blir den där dyra frakten som postnord införde för ett tag sedan?

Permalänk
Medlem

Blir inte så mycket lurarna kostar 300-800kr vill du ha dom dyra så ligger dom på ungefär 1500+ victory och ufo 2 är dom bästa. Men titta på Youtube slå in bluedio så får du mängder med info om dom. Köper du på wish så kan du se vad det blir med frakt. Runt 30-50kr ungefär frakt. Billigare än detta blir det inte. Du sparar in massor med pengar, mina har hållt i ca 2år+. Det är dyrare på Prisjakt. Köper du på wish se till att det står bluedio inget annat finns fake också, så va försiktig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bladenr1:

Blir inte så mycket lurarna kostar 300-800kr vill du ha dom dyra så ligger dom på ungefär 1500+ victory och ufo 2 är dom bästa. Men titta på Youtube slå in bluedio så får du mängder med info om dom. Köper du på wish så kan du se vad det blir med frakt. Runt 30-50kr ungefär frakt. Billigare än detta blir det inte. Du sparar in massor med pengar, mina har hållt i ca 2år+. Det är dyrare på Prisjakt. Köper du på wish se till att det står bluedio inget annat finns fake också, så va försiktig.

Skickades från m.sweclockers.com

ok bra att du sa det, jag kan länka till dig när jag bestämt vilka jag vill ha.
men vad menar du med ufo2 + victory??

Permalänk
Medlem

Finns ufo och ufo version 2 victory bluedio victory det är dom vassa och dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror du skulle gilla Bluedio TM wireless bluetooth headphone with microphone monitor studio headset for music and phones support voice control. Lägg till den i din önskelista!

www.wish.com/share/1970cftcjt köpte denna idag ska vara jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bladenr1:

Jag tror du skulle gilla Bluedio TM wireless bluetooth headphone with microphone monitor studio headset for music and phones support voice control. Lägg till den i din önskelista!

www.wish.com/share/1970cftcjt köpte denna idag ska vara jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade hellre köpt från Amazon isf. https://www.amazon.co.uk/Bluedio-TM-Bluetooth-Headphones-Wire...
Bra pris och går på ett par dagar att få paketet istället för kanske några veckor + moms/tullhantering som tar tid.

Dessutom billigare, 350kr med frakt med Amazons valutakonverterare så ännu billigare om man betalar i £. Så Wish känns rätt blekt i jämförelse.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/ddTdBoIB8Oo här har du test. Ok det är upp till dig var du köper det va ju bra pris. Mitt går på 325kr med rabattkod som jag fick inkl frakt totalt 325kr och om jag mins rätt så skippa dom moms och extra kostnaden som skulle finnas. Plus wish skickar först till centrala Europa typ Tyskland,Belgien sedan därifrån till swe. Så man slipper massa avgifter. Dom senaste paketerna jag beställde kom från Belgien så jag slapp xtra tull avgift. Men som du säger vill man inte vänta länge så fine. Ren erfarenhet från mig. Bara säger, ibland tar det inte mer än 2v o få varorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Glossy White: Jag kör Samsung wh 900-n https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/WHH900NB... och är hur nöjd som helst. Bruscreduceringen är AMAZING. Använder mest lurarna för att lyssna musik på jobbet då vi är 6 pers som sitter i ett öppet kontorslandskap och ljudnivån blir väldigt hög snabbt. Prislappen är kanske lite saftig men samtidigt får du ett par riktigt grymma lurar på köpet. Kan verkligen rekommendera dom!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Audio-Technicas ATH-SR6BT. Kanske inte går att få tag på i Sverige längre dock. Har haft de nu över 1 år och otroligt nöjd. Dock ingen brusreducering. Men med tanke på ljudet och batteritiden så är den guld värd. Snittar på 40H på en laddning med konstant lyssnande. Vid sporadiskt lyssnande någon timme/dag så håller en laddning ca en månad så länge du stänger av den efter användning

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Trådlösa eller true wireless? Inget mer användningsområde än det du har skrivit, typ gym eller liknande?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Finns massor med alternativ där ute. Bara välja o vraka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av svalle:

Trådlösa eller true wireless? Inget mer användningsområde än det du har skrivit, typ gym eller liknande?

spelar det någon roll vart jag använder dom? men ok, hemma.
vad är skillanden mellan true wireless och trådlösa då?
hur gör jag förresten om jag inte har bluetooth på datorn?

Skrivet av Bladenr1:

Jag tror du skulle gilla Bluedio TM wireless bluetooth headphone with microphone monitor studio headset for music and phones support voice control. Lägg till den i din önskelista!

www.wish.com/share/1970cftcjt köpte denna idag ska vara jävligt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ugga:

Jag hade hellre köpt från Amazon isf. https://www.amazon.co.uk/Bluedio-TM-Bluetooth-Headphones-Wire...
Bra pris och går på ett par dagar att få paketet istället för kanske några veckor + moms/tullhantering som tar tid.

