Permalänk
Medlem

Stutter och fps drops

Hej! Har de senaste dagarna haft problem med bl.a COD MW och WoW då jag i WoW får stutters då och då. COD är nästan omöjlig att spela. Någon som vet vad problemet kan vara? Vill påpeka att det var Inge som helst problem alls innan denna vecka.

Operativsystem: Microsoft Windows 10 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Ryzen 5 1500x
Processorkylare: AMD ryzen standard
Moderkort: ASUS Prime B350m- A
Minne: 1x8 GB corsair vengeance 3000mhz
Grafikkort: GTX 1060 3GB
Hårddisk: Kingston 120gb SSD (har wow på denna) och en seagate 5200 rpm HDD (COD på denna)
Nätaggregat:Corsair CX 550m semi modulär
Temperaturer: runt 65C i processor och grafikkort under spel.

Har testat dra ner grafikinställningarna på alla spel. Har gjort en task som rensar cacheminnet varje 5 min. Rullat tillbaka en nvidia uppdatering. Har säkert glömt massor men tänkte att sista utvägen blir väl att ominstallera hela datorn. Vill även tillägga att det gick bra på CSGO på hög inställningar och även apex legends.

Tacksam för alla tips.

Permalänk
Medlem

Har det lost sig?

Jag hade liknande problem. rensning av cacheminnet gav en stor skillnad för mig. Testade även sätta timer resolution som också gav väldigt bra resultat. se här: https://www.youtube.com/watch?v=EG4g9XlKw5w

Min PC klarar av alla dagens nya spel men det var frustrerand eftersom det kändes inte som att den presterade som den borde innan jag testade tweaka en del saker i Windows 10.