Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

De har även chatt! Sitter där nu och väntar

Berätta hur det går sen

Permalänk
Medlem

Min Amazon order ändrades 00.33 inatt till skickad.
Inatt 01.59 anlände den till segeltorp och är tagas för leverans idag. Låter rimligt om den var på segeltorp redan 01.59.

Var inställd på att få den på måndag/tisdag så detta är ju superkul.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Står ju klart och tydligt på express

”Beställning innan 18:00 skickas samma dag”

Så inte fan ska nåt hämtas på söndag då.

Jadu, jag är inte ens irriterad längre, är bara likgiltig. Det som en gång var HarryBee är nu ett tomt skal..

Permalänk

Det ligger uppe ett antal PS5 -konsoler till försäljning på både Blocket och Tradera till överpris förstås.

Av ren nyfikenhet, hur mycket över ordinarie pris skulle ni kunna tänka er att lägga för att få en PS5 nu direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Berätta hur det går sen

Chatten står och tuggar. Ringer in samtidigt och ser vad som går snabbare! Återkommer

Som tidigare kommentar sa, står att det ska hämtats igår. Riktigt dåligt skött om de inte bokade förrän nu på morgonen! Speciellt inte om det redan var packat och klart igår som de sa över telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Förbokade på webhallen i mars 2020 då jag ville vara ute tidigt, trodde jag. När väl andra butiker öppnade för förbokning struntade jag i det då jag var säker på att jag skulle få min. Men tydligen kommer jag inte att få min förens nästa år någon gång. Sista gången jag "förbokar" från webhallen tills de ändrar sitt bedrövliga bokningssystem.

Hur är deras system bedrövligt? Låter mest som att du är besviken över att du inte kommer få något när du hoppades få det.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HarryBee:

Jag tycker det låter jättekonstigt också, kanske är något han säger för att man inte ska bli upprörd om den inte kommer i tid? Han sa något i stil med "Hanteringen i terminalen kommer att ske på söndag, sen ska den från Jönköping upp till Umeå, sedan tillkommer 2-3 arbetsdagar på leverans upp till Umeå så du bör ha den på tisdag/onsdag.

Kan det vara något i stil med att Bring inte levererar fredagar i norra Norrland? Nu bor jag i södra Norrland och får normalt samma leveranstider som icke-Norrland. Men Bring vettefan, så sällan jag behövt ha med de att göra.

Håller tummarna för er alla som fick era skickade igår.
Personligen hade jag föredragit om de fokuserat mer på att få iväg köpen igår och dragit ner lite på kundtjänsten, men inte helt förstås.

Min från 12:22 står som reserverad och hade föredragit om tiden det tar att uppdatera info på ordersidan lagts på att få iväg ordern för att sedan plinga till i eftermiddag när paketet når min utlämningsplats. I mitt fall blir det min lokala ICA men hur jag notifieras i och med Bring vet jag ju inte ens. Hade det varit Postnord hade appen ändå plingat till när de hittat försändelsen vid bokning/upphämtning.

Sannolikheten att jag får in idag är dessvärre låg, inställd på nästa vecka eller början av december med tanke på hur sent jag fick min order lagd, men ju fortare desto bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan det vara något i stil med att Bring inte levererar fredagar i norra Norrland? Nu bor jag i södra Norrland och får normalt samma leveranstider som icke-Norrland. Men Bring vettefan, så sällan jag behövt ha med de att göra.

Håller tummarna för er alla som fick era skickade igår.
Personligen hade jag föredragit om de fokuserat mer på att få iväg köpen igår och dragit ner lite på kundtjänsten, men inte helt förstås.

Min från 12:22 står som reserverad och hade föredragit om tiden det tar att uppdatera info på ordersidan lagts på att få iväg ordern för att sedan plinga till i eftermiddag när paketet når min utlämningsplats. I mitt fall blir det min lokala ICA men hur jag notifieras i och med Bring vet jag ju inte ens. Hade det varit Postnord hade appen ändå plingat till när de hittat försändelsen vid bokning/upphämtning.

Sannolikheten att jag får in idag är dessvärre låg, inställd på nästa vecka eller början av december med tanke på hur sent jag fick min order lagd, men ju fortare desto bättre.

Ladda hem appen Mina Paket! Där kan du få pushnotifikationer.

