Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2018

Använder du G-Sync?

Hej,

Som topic så undrar jag hur många som faktiskt använder G-Sync och till vad egentligen. Jag har förstått vad G-Sync är, men faktiskt inte förstått i vilka sammanhang man vill använda det till. Då jag har både ett GeForce kort och en G-Sync skärm så vill jag se om jag borde börja använda det och vad för fördelar jag kan få.

Har förstått att man absolut inte vill ha G-Sync till competetive FPS spel, utan då vill man ha uncapped FPS, så högt som möjligt. Som tex till CS:GO, Fortnite och PUBG osv.
Då tänkte jag att man kanske ska köra G-Sync i de Singleplayer spel som jag spelar. Men är det inte lika bra att köra capped frames då istället?

Jag skulle vilja veta när ni använder G-Sync och i vilka sammanhang. Och vad är fördelarna?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Adaptiv synkronisering skiner när du spelar ett tungdrivet spel där bildfrekvensen varierar mycket och/eller ofta ligger under skärmens maximala uppdateringsfrekvens. Då slipper du tearing samtidigt som du får precis det flyt du borde få givet bildfrekvensen.

Utan adaptiv synkronisering måste du i sådana scenarier välja antingen V‑sync av (tearing) eller V‑sync på (halverad bildfrekvens så fort den dippar under skärmens uppdateringsfrekvens).

Jag kan inte uttala mig i särskilt starka ordalag om lämpligheten hos adaptiv synkronisering i lättdrivna, tävlingsinriktade titlar som Counter‑Strike, men det kan säkert någon annan.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Använder det alltid.

Du vill inte ha högre FPS än din skärms refresh rate (min skärm är 144 hz). Då kan du också få tearing, som G-sync inte kan göra något åt.

https://www.youtube.com/watch?v=OAFuiBTFo5E

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Använder det alltid
Typ det bästa sen ssd:n kom.

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 1070, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon 1230, 28TB
HP MS G8 Xeon 1265L. Qnap TS453A 12TB, Intel NUC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch, Fortigate 60D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av qwertylol1:

Hej,

Som topic så undrar jag hur många som faktiskt använder G-Sync och till vad egentligen. Jag har förstått vad G-Sync är, men faktiskt inte förstått i vilka sammanhang man vill använda det till. Då jag har både ett GeForce kort och en G-Sync skärm så vill jag se om jag borde börja använda det och vad för fördelar jag kan få.

Har förstått att man absolut inte vill ha G-Sync till competetive FPS spel, utan då vill man ha uncapped FPS, så högt som möjligt. Som tex till CS:GO, Fortnite och PUBG osv.
Då tänkte jag att man kanske ska köra G-Sync i de Singleplayer spel som jag spelar. Men är det inte lika bra att köra capped frames då istället?

Jag skulle vilja veta när ni använder G-Sync och i vilka sammanhang. Och vad är fördelarna?

För att aktivera G-sync med minst inputlag, se nedan.

* Aktivera G-sync i NVCP
* Sätt V-sync "On" i NVCP
* Low latency inställning(NVCP) behöver du ha på "On" för att få minsta möjliga lagg
* Lås din fps på - 3 fps under din refreshrate. Om du har 144hz skärm (141 fps). Detta kan man göra nu i NVCP(Nvidias Kontrollpanel)

Själv tycker jag det är fortfarande för mycket inputlag för FPS spel, men jag är kräsen. Kör jag dock Singelplayer spel duger det

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Nej, aldrig. Som tidigare nämnt är det för mycket input lag, tar hellre tearing än att allt känns som det händer 4 sekunder senare.

"Past, present, and future are as one to me"
3700X//1080TI//32GB-3600mHz-CL16
Envy13//8250U//ManjaroKDE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2018

Jag har ett RTX 2070S med en 144hz skärm.

Jag spelar tex Battlefield V på Ultra i 1080p, då kommer jag inte över 144 fps.
Varför skulle jag vilja köra G-Sync istället för uncapped?

Kör uncapped nu och upplever inga screentears eller något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av sadin:

För att aktivera G-sync med minst inputlag, se nedan.