Dessutom billigare, 350kr med frakt med Amazons valutakonverterare så ännu billigare om man betalar i £. Så Wish känns rätt blekt i jämförelse.

Skrivet av challe50:

@Glossy White: Jag kör Samsung wh 900-n https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/WHH900NB... och är hur nöjd som helst. Bruscreduceringen är AMAZING. Använder mest lurarna för att lyssna musik på jobbet då vi är 6 pers som sitter i ett öppet kontorslandskap och ljudnivån blir väldigt hög snabbt. Prislappen är kanske lite saftig men samtidigt får du ett par riktigt grymma lurar på köpet. Kan verkligen rekommendera dom!

lite skillnad på 350 och 1800kr..hur bra är dom för 350 egentligen?
och har du dom du länkade till @Bladenr1: ?

Permalänk
Medlem

Hörlurar

Skrivet av Glossy White:

spelar det någon roll vart jag använder dom? men ok, hemma.
vad är skillanden mellan true wireless och trådlösa då?
hur gör jag förresten om jag inte har bluetooth på datorn?

lite skillnad på 350 och 1800kr..hur bra är dom för 350 egentligen?
och har du dom du länkade till @Bladenr1: ?

Som jag skrev innan har testat många hörlurar har jobbat med musik innan. Blev trött på betala dyrt för något som inte håller. Och jag prövade bluedio hörlurar efter lite forskning och tittande på Youtube. Så jag tänkte mina första Kosta runt 200kr och va riktigt bra sjukt bra för det priset, där fanns gott om bas 57mm drivers 1000timmars standby 30tim music o samtal blev helt paff vad dom levererade. Dessutom kan man köra kabel mellan om man vill. Så ja efter några år senare har det kommit en hel del nya modeller dyra och billiga. Äger nu t3 och t4, t3 har mer bas och 3d ljud som man kan aktivera bra till film o spel, t4 är mer klart ljud renare och lagom bas med noise canceling som inte är den bästa men håller måttet. Så ja värt vartenda krona och är inte rädd för att dom går sönder köper nya bara för den slanten. Så ja jag rekommenderar dom till alla som vill ha bra och högt ljud och billigt. Jag är väldigt kräsen när det gäller ljud det ska vara högt med ljud o bas och det är vad dom levererar. Har testat max volym på mina lurar och det går inte o ha dom på sig på max volym så högt går det plus att dom vibrerar av trycket så ja det kallar jag högt. Många andra hörlurar jag har testat bose,beats,sony har lägre ljud pga av att dom koncentrerar sig på få ut mer djupare bas. Kan ha fel men det är ren erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänkte precis som många andra hur bra kan dom vara för det priset. Vissa av dom har jämförts med hörlurar som kostar 2-3 tusen klassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

spelar det någon roll vart jag använder dom? men ok, hemma.
vad är skillanden mellan true wireless och trådlösa då?
hur gör jag förresten om jag inte har bluetooth på datorn?

lite skillnad på 350 och 1800kr..hur bra är dom för 350 egentligen?
och har du dom du länkade till @Bladenr1: ?

Om du ska använda på gym så kan det vara bra med några som är lite mer svettåliga tex. True wireless har ingen sladd mellan lurarna, typ airpods etc.
Om du inte har bluetooth på datorn så kan du köpa en bluetooth adapter.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av Bladenr1:

Som jag skrev innan har testat många hörlurar har jobbat med musik innan. Blev trött på betala dyrt för något som inte håller. Och jag prövade bluedio hörlurar efter lite forskning och tittande på Youtube. Så jag tänkte mina första Kosta runt 200kr och va riktigt bra sjukt bra för det priset, där fanns gott om bas 57mm drivers 1000timmars standby 30tim music o samtal blev helt paff vad dom levererade. Dessutom kan man köra kabel mellan om man vill. Så ja efter några år senare har det kommit en hel del nya modeller dyra och billiga. Äger nu t3 och t4, t3 har mer bas och 3d ljud som man kan aktivera bra till film o spel, t4 är mer klart ljud renare och lagom bas med noise canceling som inte är den bästa men håller måttet. Så ja värt vartenda krona och är inte rädd för att dom går sönder köper nya bara för den slanten. Så ja jag rekommenderar dom till alla som vill ha bra och högt ljud och billigt. Jag är väldigt kräsen när det gäller ljud det ska vara högt med ljud o bas och det är vad dom levererar. Har testat max volym på mina lurar och det går inte o ha dom på sig på max volym så högt går det plus att dom vibrerar av trycket så ja det kallar jag högt. Många andra hörlurar jag har testat bose,beats,sony har lägre ljud pga av att dom koncentrerar sig på få ut mer djupare bas. Kan ha fel men det är ren erfarenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

ok så t3 eller t4 lär det nog bli. vad är då noise cancelling? är det samma som brusreducering?
för det vill jag ha. mina nuvarande brusar rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

ok så t3 eller t4 lär det nog bli. vad är då noise cancelling? är det samma som brusreducering?
för det vill jag ha. mina nuvarande brusar rejält

