Hur visar man vilken källa/upplösning som skickas ut på Samsung smart tv?

Permalänk
Medlem

Hur visar man vilken källa/upplösning som skickas ut på Samsung smart tv?

Hej!
Försöker lista ut hur jag kan se vilken signal som skickas ut och visas på tvn, t.ex. upplösning, hz osv. På min gamla LG var det inga svårigheter, men på denna Samsung finns ingen knapp. Info-knappen visar ju bara information om det program man ser på.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Hej!
Försöker lista ut hur jag kan se vilken signal som skickas ut och visas på tvn, t.ex. upplösning, hz osv. På min gamla LG var det inga svårigheter, men på denna Samsung finns ingen knapp. Info-knappen visar ju bara information om det program man ser på.

Mvh

Kanske hjälper om du säger vilken Samsung-TV det handlar om?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Ser du genom en app i tvn så varierar det, men har du anslutit något till HDMI och ser genom så ska informationen finnas högst upp till höger om du trycker på info.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Kanske hjälper om du säger vilken Samsung-TV det handlar om?

Samsung 6035 55". Kör smart tv via tizen och vill få info om upplösning på canal digital, netflix osv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Ser du genom en app i tvn så varierar det, men har du anslutit något till HDMI och ser genom så ska informationen finnas högst upp till höger om du trycker på info.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser via app, måste ju kunna se? Har ett ärende hos Canal digital bad mig kolla upp vilken signal som skickas till tvn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Ser via app, måste ju kunna se? Har ett ärende hos Canal digital bad mig kolla upp vilken signal som skickas till tvn

Då är det upp till den som skapat appen, i ex Netflix ska du kunna få upp information om upplösning osv om du trycker på info.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Då är det upp till den som skapat appen, i ex Netflix ska du kunna få upp information om upplösning osv om du trycker på info.

Skickades från m.sweclockers.com

Går ej, då kan de ju lura en. Har sett skillnad på flera titlar på netflix som ska vara UHD. Kollar jag sen UHD på youtube så är det mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Går ej, då kan de ju lura en. Har sett skillnad på flera titlar på netflix som ska vara UHD. Kollar jag sen UHD på youtube så är det mycket bättre.

Hm jag har en KU6175 och i den kan jag få upp den informationen i bland annat Netflix, vilket år är din tv från?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hm jag har en KU6175 och i den kan jag få upp den informationen i bland annat Netflix, vilket år är din tv från?

Modellen är 2018. Budgetmodell, så är väl därför Är din i samma serie som min?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hm jag har en KU6175 och i den kan jag få upp den informationen i bland annat Netflix, vilket år är din tv från?

Tar tillbaka det, funkar på netflix men inte canal digital. Men netflix visar Video 2,86 mbits / 720. Jag ser filmen Apostile som ska vara Ultra HD enligt netflix. Varför 720? Är ju knappast UHD. Gör jag något fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Modellen är 2018. Budgetmodell, så är väl därför Är din i samma serie som min?

Skickades från m.sweclockers.com

Min är också en budgetmodell från 2016 som också kör deras Tizen OS.

Detta är från Netflix

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@Milito:
Har du deras Premium-abonnemang då?

https://help.netflix.com/sv/node/24926

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Min är också en budgetmodell från 2016 som också kör deras Tizen OS.

Detta är från Netflix
https://i.imgur.com/vl0OCtk.jpg

Tackar så himla mycket för hjälp. Jag har ju tänkt att jag inte får så mycket bättre bild än så här. Men om din budget klarar det där och är från 2016 så gör jag något fel. Kör Premium netflix.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Yes, kör premium. Ändrade till max data via mobilen förut, måste jag ändra något via webläsaren kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser att jag jag har två konton här tydligen. Jag fick notis på mailen om svar och gick in via annan webläsare som sparat ett annat konto. Milito och hitta_jonte är samma ifall ni blir förvirrade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Yes, kör premium. Ändrade till max data via mobilen förut, måste jag ändra något via webläsaren kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du premium så ska du inte behöva göra något. Kanske är så att ditt wifi är lite slött fram till tvn? Eller kör du med kabel? Ibland kan det ta några minuter innan den sänder i 2160p.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

De kör med adaptiv streaming. Något hindrar dig från att få full fräs. Segt wifi eller internet vanligtvis.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

De kör med adaptiv streaming. Något hindrar dig från att få full fräs. Segt wifi eller internet vanligtvis.

Kör kabel men är en cat5 kabel. Är det sämre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Har du premium så ska du inte behöva göra något. Kanske är så att ditt wifi är lite slött fram till tvn? Eller kör du med kabel? Ibland kan det ta några minuter innan den sänder i 2160p.

10 meter kabel från vägg till router. Är okunnig men kabelns längd kan inte vara bakomliggande faktor? Hdmi-kabel är väl annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

10 meter kabel från vägg till router. Är okunnig men kabelns längd kan inte vara bakomliggande faktor? Hdmi-kabel är väl annat

Skickades från m.sweclockers.com

Längden på nätverkabeln ska inte påverka, hur snabbt bredband har du?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Kör kabel men är en cat5 kabel. Är det sämre?

Skickades från m.sweclockers.com

Cat 5 garanterar bara upp till 100 megabit per sek, byt minst till en 5e så du får gigabit istället så har du eliminerat ett problem angående hastigheten på netflix.