* Aktivera G-sync i NVCP
* Sätt V-sync "On" i NVCP
* Low latency inställning(NVCP) behöver du ha på "On" för att få minsta möjliga lagg
* Lås din fps på - 3 fps under din refreshrate. Om du har 144hz skärm (141 fps). Detta kan man göra nu i NVCP(Nvidias Kontrollpanel)

Själv tycker jag det är fortfarande för mycket inputlag för FPS spel, men jag är kräsen. Kör jag dock Singelplayer spel duger det

Sätter du low latency till ultra i stället för on får du minst möjliga input lag.

Ryzen 1700--GTX 1080--Go XLR--Shure SM7B

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4000 16-16-16-34--Inno3D RTX 2080 Ti AIO--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av qwertylol1:

Jag har ett RTX 2070S med en 144hz skärm.

Jag spelar tex Battlefield V på Ultra i 1080p, då kommer jag inte över 144 fps.
Varför skulle jag vilja köra G-Sync istället för uncapped?

Kör uncapped nu och upplever inga screentears eller något.

Vissa upplever att det flyter på bättre med G-sync. Jag tycker själv att den ger mer inputlag. Jag känner det i musen att den blir på något sätt betydligt tyngre och det gillar jag inte i fps. Vet inte hur jag ska förklara, men när jag t.ex spelar med Gsync så får jag inte samma kontroll över musen. Blir mer att jag kan bara dra raka linjer, medan utan g-sync kan jag vrida musen på ett sätt som jag inte kan med G-sync. Se nedan klipp, det är utan G-sync. Med G-sync kan jag inte göra dessa vändningar eller rörelser, känner mig handikappad i FPS spel om jag ska vara ärlig.

https://www.youtube.com/watch?v=PmlQJIpZ8Z4

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av sadin:

Själv tycker jag det är fortfarande för mycket inputlag för FPS spel, men jag är kräsen. Kör jag dock Singelplayer spel duger det

Har aldrig riktigt förstått detta, iaf om man som medparten spelar via Internet och inte på något LAN. Med hänsyn tagit till network lag osv så borde inverkan av de små fördröjningar som det handlar om i detta sammanhang var klart mer påverkande om man kör lokalt på datorn (singleplayer) än om man spelar med folk med typ 50-100 ms i ping (speciellt om det är på servrar med låg tickrate, som Valves). Får lite känslan av att många kollar typ på proffsen men glömmer bort att dessa då normalt kör via snabba LAN och inte Internet (iaf utgår jag ifrån att det är så).

Skrivet av sadin:

Vissa upplever att det flyter på bättre med G-sync. Jag tycker själv att den ger mer inputlag. Jag känner det i musen att den blir på något sätt betydligt tyngre och det gillar jag inte i fps.

Gissar att det mer handlar om begränsningar i spelmotorerna med cappat FPS, t.ex. CS GO (Source Engine) har en påtaglig förbättringspotential. Man måste nog vara riktigt snabb för att hinna påverkas av nån bildrutas lag pga GSync osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av qwertylol1:

Jag har ett RTX 2070S med en 144hz skärm.

Jag spelar tex Battlefield V på Ultra i 1080p, då kommer jag inte över 144 fps.
Varför skulle jag vilja köra G-Sync istället för uncapped?

Kör uncapped nu och upplever inga screentears eller något.

Skärmen kommer alltid att försöka uppdatera bilden så att den stämmer överens med den FPSen du får vilket jag ge bättre flyt i spelet. Istället för att visa några bilder i ett par uppdateringar i rad så får du alltid en ny när det finns redo, så länge inte FPSen är för låg då.

I högre FPS är detta inte super tydligt men det kan få FPS runt 40-100 (Olika känsligt för olika personer) att kännas som mycket mer mjuk och stabil jämfört med att inte köra G-Sync.