Tar inte bort brus från hörlurarna, däremot så släpper de inte igenom ljud utifrån, tex trafikljud eller ljud från flygplansmotorerna om du flyger, utan du hör "bara" det ljudet som kommer från hörlurarna och ljud från de som pratar med dig.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt googla bluedio modeller för att det finns många idag. Och sedan köpa det du tycker är mest lönsamt för dig. Youtube är bra o titta på finns många review på olika modeller. Så kapar hörlurarna bruset. UNDER SKALET. ... Noise cancelling, en brusreducering, är en fiffig funktion man kan få i dagens hörlurar. Omvärldens ljud når inte dina öron, utan det är bara du och ljudet från dina hörlurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde ett par av dessa och ska testa. 300 kr med frakt från UK.
Ska testa att ha ute vid dåligt väder och till datorn och känna/höra vad Mpow Wireless Headphones Bluetooth går för. Återkommer men man kan ju lika gärna se detta klipp:

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Go for it.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Bladenr1: @Glossy White: Mpow Wireless Bluetooth Headphones hamnade i lådan för billiga prylar från Amazon, Ebay mm. Är man bara lite kräsen så duger de inte. Står man ut med billiga 100-kronors trådade från Ullared så duger de nog. Helsike, när jag sedan tog på mig mina Airpods så blev ljudet från dessa helt plötsligt fantastisk. Men det skiljer över 1000 kr så visst.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av svalle:

Om du ska använda på gym så kan det vara bra med några som är lite mer svettåliga tex. True wireless har ingen sladd mellan lurarna, typ airpods etc.
Om du inte har bluetooth på datorn så kan du köpa en bluetooth adapter.

jag hade tänkt ha dom hemma ändå. vill inte kuta runt med ett par stora lurar på skallen.
men vad är då wireless om true wireless inte har sladd? wireless betyder ju trådlöst..fattar inte skillnaden.
vill ha ett par riktigt bra lurar att lyssna på musik med. airpods eller liknande tänkte jag också köpa vid senare tillfälle, som jag kan ha till min mp3-spelare på stan och på jobbet typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

...men vad är då wireless om true wireless inte har sladd? wireless betyder ju trådlöst..fattar inte skillnaden.

true wireless är två lurar du stoppar i öronen och inte har någon sladd emellan sig. Tex den vänstra skicka ljudet till den högra. Bara wireless så har du en sladd emellan lurarna som de jag provade och inte blev nöjd med.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för dessa bra på gymmet men framför allt på jogging rundan, inte heldämpat så man hör ex faror som kan dyka upp för mej känns det tryggt

Permalänk
Medlem

@M_X_E_Q: Helt klart intressanta att ha där mina Airpods kan ramla ur och gömma sig i ett skrymsle och Sony MX 2 är för klumpiga. Har du testat om de tål regn och snö. Det gjorde inte mina Sonys.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@M_X_E_Q: Helt klart intressanta att ha där mina Airpods kan ramla ur och gömma sig i ett skrymsle och Sony MX 2 är för klumpiga. Har du testat om de tål regn och snö. Det gjorde inte mina Sonys.

Min erfarenhet är att detta uppfylls helt och hållet, men har inte utsatt de för kallare än 3-4 minusgrader( bor i Malmö;) ) (5/5):

"The AL3+ FREEDOM Series is designed and developed to survive the harsh Scandinavian climate. They’re resistant to both SWEAT, SNOW and HEAVY RAIN (IPX6) due to the NANO-sealed protection of the product’s components." (kopierat från hemsidan)

Permalänk
Medlem

Man kan inte dra allt över en kant, har billiga lurar som knäcker det mesta i den dyra klassen. Ville köpa bullets från one plus och va totalt slut överallt. Så titta jag runt lite på nätet sluta med att jag köpte liknande variant på wish som är lika bra om inte bättre 12 timmar speltid och samtal och det stämmer helt exakt. Ljudet är sjukt bra högt och grym bas. Och bara 250kr så ja ,man ska inte döma innan om man inte har testat. Det va längesen varor från kina va skit kan jag hålla med om men dom har kommit ikapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@M_X_E_Q: Helt klart intressanta att ha där mina Airpods kan ramla ur och gömma sig i ett skrymsle och Sony MX 2 är för klumpiga. Har du testat om de tål regn och snö. Det gjorde inte mina Sonys.

Köp en sån här https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/in-ear/spi... till dina airpods

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max