Vinn nätagg från Seasonic

Discord tar upp extremt mycket av CPU

Permalänk
Medlem

Discord tar upp extremt mycket av CPU

Jag har märkt på senaste tiden att jag har börjat lagga i spel. Även om jag har spel stängda så kan jag ha 50% eller mer använt av CPU bara av att vara på skrivbordet.
Jag stängde idag av discord och märkte att spelen kändes extremt smooth även på högre grafiker. Har mindre CPU usage på skrivbordet också.

Varför tar discord upp så mycket utav min CPU? Vad kan vara fel?

//Qmobss

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Gå till User Settings --> Appearance --> Scrolla ner till Advanced --> Stäng av Hardware Acceleration.

Permalänk
Medlem

@Poptart: Det är redan av

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Gå till User Settings --> Appearance --> Scrolla ner till Advanced --> Stäng av Hardware Acceleration.

Ska inte den vara på? Har för mig det gör att grafikkortet kan användas för grafisk intensiva grejer så som animationer och media istället för att processorn gör allt själv. Det borde sänka CPU användningen skulle man tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Skrivet av Doskii:

Ska inte den vara på? Har för mig det gör att grafikkortet kan användas för grafisk intensiva grejer så som animationer och media istället för att processorn gör allt själv. Det borde sänka CPU användningen skulle man tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma som med webläsare så kan det ge problem ibland. Brukar ha det avstängt och ser lägre belastning på samtlig hårdvara från discord.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Samma som med webläsare så kan det ge problem ibland. Brukar ha det avstängt och ser lägre belastning på samtlig hårdvara från discord.

Under inställningen så står det ju till och med "Turn this off if you're experiencing FPS drops in games".