Permalänk

Pratade precis med EGs chatt. Beställde disc-edition igår 12.17 utan express-leverans som enligt dem ska skickas den 7/12.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av myra:

Blir nog inget köp av själva konsollen än, men jag är jävligt sugen på att införskaffa mig en dual sense till PCn dock..

Var så jag tänkte gör från början faktiskt. Men sen noterade jag att det verkade bli möjligt att köpa vid lanseringen så då blev det att hålla koll.

Med tanke på allt som händer i datorvärlden så kan jag tänka mig att en del kommer slänga sig över kontrollen och börja leta sätt att implementera dess features.

Hade varit bra med ett lägre pris men bra kontroller brukar ofta kosta.

Permalänk
Medlem

” Viktig information vid release:
För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.
Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.
Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi.”

Någon som fått konsolen igår som vet om det kommit uppdatering för detta? Eller gäller detta fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vilken leverans tog du?
Jag tog med hemleverans, kan ha att göra med det. Konstigt att de inte skickar alla 09:00 beställningar först..

Express, till mitt postombud

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HarryBee:

Ladda hem appen Mina Paket! Där kan du få pushnotifikationer.

Tack för tipset, blir att plocka hem. Skönt att få tracking-info mer lättillgängligt än att ha någon sida öppen i webbläsaren.

Permalänk
Skrivet av Wescan:

” Viktig information vid release:
För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.
Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.
Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi.”

Någon som fått konsolen igår som vet om det kommit uppdatering för detta? Eller gäller detta fortfarande.

Fick hem min igår förmiddags. Har stängt av rest mode och har inte fört över något från PS4:an, laddade hem sparfiler och spel direkt från PS+ istället. Har dock kört LAN sedan första uppstart. Inga problem alls än så länge, allt rullar på perfekt.

Permalänk
Avstängd

Jag hade grov tur. Lade upp en post på FZ där jag frågade om någon råkade få två bokade och kunde tänka sig sälje ena till mig. Fick napp och sitter nu med ett PS5. Fantastiskt att sådana människor finns som inte fokuserar på att skalpera utan precis som alla andra försökte säkra sin PS5 genom att boka flera, men när han fick sin så gick den andra vidare till nästa bästa. Skönt!

För de som undrar: Jag hade bokat förra året på Webhallen men deras kösystem var ju bajs så när det kom siffror i somras och butikerna öppnade upp bokningar så sa inte Webhallen ett knyst. Man trodde sig bara säker och struntade i att slåss med de andra. Tji fick jag när mejlet sen kom (Du får ingen före jul) vilket betyder förmodligen betyder 2021.

Gick även förbi butiker på släppdagen och de sa "De lär finnas i butik i mars typ".

Permalänk
Medlem

OMG ps5 från amazon har ankommit till min distributionsterminal 🥳🥳🥳🥳

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wescan:

” Viktig information vid release:
För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.
Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.
Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi.”

Någon som fått konsolen igår som vet om det kommit uppdatering för detta? Eller gäller detta fortfarande.

Jag förde över med LAN kabel från PS4. Efteråt fick jag en liten snabb "rebuilding database" men det tog 2 sekunder. Den startade om och var helt OK. Inte testat rest mode ännu men lirat Remote Play en del. Får väl se om något händer. Fortfarande kvar PS4:an ifall ngt skulle hända så har man en backup tills alla eventuella buggar är fixade.

Dock kan jag hålla med, clean install är alltid bäst egentligen. På alla enheter; PC, konsol, etc.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om de blir fler sales snart amazon hade ingen koll när jag ringde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejje:

Min Amazon order ändrades 00.33 inatt till skickad.
Inatt 01.59 anlände den till segeltorp och är tagas för leverans idag. Låter rimligt om den var på segeltorp redan 01.59.

Var inställd på att få den på måndag/tisdag så detta är ju superkul.

samma för mej

Permalänk
Medlem

Pratade med Elgiganten nyss. De säger att Bring hämtade mitt paket igår, Bring säger att de inte hämtat paketet än.... Kul förmiddag

Permalänk

Min beställning från EG 09:01 till Stockholm med Express Hemleverans via Bring ska komma 17-22 i dag har jag fått bekräftat på sms för ungefär en timme sedan!

