Tjena, när jag skulle sätta upp min nya dator igår så stötte jag på ett problem, jag kan inte använda 2 skärmar.
Huvudskärmen fungerar utan problem men min secondary hittas inte och går in i sleep mode direkt.
Båda skärmarna funkar fint var för sig när dom kopplas in via det ordinära HDMI uttaget men bara en fungerar när jag försöker koppla in två.
Har försökt koppla in min secondary med både DVI och HDMI (Dom enda alternativen jag har) men händer samma sak på båda.
Försökt googla runt och hittar svar som att starta om, ändra skärminställningar i windows men inget funkar, jag lyckas inte hitta min andra skärm.
Vad behövs göra?
Ursäkta mig om någon information saknas, är oerfaren och vet inte vad som behövs, skickar allt på beställning.
Har det funkat förut med dom här delarna?
Vem byggde datorn?
Var är hela namnet på grafikkortet?
Vilka portar har grafikkortet och skärmarna och vilka av dom används?
Ibland skriver butikerna hur många skärmar man kan använda samtidigt för på vissa grafikkort delar HDMI porten kretsar med ena DVI porten som en inbyggd adapter. Man får 1 av 3 fel.
1 skärm utan bild.
2 skärmar utan bild.
Alla skärmar funkar men inställningarna buggar.
Mer historia om datorn skulle underlätta. Ny datorn kan också betyda tex att du köpte den under julen och att den slutade funka när du i veckan flyttade datorn till ett annat rum. Orsaken skulle då bli något annat.