Ryzen 3700X | EVGA 1070 SC | EVGA G3 750W
Acer XF270HUA | 16GB RAM | FD Define Mini C | Fostex TH-X00

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av improwise:

Har aldrig riktigt förstått detta, iaf om man som medparten spelar via Internet och inte på något LAN. Med hänsyn tagit till network lag osv så borde inverkan av de små fördröjningar som det handlar om i detta sammanhang var klart mer påverkande om man kör lokalt på datorn (singleplayer) än om man spelar med folk med typ 50-100 ms i ping (speciellt om det är på servrar med låg tickrate, som Valves). Får lite känslan av att många kollar typ på proffsen men glömmer bort att dessa då normalt kör via snabba LAN och inte Internet (iaf utgår jag ifrån att det är så).

Gissar att det mer handlar om begränsningar i spelmotorerna med cappat FPS, t.ex. CS GO (Source Engine) har en påtaglig förbättringspotential. Man måste nog vara riktigt snabb för att hinna påverkas av nån bildrutas lag pga GSync osv.

Jag får ha typ flera pinnar upp på musinställningar för att få det spelbart med G-sync i BF t.ex.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av marcusOCZ:

Sätter du low latency till ultra i stället för on får du minst möjliga input lag.

Man får vara försiktig med Ultra läget, det kan ge mer problem. Klart man kan testa, men det rekommenderas inte om man vill ha optimala inställningar.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Jag kör mestadels Racingspel med G-Sync som blev en klar förbättring mot endast V-sync i flera titlar.

V-sync Off: Fick enorma screen tearings och led av stuttering.
V-sync On: Mycket bättre flyt utan tearing och stuttering, men börjar hacka så fort FPSen kom under skärmens uppdateringsfrekvens.
G-sync On: Bästa av dessa två värdar, ingen tearing, stuttering eller hackande.
Inget märkbart input lag som man eventuellt skulle kunna göra i FPS-spel.

| HP Omen 15 | Intel Core i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 10 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av sadin:

Jag får ha typ flera pinnar upp på musinställningar för att få det spelbart med G-sync i BF t.ex.

Jag är knappast mister rappa reflexer men jag har aldrig upplevt att Adaptiv synk i någon form påverkar hur musen upplevs ge olika respons med adaptiv synk av/på – och är det något jag jämför så är det adaptiv synk av/på.

Så skulle säga att det är något annat som är svaret på det du upplever där. Kanske något med drivrutinen till musen som ankrar acceleration till rapporterad frekvens i någon form och därmed får problem på att frekvensen hela tiden varierar? Jag kör ju testsystemen så vanilj det går för att undvika den typen av fenomen.

Finns flera användare som rapporterar att adaptiv sync inte fungerar bra med RTS-spel vid låga FPS. Spel där du rör en muspekare över skärmen snarare än att musen styr din riktning i 3D-världen. Detta då muspekaren vid låga FPS blir ryckig (per definition, eftersom frekvensen på panelen sjunker) medan traditionell synk håller kvar muspekaren på skärmens uppdateringsfrekvens.

Men jag gissar att du är tvärtom där och kör mycket hög FPS?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Jag har provat en hel del med G-sync av/på i just BF (V) och inte märkt att jag behövt ändra musinställningar. Skulle påstå att jag är över medel i snabba reflexer och krigar gärna i närstrid.

Ryzen 2700x (Noctua NH-D15) || Vengeance LPX 16GB 3200MHz @14
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix @2.1/12Ghz
Fractal Design Define S(4x BioniX F140mm+1x Noctua NF-A15) || Corsair RM750X v2
860 EVO 500 | 850 EVO 250 | Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Jag måste ha något fel för jag tror inte att jag märker någon större skillnad med G-sync av eller på.
Inte heller någon större skillnad på 100 Hz och 60 Hz. På datorskärm. På telefonen däremot märker jag enorm skillnad.

Kanske får gör några tester där jag växlar mellan olika lägen för att se om jag faktiskt märker större skillnad.

Gaming: ASUS TUF B450M-PRO GAMING | AMD Ryzen 7 3700X | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Corsair RM750X V2 | Samsung 850-Series EVO 500GB | 3XHDD | FD Node 804 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | 2x8GB WD Red | FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av qwertylol1:

Hej,

Som topic så undrar jag hur många som faktiskt använder G-Sync och till vad egentligen. Jag har förstått vad G-Sync är, men faktiskt inte förstått i vilka sammanhang man vill använda det till. Då jag har både ett GeForce kort och en G-Sync skärm så vill jag se om jag borde börja använda det och vad för fördelar jag kan få.

