Nya bilder på mitt chassi bygge(Dubbla ropel)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
fint gjort.. men "ELITE" förstör :P.. kan du inte ta bort den? kanske fästa en fin kontrollpanel där istället? exakt vart kommer 5.25"-enheterna hamna?

Ja det är en del som retar sig på ELITE,men jag håller inte riktigt med.Enheterna hamnar bakom luckan(Fronten är alltså en stor
öppningsbar lucka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mer bilder

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

mycket fint arbete

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

snyggt, väntar med spänning tills det blir helt färdigt

Visa signatur

i5 3570k _ 16GB _ Fractal Design Define R4 _ GTX 680 och två skärmar.

Permalänk

Lite nya bilder

Här kommer lite fler bilder.Tänk på att allt är inte klart än.Fixa till kablarna lite snyggare m.m

Visa signatur
Permalänk

Riktigt snyggt med ELITE på fronten, jävligt snyggt asså. Lycka till! Hoppas att du lägger ut fler bilder ju mer arbetet fortskrider

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

fortsätt så här... det är mycke bra jobbat!!

Jag blir ju nästan lite inspirerad

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

errr.. ja, hrm... ELITE?

snälla

edit: i övrigt så får du toppoäng av mig

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
errr.. ja, hrm... ELITE?

snälla

edit: i övrigt så får du toppoäng av mig

Ja men ELITE har hängt med sen jag va liten,så det är lite nostalgi
för mig.Jag förstår inte vaför alla retar sig just på ELITE(Skulle ni kunna förklara det för mig, vad det är som ni inte gillar med det märket.

Tack på förhand

Visa signatur
Permalänk

inte nörd utan elajt denna gången

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Avstängd

Tycker att det är lite väl lång slag ifrån cpu till nb.. men men

Annars är du ju ren galen som kör med 3 nätagg

Fast fixa "windowmod" på mellan psu.et...
Ser annars underbart fint ut!

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Tycker att det är lite väl lång slag ifrån cpu till nb.. men men

Annars är du ju ren galen som kör med 3 nätagg

Fast fixa "windowmod" på mellan psu.et...
Ser annars underbart fint ut!

Fast det är igentligen bara 2 st nätagg.det ena är ihoplött å är på 600w.(Köpt av pawa00 här på swec,han har byggt det)
Det andra är på 300w å driver alla modd grejer+ vatten systemet

Ja jag vet att slangen är lång skall fixa till det(skit slang den viker sig så det blir stopp).För fixa några böjar eller nåt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm snygg låda du har fått ihop den lär ju inte va lätt den måste vell va tung som fan?

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Billig strömförbrukning då, 900 W

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Budda
hmm snygg låda du har fått ihop den lär ju inte va lätt den måste vell va tung som fan?

Japp kännde på den nu,phuu japp den blev inte så lätt som jag trodde.men som tur är ska den ingestans:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ac/dc
Japp kännde på den nu,phuu japp den blev inte så lätt som jag trodde.men som tur är ska den ingestans:)

Åker du aldrig på LAN?

jävligt nice annars.

Visa signatur
Permalänk

Fick en ide nu.Satte dit ett par rullhjul under chassit+Ett grönt cclf rör
Skall ta lite mer kort senare i kväll när det blivit mörkare så ser man nog bättre effekten

Vad tycks!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ac/dc
Ja men ELITE har hängt med sen jag va liten,så det är lite nostalgi
för mig.Jag förstår inte vaför alla retar sig just på ELITE(Skulle ni kunna förklara det för mig, vad det är som ni inte gillar med det märket.

Tack på förhand

haha, bra fråga... lite pretentiöst kanske?

På något vis låter det i mina öron som att du utger dig ör att vara h4xx0r 3173 eller något dylikt

Syftar du däremot på spelet Elite så är det grönt (!)

edit: märket i sig är ju inte fult, känns lite malplacerat bara.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
haha, bra fråga... lite pretentiöst kanske?

På något vis låter det i mina öron som att du utger dig ör att vara h4xx0r 3173 eller något dylikt

Syftar du däremot på spelet Elite så är det grönt (!)

edit: märket i sig är ju inte fult, känns lite malplacerat bara.

Men vart skulle det sitta i såfall,öppe nere höger vänste bak fram

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ac/dc
Men vart skulle det sitta i såfall,öppe nere höger vänste bak fram

nja, efter vidare begrundande tycker jag att den skänker lite balans till fronten, men den är kanske lite väl stor...
jaja, det är du som skall tycka det är snyggt, och är det något som för dig betyder mkt skall du skita i att jag inte håller med,

eller hur

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
nja, efter vidare begrundande tycker jag att den skänker lite balans till fronten, men den är kanske lite väl stor...
jaja, det är du som skall tycka det är snyggt, och är det något som för dig betyder mkt skall du skita i att jag inte håller med,

eller hur

Ja det är klart jag var bara lite nyfiken på varför alla tycker det är lite fel det där elite märket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att alla (många) tänker på fjortisar o noobs när dom ser ELITE...men jag själv tycker det är riktigt fräsigt *jublar*

Permalänk
Medlem

Stiligt bygge. En fet LCD hade gjort sig bättre än "ELITE" på framsidan dock.

Permalänk

jävligt snyggt!... har du tänkt att sätta ett fönster på sidan?... jag tycker att du ska låta bli det. Ha den helt i rostfritt utan sånt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
jävligt snyggt!... har du tänkt att sätta ett fönster på sidan?... jag tycker att du ska låta bli det. Ha den helt i rostfritt utan sånt...

Ja det får det nog bli, så man ser uv effekterna.Det blir en sida i rostfritt med ett plexi fönster

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så fort du anmärkte på att den var tung så tänkte jag: hjul och ljus på undersidan
klart som fan att du hann före!
*morr*

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

ser ju riktig jädra snyggt ut. men som sagt skulle du fixa en större lcd!

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha lite svårt för lådor som ser ut som julgranar, men trots alla färger och lysen ser det riktigt fint ut

Har själv haft planer på att sätta ihop två lådor och ha rostfri plåt omkring. Får se hur det blir med det...

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Jag gillar Elite märket.. och jag gillar inte CS wow!!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Jag gillar Elite märket.. och jag gillar inte CS wow!!

Ja det va skönt att höra att det var några som tyckte om den:)

Visa signatur