Fick mail 15:56 i går från EG att det skulle lämna dem samma dag, och 19:01 sade spårningen hos Bring att paketet lämnat Jönköping.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Nu såg jag just Vincents video och tänker direkt att det är för att PS5 inte stöder 10bit HDR snarare än att PS5 bara har 32 Gbit HDMI. Finns det någon med en LG OLED C9 eller annan TV med 48 Gbit 2.1 HDMI och 12 bitars HDR stöd som har en PS5 och kan se om det går att få 12 bitars HDR 4:4:4 i 120Hz?

Permalänk
Medlem

Kom ihåg alla som ”migrerar” från PS4 att captures (screenshots och videoklipp) inte följer med till PS5. Om ni vill ha kvar dem men inte PS4an får ni flytta dem till USB och sen lagra dem i datorn eller nåt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Min beställning från EG 09:01 till Stockholm med Express Hemleverans via Bring ska komma 17-22 i dag har jag fått bekräftat på sms för ungefär en timme sedan!

Fick mail 15:56 i går från EG att det skulle lämna dem samma dag, och 19:01 sade spårningen hos Bring att paketet lämnat Jönköping.

Fantastiskt för dig.
Hade också orderbekräftelse 09:01, express hemleverans.
Får info först nu i morse att paketet är på väg. EG sa igår via tele att Bring skulle plocka upp paketet igår kväll. Så verkar inte vara fallet då dem plockade upp det i morse (kanske)... Bring säger att dem TROLIGEN har hämtat upp paketet idag.

Med andra ord så har jag betalat helt i onödan för express.
Vad hände med att om bokning sker innan 18 så skickas ordern samma dag och leverans inom 1-2 dagar...

EDIT; har inte fått ett sms från Bring ännu men ett spårningsnummer iaf.
"SENASTE HÄNDELSEN
Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."

Permalänk

Ni som fick 12 04 i lager i saldo,har ni fått annat än orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

” Viktig information vid release:
För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.
Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.
Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi.”

Någon som fått konsolen igår som vet om det kommit uppdatering för detta? Eller gäller detta fortfarande.

Inte upplevt någon av ovan problem.

Helt chockad över hur bra allt flyter och ser ut! Helt tyst är den också!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Har nu hunnit leka lite runt på morgonen med den, främst Astro och media.
Tyvärr fått samma problem som många andra där det inte går att ha HDR och Atmos/eller 7.1 samtidigt igång.
https://www.avsforum.com/threads/cant-enable-hdr-in-ps5-setti...

Har en LG SK9Y och har testat att ha ps5 kopplad direkt till den och då får jag ut atmos vid 4k blu ray, men ingen hdr. Direkt till tv så får jag hdr, men ingen atmos.
Händer folk med både soundbars och förstärkare, förhoppningsvis något som kan fixas med en mjukvaruppdatering.

Något positivt är ju i alla fall kontrollen, wow! Vilken upplevelse. Blir att ta en micropaus och kolla nya avsnittet av Mandalorian och sedan testa Demons Souls 👍

Permalänk
Medlem

Så j-a surt att man i princip beställt "först" (nåja, men typ 23:55, orderbekräftelse på mailen 23:58) på Amazon men inte rört sig ur fläcken från "Förbereder för försändelse". Vet inte ens vad dessa "streck" i leveransstatusen är som ni pratar om? Men:

Är det någon som
- beställt kring 00-snåret natten 18e-19e (t.o.m. före 00?),
- beställt en DE,
- betalat med kort (t.o.m. Amex?),
samt
- bor i Stockholm (oklart om det har betydelse)

Som redan fått sin konsol, fått någon form av spårningsnummer eller åtminstone kommit förbi "Förbereder för försändelse"? Tänkte sätta lite press på Amazon att få ur sig något då det känns som jag knappast borde vara sist i kön

Permalänk
Medlem

Fick mail imorse från EG att det skickas idag. Beställde igår med bekräftelse 09:01 och valde express hemleverans, bor i GBG så får se om man får det idag lr nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Det ligger uppe ett antal PS5 -konsoler till försäljning på både Blocket och Tradera till överpris förstås.

Av ren nyfikenhet, hur mycket över ordinarie pris skulle ni kunna tänka er att lägga för att få en PS5 nu direkt?

0 kr. Kommer aldrig köpa teknik som inte går att spontanköpa över disk igen. Våga vägra hype.