Har förstått att man absolut inte vill ha G-Sync till competetive FPS spel, utan då vill man ha uncapped FPS, så högt som möjligt. Som tex till CS:GO, Fortnite och PUBG osv.
Då tänkte jag att man kanske ska köra G-Sync i de Singleplayer spel som jag spelar. Men är det inte lika bra att köra capped frames då istället?

Jag skulle vilja veta när ni använder G-Sync och i vilka sammanhang. Och vad är fördelarna?

Jag kör det alltid igång. Du kanske blandar ihop det med V-Sync som du absolut inte vill ha igång i competitive fps-spel. Adaptiv sync fungerar dock annorlunda och om ditt spel pumpar ut mer fps än max refresh rate på din skärm så kommer det vara som att du spelar utan någon form av synkronisering. Om fps sjunker under skärmens max refresh rate så kommer skärmen uppdatera sig när grafikkortet säger till den att den har en ny bild att visa. Detta skiljer sig mycket kontra traditionell v-sync där grafikkortet tvingas vänta på skärmen att säga att den är redo för en ny frame innan den kan skicka den.

Där adaptiv refresh rate skiner är när du har ett spel som dippar ner i lite lägre hastigheter och du kanske har 40-50 fps. Då upplevs det som mycket bättre flyt och inga tears i bilden med adaptiv synkronisering på.

Gigabyte Aorus Master | 32gb DDR4 3466MHZ CL14 | Ryzen 3950X | 1080Ti
Asus Z97 Pro Gamer | 32gb ram DDR3 2400MHz | i7 4790k | 2 x R9 390 - Barnen fått ta över
Asrock P67 Extreme4 rev3 | 16gb DDR3 2400MHz | i7 2600K | R9 290 - Barnen fått ta över
En massa bärbara, servrar, RPi's och andra boxar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Jag får över 144fps i de spel jag spelar, och har en 144Hz skärm, så har inget behov av att ha gsync på.

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG278Q 27" 144Hz

Ryzen 5 3600@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / Asus Rog Strix Geforce RTX 2060 OC / BeQuiet Pure Power 11 600W

Ryzen 7 2700 @ Stock / Asus Prime B450 Plus / HyperX Predator 16GB 3200MHz CL16 / XFX RX480

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Har haft det igång sedan jag skaffade det i tidiga 2017. Just nu drar jag mest nytta av det i Red Dead 2, där min FPS ofta pendlar mellan 70-100 FPS - med G-sync känns det nästan silkeslent! Gör också nytta i mer lättdrivna Deep Rock Galactic där min FPS brukar dippa ned med en FPS av någon anledning. Utan G-Sync känns det ryckigt när det inträffar, men med G-Sync märks det inte ens.

ASUS PG348Q | RTX 2080 Ti | AMD R9 3950X | 64GB 3200MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 950 Pro 512 GB | 27TB | Seasonic Focus GX 850 | HD650 | Silverstone Fortress 02 Silver | GNU+Linux Mint 19.2

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

Kör enbart G-Sync i Elder Scrolls Online i wine, lite väl jobbigt att ändra xorg.conf varje gång det ska vara på/av..

i7 3930k@4.5ghz 1.395v | Noctua NH-D15 | 4x4GB | Asus P9X79 | Geforce GTX 980Ti | Asus ROG SWIFT PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Laxpudding:

Jag är knappast mister rappa reflexer men jag har aldrig upplevt att Adaptiv synk i någon form påverkar hur musen upplevs ge olika respons med adaptiv synk av/på – och är det något jag jämför så är det adaptiv synk av/på.

Så skulle säga att det är något annat som är svaret på det du upplever där. Kanske något med drivrutinen till musen som ankrar acceleration till rapporterad frekvens i någon form och därmed får problem på att frekvensen hela tiden varierar? Jag kör ju testsystemen så vanilj det går för att undvika den typen av fenomen.

