Förhandsvisning av bilder

Permalänk

Förhandsvisning av bilder

Hallå där Sweclockers!

Har ett problem, detta gäller inte bara min stationära utan även min laptop också.

Jag har många bildfiler och när man scrollar igenom en mapp med hundratals bilder så vill man ju gärna se bilden som en liten förhandsvisning utan att man måste klicka in på bilden för att kolla vilken bild det är. Men för en vecka sedan så försvann detta för båda enheterna jag använder utan att jag har klickat i något eller liknande?
Det kvittar om det är en bild jag mailar/lägger in/sparar utan det blir bara en klassisk blåa ram med berg i bakgrunden.

Efter timmar av Youtube och googlande så kommer jag inte fram till någon lösning, därmed vänder jag mig hit för hjälp och kan förhoppningsvis lösa detta problem!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Moderator
Moderator

Vad använder du för visningsalternativ ute i skrivbordsmiljön? Kör du list/details/small icons så får du ingen preview vad jag vet.

Kanske kan vara värt att prova rensa alla thumbnails genom t.ex. Disk Clean-up-verktyget på din lagringsenhet om något blivit lite korrupt.

Detta besvarar nog inte mailproblemen men kan vara värt ett försök.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

@Daemon Antar att alla thumbnails har blivit korrupta, av vad förblir nog ett mysterium. Men vad innebär det att göra en "Diskrensning"? Hittade dessa lösningar, men vet inte om man ska gå på någon av de.. https://windowsreport.com/thumbnail-previews-not-showing/

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phoenix96:

@Daemon Antar att alla thumbnails har blivit korrupta, av vad förblir nog ett mysterium. Men vad innebär det att göra en "Diskrensning"? Hittade dessa lösningar, men vet inte om man ska gå på någon av de.. https://windowsreport.com/thumbnail-previews-not-showing/

Win lagrar inte särskilt många miniatyrer men det kan bli fel på dem ändå så rensa bort allt sånt skräp och starta om och se om det funkar CCleaner är bra för att rensa tempfiler av alla typer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe Testade och det gick utan framgång, men jag undrar hur det blev så med laptopen också?

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av phoenix96:

@mrqaffe Testade och det gick utan framgång, men jag undrar hur det blev så med laptopen också?

Bra fråga, har du gjort nån uppdatering som kan påverka, provat systemåtersställning typ 1 månad ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Ja det kom en uppdatering för någon vecka sedan, men är det inte konstigt att en uppdatering tar bort thumbnailsen? Ganska dumt i sådana fall, återkommer när jag har testat att återställa datorn några veckor bak så får vi se. Skeptisk dock.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15