BSOD vid spelande, hjälp att identifiera boven.

Permalänk

BSOD vid spelande, hjälp att identifiera boven.

Hejsan,

Min vän har under en längre tid haft problem med en form av bluescreen. Han har formaterat datorn ett flertal gånger och även köpt en ny SSD. Jag har varit med honom och sett till att korrekt drivrutiner har installerats. Det händer när han spelar eller gör något "krävande". Han har haft stora problem med att spela det nya Anthem. Han kan knappt komma in i spelet innan det datorn stängs av för honom.

Felmeddelanden som jag har sett han få är "irql_not_less_or_equal" och "Memory Management".

Jag tänker då att det säkerligen bör vara något knasigt med hans minnen. Gjorde Windows memorykontroll "mdsched.exe" och den sade att det ej fanns ngt fel. Har även testat att göra hans pagefile större utan framgång.

Vad kan vi göra härnäst? Har bifogat specs och dump-filen på hans senaste krasch. Länk till dump-fil

Windows 10 64-bit
Asus z370p moderkort
Crucial Ballistix Sport DDR4 2666MHz 2x4GB
AMD 7900 serien.
650W Nätagg

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

Prova med att köra med bara 1 minnes sticka åt gången.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.