Finns flera användare som rapporterar att adaptiv sync inte fungerar bra med RTS-spel vid låga FPS. Spel där du rör en muspekare över skärmen snarare än att musen styr din riktning i 3D-världen. Detta då muspekaren vid låga FPS blir ryckig (per definition, eftersom frekvensen på panelen sjunker) medan traditionell synk håller kvar muspekaren på skärmens uppdateringsfrekvens.

Men jag gissar att du är tvärtom där och kör mycket hög FPS?

Det är inte musen för att jag är en riktig Geek när det gäller de och provar flera olika per år Har haft kompisar hemma som inte märker det. Jag har spelat även hemma hos släktingar och efter ett tag börjar ja reagera och ser då att han har G-sync på som jag behöver stänga av. Har tom jobbat hårt att få till rätt frametimes för att få ner lagget, men det hjälper inte.

Och ja det är bara i snabba FPS spel som jag känner av det. Kör också ganska hög DPI 1600 så jag vet inte om det har något med det att göra.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2013

Skall V-Sync vara av då G-Sync är aktiverat?

Under vilken flik finns denna "Low latency inställning" i NVCP, syns inget mer under "Set up G-SYNC" för mig, kan detta ha med att min monitor ej är validerad som kompatibel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Floskel:

Skall V-Sync vara av då G-Sync är aktiverat?

Under vilken flik finns denna "Low latency inställning" i NVCP, syns inget mer under "Set up G-SYNC" för mig, kan detta ha med att min monitor ej är validerad som kompatibel?

V-Sync ska vara PÅ i Nvidia control panel under 3d inställningar, men i settings ingame i de spel du spelar ska V-Sync vara AV.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Jag spelar PUBG, CoD, Tarkov, samtliga BF och mer skjutspel och skulle klassa mig själv som övre segment av icke-proffsspelare.

Aldrig märkt någon slags inputlag eller liknande av att använda G-sync. Kör det alltid på då jag brukar ligga på 70 (pubg) - 100+ (CoD) i FPS på min 144 hz skärm. Kör dock hellre grafik på max än att maxa min FPS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2007

Om ni kör med V-sync på i kombination med G-sync så måste ni se till att er FPS inte når max Hz på skärmen, om ni ligger på 144fps på en 144hz skärm så kommer ni få enormt mycket input lag. I många spel nu för tiden finns det en inställning för max fps, sätt då gränsen 4-6 fps under skärmens Hz (t.ex 138fps).

ASUS STRIX Z270F - i7 7700K@4.8Ghz - Corsair H115i - 16GB 3200Mhz DDR4 - Asus GTX 1080 Strix - Asus ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Är inne på min andra skärm med G-sync och lär nog fortsätta köra G-sync så länge det går. Sjukt bra teknik!

Skrivet av Floskel:

Skall V-Sync vara av då G-Sync är aktiverat?

Under vilken flik finns denna "Low latency inställning" i NVCP, syns inget mer under "Set up G-SYNC" för mig, kan detta ha med att min monitor ej är validerad som kompatibel?

Skrivet av Ph4st:

V-Sync ska vara PÅ i Nvidia control panel under 3d inställningar, men i settings ingame i de spel du spelar ska V-Sync vara AV.

Tyvärr finns det några få fall där V-sync på drivrutinsnivå (NVCPL) inte biter och då är man tvungen att köra V-sync in-game men normalt sett är det som @Ph4st säger V-sync AV i alla spel.

AMD Ryzen 7 3800X | Gigabyte X570 Aorus Elite | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2012

Alltid på om det går. Ställt in 143fps i Nvidias drivers samt low latency. Märker inte av nån inputlag men vad vet jag. Jag spelar rätt casual nu för tiden.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI, Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync och annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Kör G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av frong:

Jag har provat en hel del med G-sync av/på i just BF (V) och inte märkt att jag behövt ändra musinställningar. Skulle påstå att jag är över medel i snabba reflexer och krigar gärna i närstrid.

Vi är väl alla över medel?