Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 6 december

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Synd att jag också har julbord med jobbet då, annars hade det varit trevligt att gå ännu en gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Jag är på!

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av PeanutPowerz:

Synd att jag också har julbord med jobbet då, annars hade det varit trevligt att gå ännu en gång

Det kommer fler tillfällen i Gävle!

Skrivet av moreempty:

Jag är på!

Åhå, kul! Välkommen!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Danderyd
Registrerad
Nov 2019

@Jacob: Jag hänger gärna på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Jacob:

Det kommer fler tillfällen i Gävle!

Det ser jag fram emot!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

@Noxxer är du på?

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 600W, Rampage III Extreme, i7 980x (4ghz), MasterLiquid ML240L RGB, MSI GTX970, 24gb Ram [HyperX Genesis & Vengeance], 240gb OCZ SSD + 2TB Seagate Barracuda. 
Ducky Cherry MX brun tangentbord, Logitech G402, Asus MG279Q, Samsung Syncmaster och Asus PCE-AC68.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Dalek:

@Jacob: Jag hänger gärna på.

Då ses vi den 6 december!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Fasen, halva Sverige verkar ju ha julbord den dagen

Skickades från m.sweclockers.com

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Datavetare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Gick att klämma in detta i julstressen, så kommer gärna!

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Yoshman:

Gick att klämma in detta i julstressen, så kommer gärna!

Jag hälsar "Årets medlem 2019" varmt välkommen den 6 december!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Trigger:

Tycker ta mej fan att återväxten ska upp på agendan

Jag tjatar på mina döttrars pojkvänner att joina swec, vad gör ni andra?

Tjejerna känns mil långt borta att få med... men dom gillar nördar så hoppet lever

Hur går det med tjatandet? Blir det några nya nördar och nerdettes på SweClockers?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2007

Kommer gärna skriv upp mig

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av vilse.se:

Kommer gärna skriv upp mig

Du står med! Välkommen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Traskar runt hemma föräldraledig och kan behöva komma ut lite - kommer gärna om det finns platser kvar!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av DerpMcDerp:

Traskar runt hemma föräldraledig och kan behöva komma ut lite - kommer gärna om det finns platser kvar!

Absolut, du är så välkommen!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Nu är det bara sex dagar kvar och det är nästan fullbokat! Jag tänkte ringa till The Bull and Bear Inn och se om vi inte kan få några fler stolar, känns som att vi lätt kan samla 50+, speciellt med så många från Geeks att underhålla alla under kvällen. Håller också på att jaga rätt på priser för en liten quiz.

Vi ses den 6 december gott folk!

@loevet @JonasT @Kenneth @Laxpudding @Edin @ceEEEEo @Klorixx @jreklund @Gurt @XHI @Trigger @holter @PlogarN97 @Apanx @fredrik.andersso @iknight @prophetic @robbonn @Rosslan @Ragin Pig @dix_xib @JoXo @Dakkie @Nissling @darkshippo @Tempel @Daemon @tormentor @SchaaSchaa @Container @SvanteP @moreempty @Dalek @Yoshman @vilse.se @DerpMcDerp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Jacob:

Hur går det med tjatandet? Blir det några nya nördar och nerdettes på SweClockers?

Ska kolla om grabbhalvan som jag riktat in mig på har reggat sig, (NTI Odenplan)
Rekrytering pågår och är fortgående. Nördarna kommer och går här hemma. Mina töser är 15 och 17...

Nuvarande stationär:
I7 5960x @4,5GHz : 64Gb DDR4 @ 2666MHz : Asus x99 deluxe : Gigabyte Titan x @ 1592/8000 : Samsung 2x256Gb 850 PRO ssd + 1x256Gb 950 PRO M.2 nvme : Corsair HX 750w : Cpu + Gpu i Custom loop från EK i ett NXTZ s340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av Trigger:

Ska kolla om grabbhalvan som jag riktat in mig på har reggat sig, (NTI Odenplan)
Rekrytering pågår och är fortgående. Nördarna kommer och går här hemma. Mina töser är 15 och 17...

Det behövs flera unga på såna träffar. Jag känner mig alltid så ensam

https://www.sweclockers.com/galleri/14405-pinewood-x58-ett-tr...
CX 600W, Rampage III Extreme, i7 980x (4ghz), MasterLiquid ML240L RGB, MSI GTX970, 24gb Ram [HyperX Genesis & Vengeance], 240gb OCZ SSD + 2TB Seagate Barracuda. 
Ducky Cherry MX brun tangentbord, Logitech G402, Asus MG279Q, Samsung Syncmaster och Asus PCE-AC68.

Trädvy Permalänk
Redaktör 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iknight:

Det behövs flera unga på såna träffar. Jag känner mig alltid så ensam

Är du 18 än?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo
Registrerad
Jul 2012

@Kenneth:

18? Han kommer alltid vara 15 i mina ögon!

Det är inte bussen som avgått för tidigt. Det är du som är sen.
Oftast... kanske... okej ibland avgår den för tidigt...

Trädvy Permalänk
Redaktör 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Bussović:

@Kenneth:

18? Han kommer alltid vara 15 i mina ögon!

Haha, iknight och Jacob - Forever 15 år

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

@Bussović @Kenneth nu tycker jag att ni är snälla mot mitt baby face och ynglingen @iknight

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015

Hmm, går det inte att se menyn? Jag verkar inte kunna öppna den på hemsidan.

Bra att ni bytte ställe. Det var trevligt sällskap men inte så jättebra mat förra gången när vi var i hötorget

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av PlogarN97:

Hmm, går det inte att se menyn? Jag verkar inte kunna öppna den på hemsidan.

Bra att ni bytte ställe. Det var trevligt sällskap men inte så jättebra mat förra gången när vi var i hötorget

Jodå, här finns menyn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Jacob:

Jodå, här finns menyn.

Toppen, smarrigt! ☺️

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Jag lämnar min 45: stol, jag går bli bul and beer varje dag 465:dag i år.så någon har en bättre. så går jag undan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av hakanwes:

Va? Vad är detta om, fick du en stroke mid-sentence?

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Doktorand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åslabo
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Rosslan:

Jag hakar gärna på

Jag hakar på med om det finns plats!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av hakanwes:
Skrivet av Dakkie:

Va? Vad är detta om, fick du en stroke mid-sentence?

Jag vet inte riktigt, men det där löser ni!

Skrivet av Sawyar:

Jag hakar på med om det finns plats!

Du är mer än välkommen! Ses på fredag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Jacob:

Jag vet inte riktigt, men det där löser ni!
Du är mer än välkommen! Ses på fredag.

Jag har ingen aning om vem han är eller varför jag är taggad haha jag är intresserad och dyker 100% upp iaf!

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Doktorand