noob kring bärbar dator. kan du rekommendera mig?

Permalänk

noob kring bärbar dator. kan du rekommendera mig?

behöver en bärbar dator till mina studier.

krav 1: jävligt snabb ssd.
önskvärt 1: helst tyst/ljudlös
önskvärt 2: ju större skärm desto bättre
pris: kan tänka mig max 5-6k.

tack gubbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

behöver en bärbar dator till mina studier.

krav: jävligt snabb ssd.
pris: kan tänka mig max 5-6k.
önskvärt: helst tyst/ljudlös
önskvärt 2: ju större skärm desto bättre

tack gubbar.

Budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

Budget?

5-6k. du missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

5-6k. du missade det.

Aa sorry, morgontrött läsning 😀

Brorsonen har denna och är sjukt nöjd, lite klent ram minne tycker jag men för studier med vridbara skärmen och touch är den bra. Helt ok batteri också, annars är väl en chromebook att föredra (med extern ssd)
https://b2c.cdon.se/hemelektronik/hp-envy-x360-13-ag0801no-am...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

@relevantia: Man bör vara medveten om att en bärbar dator för 5-6 kkr har kvalité därefter. Dessa är inte konstruerade för att fungera i mer än 2 år "normalt" slit-o-släng användande (försiktiga typer kan dock ha dessa hur länge som helst) och är allt från svåra till omöjliga att expandera/serva. Planerarar man att köpa nytt om ett par år när man har det bättre ekonomiskt så kan det ändå vara ett bra alternativ såklart.

Ett sätt att gå "premium" till budgetpris är att handla på Inrego. Här går det att fynda till riktigt bra priser.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

@relevantia: Man bör vara medveten om att en bärbar dator för 5-6 kkr har kvalité därefter. Dessa är inte konstruerade för att fungera i mer än 2 år "normalt" slit-o-släng användande (försiktiga typer kan dock ha dessa hur länge som helst) och är allt från svåra till omöjliga att expandera/serva. Planerarar man att köpa nytt om ett par år när man har det bättre ekonomiskt så kan det ändå vara ett bra alternativ såklart.

Ett sätt att gå "premium" till budgetpris är att handla på Inrego. Här går det att fynda till riktigt bra priser.

vad tycker du om denna?

https://www.inet.se/produkt/1964191/lenovo-s340-15-6-i5-8gb-2...

har beställt den. har gen 10 intel cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

vad tycker du om denna?

https://www.inet.se/produkt/1964191/lenovo-s340-15-6-i5-8gb-2...

har beställt den. har gen 10 intel cpu.

Jag är nog inte mycket till hjälp här. Googlar själv alltid precis innan ett köp. Dessutom har du ju bestämt dig
Men den bli nog bra ska du se.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net