Komponentkoll, dator för ML/Gaming ~40k ink skärm

Permalänk
Medlem

Komponentkoll, dator för ML/Gaming ~40k ink skärm

Dags att uppdatera min 4 år gamla laptop och fick lite feeling på att köpa något fint.
Har försökt plocka ihop något efter liknande system på forumet men tar gärna emot input på mina val.

Behöver en dator för att framförallt pyssla med Machine Learning, därav skärmen. Kommer också att spela en del.

Funderade på om jag klarar mig bra på valda minnen men förstod att uppgradering till 3600mhz inte skulle ge mycket.
Har gärna wifi i mitt moderkort då jag har rätt svårt att dra sladdar genom hemmet. Lite osäker på om det är värt att köpa ett kort med WIFI 6 tror jag klarar mig bra med WIFI 5 ett tag till.

Tacksam för tips om det ser ut som att jag missat något.

Permalänk
Medlem

@Koook: Ser att du inte fått någo feedback och förmodligen för att det inte är så mycket att säga om systemet; det ser bra ut. Om budgeten tillåter så är dock AMD Ryzen 9 3950X runt hörnet, om du inte redan beställt och kan vänta en stund till.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]