Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

Vilket skulle ni valt om ni fick chansen att välj av dom billigaste

Gigabyte Egal OC,
Asus Tuf OC
eller
MSi Ventus OC

känns som tuf är det populäraste ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad är det egentligen som händer på FE fronten? Köp/Ej i Lager-knappen verkar ha försvunnit helt från Nvidia's sida.

har sett det jag med, gissar på att det är kört på "3080 F5" fronten

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av mha109:

Intressant! Får man fråga vilken tid din order gick igenom?
Jag fick "Beställt" kl 15:11 även fastän jag hade skickat iväg beställningen innan klockan 15.

14:56 17/9.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad är det egentligen som händer på FE fronten? Köp/Ej i Lager-knappen verkar ha försvunnit helt från Nvidia's sida.

ge de nån sekund så kommer den fram

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Vad är det egentligen som händer på FE fronten? Köp/Ej i Lager-knappen verkar ha försvunnit helt från Nvidia's sida.

Skrivet av Bad boy rune:

har sett det jag med, gissar på att det är kört på "3080 F5" fronten

Det känns onekligen lite dåligt ja.
Köp-APIt är stängt likt förra veckan vid samma tidpunkt. Kan hända att de vill få lite mindre F5ande mot produktsidorna.

UK och Tyska butiken som har en riktig storefrontsida listar fortfarande Founders som något "out of stock", men de finns kvar i listorna.
https://www.nvidia.com/de-de/shop/geforce/gpu/?page=1&limit=9...

Håll ut hoppet till ons/tors iaf och se om det slås på igen och knapparna/status dyker upp

Skrivet av Heika_:

ge de nån sekund så kommer den fram

for ref så ser det ut för mig i de flesta fall. Gör en CTRL+F5 och referenserna till founders kommer inte tillbaka sen. For now...

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

14:56 17/9.

Men vafan
Aja, det är bara att vänta och se, det står inte 2021 i alla fall.

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Skrivet av MrB123:

Vilket skulle ni valt om ni fick chansen att välj av dom billigaste

Gigabyte Egal OC,
Asus Tuf OC
eller
MSi Ventus OC

känns som tuf är det populäraste ?

Har beställt en MSI Ventus OC från Elgiganten då det var ett av det billigaste alternativen. Återstår bara att se när det dyker upp

Permalänk
Medlem

Ni som fått 3090 från komplett har ni fått watch dogs legion och GeForce Now. När jag skrev till supporten kunde de inte säga till 100% utan de sa "Vi tror du ska få det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typelias:

Ni som fått 3090 från komplett har ni fått watch dogs legion och GeForce Now. När jag skrev till supporten kunde de inte säga till 100% utan de sa "Vi tror du ska få det".

Ringde Inet om detta igår.
Nvidia har slut på koder så dem lovar inget om att få koderna just nu för det finns inga.
Så har du beställt senare så är dem slut förtillfället och dem prioriterar att ge dem som beställde när det "ingick" att få dessa koder.
Dock har nvidia sagt att alla som har köpt 3000 serien skall få detta men jag förstå att inet inte vill lova något då detta är en "bonus" från nvidia och dem har rätt att dra tillbaka det enligt vad han på inet sade.
Detta har tydligen skett tidigare att något skall ingå men sedan tar det slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Ronniee:

Lustigt så du fick din trots att du var 3 minuter senare än mig. 🤬

Well grattis I guess!

Är säkert något fel på deras sida för den har inte skickats än, tror fan ingenting längre.
Iaf trist om jag får före dig om du hade beställt innan mig.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem

Installerade mitt Gigabyte 3080RTX gaming OC igår. Var inte helt nöjd då fläktarna drog på 80% på kortet = hårtork. Tempen på kortet låg då mellan 68-71 grader. Men att windforce 3 skulle vara "tyst"? Kommer från ett Sapphire 5700XT Nitro+ och blev chockad av ljudnivån.

Idag har jag installerat om fläktarna i chassit samt satt på "silent" BIOS och vilken skillnad! Nu är datorn lika tyst som den var tidigare, kortet ligger mellan 75-78 (är väl ok?) grader i temp och ligger och boostar på runt 1850 i detta läget. Nu är jag nöjd!

Inget coilwhine eller annat vad jag kan höra.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

https://i.imgur.com/SBy3J8L.jpg

Installerade mitt Gigabyte 3080RTX gaming OC igår. Var inte helt nöjd då fläktarna drog på 80% på kortet = hårtork. Tempen på kortet låg då mellan 68-71 grader. Men att windforce 3 skulle vara "tyst"? Kommer från ett Sapphire 5700XT Nitro+ och blev chockad av ljudnivån.

Idag har jag installerat om fläktarna i chassit samt satt på "silent" BIOS och vilken skillnad! Nu är datorn lika tyst som den var tidigare, kortet ligger mellan 75-78 (är väl ok?) grader i temp och ligger och boostar på runt 1850 i detta läget. Nu är jag nöjd!

Inget coilwhine eller annat vad jag kan höra.

Liten allmän fråga om dessa BIOS-lägen (Strix-korten har samma). Ändrar man till Silent via en fysisk switch på korten eller är det mjukvarumässigt? Eller funkar båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Liten allmän fråga om dessa BIOS-lägen (Strix-korten har samma). Ändrar man till Silent via en fysisk switch på korten eller är det mjukvarumässigt? Eller funkar båda?

På mitt kort är det en fysisk switch enbart vad jag vet. Tänker att det kan vara olika?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Liten allmän fråga om dessa BIOS-lägen (Strix-korten har samma). Ändrar man till Silent via en fysisk switch på korten eller är det mjukvarumässigt? Eller funkar båda?

Strix har en fysisk switch där du väljer mellan Quiet Mode (standardinställningen) eller Performance Mode. Prestandaskillnaden uppges vara obefintlig utan det är snarare fläktkurvan som är annorlunda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Har beställt ett 3080 Strix men kan ta ett par månader innan den kan levereras enligt Inet =(
Angående andra nyheten från idag gällande bristen på kort

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Ringde Inet om detta igår.
Nvidia har slut på koder så dem lovar inget om att få koderna just nu för det finns inga.
Så har du beställt senare så är dem slut förtillfället och dem prioriterar att ge dem som beställde när det "ingick" att få dessa koder.
Dock har nvidia sagt att alla som har köpt 3000 serien skall få detta men jag förstå att inet inte vill lova något då detta är en "bonus" från nvidia och dem har rätt att dra tillbaka det enligt vad han på inet sade.
Detta har tydligen skett tidigare att något skall ingå men sedan tar det slut.

Tack för bra svar

Permalänk
Medlem

Skaplig pjäs det här måste jag säga..

Asus 3090 TUF OC Gaming.
Fick mail om att det gick att beställa på Komplett i onsdags förra veckan och högg direkt.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av sqd:

Skaplig pjäs det här måste jag säga..

Asus 3090 TUF OC Gaming.
Fick mail om att det gick att beställa på Komplett i onsdags förra veckan och högg direkt.

https://i.ibb.co/gjph5TT/image.png

Jävlar vilken pjäs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Har beställt ett 3080 Strix men kan ta ett par månader innan den kan levereras enligt Inet =(
Angående andra nyheten från idag gällande bristen på kort

Ripperino.
Kompisen fick bekräftat 8 oktober från Komplett så han bör ha kortet på fredag med lite tur

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det känns onekligen lite dåligt ja.
Köp-APIt är stängt likt förra veckan vid samma tidpunkt. Kan hända att de vill få lite mindre F5ande mot produktsidorna.

UK och Tyska butiken som har en riktig storefrontsida listar fortfarande Founders som något "out of stock", men de finns kvar i listorna.
https://www.nvidia.com/de-de/shop/geforce/gpu/?page=1&limit=9...

Håll ut hoppet till ons/tors iaf och se om det slås på igen och knapparna/status dyker upp

https://i.imgur.com/LtOaMS6.jpg for ref så ser det ut för mig i de flesta fall. Gör en CTRL+F5 och referenserna till founders kommer inte tillbaka sen. For now...

https://imgur.com/a/rMl0phk
väntade en stund som knappen fram

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

https://imgur.com/a/rMl0phk
väntade en stund som knappen fram

Har du gjort en ctrl+f5 då?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Roughack:

Där trillade mitt 3080FE in \o/.

Så nu är 3080 TUF OC avbeställt på webbis.

När beställde du på Webbis?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk

Såg att inet fick in strix-korten igår, ingen som har koll på ifall webhallen fått in några än ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catglider:

Såg att inet fick in strix-korten igår, ingen som har koll på ifall webhallen fått in några än ?

Jag har haft stenkoll på min order och om det kommit mer info från Webhallen, men ingenting ännu. Chattade med dem igår och fick reda på att det förväntas komma in en leverans nån dag denna veckan, men dem vet inte när den kommer eller hur många kort som kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

När beställde du på Webbis?

Relativt sent då mitt mål var ett FE från start men Nvidia trollade alla på release.
2020-09-18 14:04

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Skrivet av Roughack:

Relativt sent då mitt mål var ett FE från start men Nvidia trollade alla på release.
2020-09-18 14:04

Ok, jag beställde den 21/9, så då hoppar jag fram ett hack i kön tack vare dig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Har du gjort en ctrl+f5 då?

blir samma som innan, ser knappen, har haft köpa grafikkortet där varje gång och ej i lager. spammar väl inte 60ggr i timmen xD

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

blir samma som innan, ser knappen, har haft köpa grafikkortet där varje gång och ej i lager. spammar väl inte 60ggr i timmen xD

Ok fann något intressant.

Din länk säger (nu kommer formatteringen korta länken så det kommer inte synas skillnad om man inte mouseovrar)
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...
Där syns FE

När jag surfar runt på egen hand landar jag på URL
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Där syns inte FE

Det går heller inte att lägga till random skräp som förut utan det är specifikt med din url som jag får fram Founders.

Hur fick du din URL? KÄNNER DU NÅGON PÅ NVIDIA!?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ok fann något intressant.

Din länk säger (nu kommer formatteringen korta länken så det kommer inte synas skillnad om man inte mouseovrar)
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...
Där syns FE

När jag surfar runt på egen hand landar jag på URL
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Där syns inte FE

Det går heller inte att lägga till random skräp som förut utan det är specifikt med din url som jag får fram Founders.

Hur fick du din URL? KÄNNER DU NÅGON PÅ NVIDIA!?

vore ballt, kanske hade haft en FE då istället för en aorus från inet
ne kan vara för att ja lyckats få in en i kassan o nån gammal länk när ja försökte spamma olika adresser o lägga till kortet i kassan ifall sidan börja bråka, varit lite tips o tricks i denna tråd över tid

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Har beställt ett 3080 Strix men kan ta ett par månader innan den kan levereras enligt Inet =(
Angående andra nyheten från idag gällande bristen på kort

När beställde du?