Permalänk

Behöver hjälp med moderkort

Hej. Jag håller på och bygger ihop min första pc build och behöver hjälp med att hitta rätt moderkort. Mina nuvarande delar som jag har är

-Intel core I7-8700 coffee lake
-Samsung 860 evo 250 gb ssd
-Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB
-Kolink atx 700w psu
-Cooler Master Hyper 212 evo cpu cooler
- Seagate BarraCuda Desktop 1TB 7200rpm 64MB
-Deepcool Tesseract Svart/Röd med Röd LED
-Geforce gtx 960 (kommer uppgradera till en 1060)

Jag köpte en ASUS PRIME B360M-A som ett moderkort förut, men tyvärr så funkade den inte. (Den gick igång, men gav inte en bild ifrån sig.)
Så jag undrar vad det finns för annat moderkort istället jag kan använda som kommer fungera med mina delar som jag listade.

All hjälp uppskattas enormt.

Permalänk
Medlem

Ett Asus Prime B360M-A ska fungera till den processorn, om det inte fungerar så har du antingen kopplat fel någonstans eller så är något trasigt. D.v.s. det blir svårt att rekommendera något annat eftersom det du redan valt är ett helt ok val.

Permalänk
Skrivet av perost:

Ett Asus Prime B360M-A ska fungera till den processorn, om det inte fungerar så har du antingen kopplat fel någonstans eller så är något trasigt. D.v.s. det blir svårt att rekommendera något annat eftersom det du redan valt är ett helt ok val.

Okej får testa att koppla om igen då och om det inte går så får jag köpa en ny B360M-A.
Tack så mycket för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helludude:

Okej får testa att koppla om igen då och om det inte går så får jag köpa en ny B360M-A.
Tack så mycket för hjälpen.

För att underlätta felsökningen så räcker det med att endast koppla in processor, minnen samt de två strömkablarna till moderkortet för att du ska få bild via moderkortets bildutgångar. Om det fungerar så kan du lägga till en komponent i taget.

Men kontrollera sockeln på moderkortet innan du monterar processorn, det kan hända att problemet beror på böjda pinnar i sockeln. Om så skulle vara fallet så får du tyvärr försöka böja tillbaka dem själv eller skaffa ett nytt moderkort, för böjda pinnar räknas alltid som ett användarfel och går inte på garantin.

Permalänk
Skrivet av perost:

För att underlätta felsökningen så räcker det med att endast koppla in processor, minnen samt de två strömkablarna till moderkortet för att du ska få bild via moderkortets bildutgångar. Om det fungerar så kan du lägga till en komponent i taget.

Men kontrollera sockeln på moderkortet innan du monterar processorn, det kan hända att problemet beror på böjda pinnar i sockeln. Om så skulle vara fallet så får du tyvärr försöka böja tillbaka dem själv eller skaffa ett nytt moderkort, för böjda pinnar räknas alltid som ett användarfel och går inte på garantin.

Okey tack så mycket för all hjälp. Underlättar verkligen med bygget