Blockera andra användare från chromecast

Permalänk

Blockera andra användare från chromecast

Hej!

Har en fundering angående min chromecast 3rd gen, finns det möjlighet att blockera andra från att komma åt min chromecast? Sätta något lösenord eller liknande på den för att kunna ansluta till den tänker jag.
För som det är nu kommer ju vem som helst åt den som är ansluten på samma wi-fi.. Har försökt söka runt på nätet och kollat runt i appen utan att hitta något.

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem

Med home appen kan du koppla och sätta så andra inte får använda den tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Med home appen kan du koppla och sätta så andra inte får använda den tror jag

Har inte hittat något i appen tyvärr, mer än att man kan stänga av något gästläge, men det är bara så att man ska kunna ansluta utan att va ansluten till mitt wi-fi, så fortfarande kan vem som helst ansluta till chromecasten som är ansluten wifit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasGo:

Har inte hittat något i appen tyvärr, mer än att man kan stänga av något gästläge, men det är bara så att man ska kunna ansluta utan att va ansluten till mitt wi-fi, så fortfarande kan vem som helst ansluta till chromecasten som är ansluten wifit.

Har du länkat appen till din Chromecast?
Jag hittar det i min app

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood