Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Elgiganten verkar bara köra butik.

Lägg bevakning på netonnet och maxgaming. Kolla även elgigantens hemsida för där kan man se om en av butikerna har de i lager. Alternativ kolla webhallens fyndvaror kan hända att de dyker upp där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galbert:

Lägg bevakning på netonnet och maxgaming. Kolla även elgigantens hemsida för där kan man se om en av butikerna har de i lager. Alternativ kolla webhallens fyndvaror kan hända att de dyker upp där med.

Tack! Maxgaming hade jag missat. Lustigt, jag har gått från att vara måttligt intresserad till att det nu nästan blivit en sport att få tag på ett

Permalänk
Medlem

Hur är det med att köpa Xbox i andra regioner? Var inne på Amazon i tyskland som påstår att man får in Series X i lager i början av april (gick inte att klicka hem till min adress dock..)

Men jag har släkt i tyskland som skulle kunna skicka paketet vidare om inte annat, men skjuter jag mig själv i foten på något vänster eller är det bara att tuta och köra?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För er som letar efter en Series S finns den för 2999:- här: https://warehouse204.se/produkt/microsoft-xbox-series-s-512gb...

Permalänk
Medlem

Är förvånad hur svårt det verkar vara att få tag på en serie x. Läser om hur folk i andra länder går in i en butik och hittar en eller två på hyllan, men i Sverige verkar den lika svår som ps5(som jag tur nog fick tag i).

Är så sjukt sugen på att fixa en Xbox nu igen, game pass är helt otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Är förvånad hur svårt det verkar vara att få tag på en serie x. Läser om hur folk i andra länder går in i en butik och hittar en eller två på hyllan, men i Sverige verkar den lika svår som ps5(som jag tur nog fick tag i).

Är så sjukt sugen på att fixa en Xbox nu igen, game pass är helt otroligt.

Hela februari och halva mars så fanns det rätt gott om series X i Elgigantenbutikerna. Gick inte boka och hämta sen utan man fick åka och chansa lite (och fråga, för ofta ställde de inte fram dom). Men lagersaldot fanns på nätet iaf.
Det pendlade hela tiden mellan 10-40 butiker som hade i lager.

Permalänk

Är man ok med blocket känns det som att xsx ständigt finns till inköpspris, tom något under. Ps5 finner man knappt under 20% påslag. Mtp game pass är jag lite förvånad över detta,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Hela februari och halva mars så fanns det rätt gott om series X i Elgigantenbutikerna. Gick inte boka och hämta sen utan man fick åka och chansa lite (och fråga, för ofta ställde de inte fram dom). Men lagersaldot fanns på nätet iaf.
Det pendlade hela tiden mellan 10-40 butiker som hade i lager.

Hoppas det släpper snart igen. Var inne på lokala EG igår (Karlskoga) och tjejen där hade sett ett (1) xsx (någonsin) som då kommit in som retur, inga ps5. Är det bara på större orterna de får in eller jobbade hon på fel avdelning tro?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick något infall och började kolla på konsoler. Hittade denna https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-series-x-1tb-cyb... men funderar på om det är ruggigt överpris.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Fick något infall och började kolla på konsoler. Hittade denna https://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-series-x-1tb-cyb... men funderar på om det är ruggigt överpris.

Ruggigt är bara förnamnet på det priset. 😱

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Ruggigt är bara förnamnet på det priset. 😱

Är inte riktpris typ 5k? Tyckte det verkade dyrt.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Är inte riktpris typ 5k? Tyckte det verkade dyrt.

5695 eller något tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

5695 eller något tror jag.

Det var i alla fall vad jag gav för min på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Just det. Ja nog för att det kan brinna i börsen ibland, men riktigt så illa blir det nog inte att man pröjsar 3laxx mer... Funderar på en Xbox series s för 2999kr istället.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Konsolgrävare

https://news.xbox.com/en-us/2021/04/06/coming-soon-xbox-game-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Finns det någon app eller telegram som håller koll på lager för butiker i Sverige? Har satt epost på diverse sidor men inte alltid man sitter och kollar sin e-post så ofta.

Permalänk
Hedersmedlem

Yay, GTA och NHL21!

Vad menas med ”cloud” i sammanhanget?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Yay, GTA och NHL21!

Vad menas med ”cloud” i sammanhanget?

Att du kan spela spelet på deras streaming app

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/cloud-gaming

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Att du kan spela spelet på deras streaming app

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/cloud-gaming

Jag har en iPhone
Har du provat?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Även om det är trevligt att GTA V återvänder till Game Pass kommer jag personligen invänta remastern.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Även om det är trevligt att GTA V återvänder till Game Pass kommer jag personligen invänta remastern.

Jo, instämmer. Problemet är bara NÄR de förväntas komma ut. Det är ju väldigt vagt. Jag har en del spel som jag vill kunna köra i 60 FPS då jag vant mig vid denna bildfrekvens och har svårt att gå tillbaka. De spel jag i nuläget väntar en Series X/S-uppgradering till är:
- GTA V
- Witcher III
- AC: Odyssey
- Red Dead Redempetion II

Från Rockstar har jag inte hört någonting mer än att i alla fall GTA V ska komma i upphottad variant.
Från CD Project Red samma sak (de lär väl iofs ha att göra med att fixa till CB 2077 med tanke på den katastrofala releasen).
Från Ubisoft har jag inte hört något om vad som gäller för AC: Odyssey.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jo, instämmer. Problemet är bara NÄR de förväntas komma ut. Det är ju väldigt vagt. Jag har en del spel som jag vill kunna köra i 60 FPS då jag vant mig vid denna bildfrekvens och har svårt att gå tillbaka. De spel jag i nuläget väntar en Series X/S-uppgradering till är:
- GTA V
- Witcher III

Även om Rockstar är vaga, så är CDPR bara något bättre: de säger iaf att det släpps i andra halvan av året. Så jag inväntar den också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Även om Rockstar är vaga, så är CDPR bara något bättre: de säger iaf att det släpps i andra halvan av året. Så jag inväntar den också.

Ok. Nåväl - har en stor backlog + att i sommar släpps FS Flightsimulator som lär ta upp en del av min tid.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ok. Nåväl - har en stor backlog + att i sommar släpps FS Flightsimulator som lär ta upp en del av min tid.

Menar du att det släpps till Xbox Series X då? Det är högt på min spellista också!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Jag har en iPhone
Har du provat?

Är på ingång till iOS

Inte testat ännu tyvärr.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Menar du att det släpps till Xbox Series X då? Det är högt på min spellista också!

Yes. Är bekräftat av MS till GamePass i sommar.

https://twinfinite.net/2021/02/microsoft-flight-simulator-int...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Lite väl högt pris.