Problem med återmontering av kylare på 1080

Permalänk
Medlem

Problem med återmontering av kylare på 1080

Hallå!

Jag har precis upgraderat och bytt ut mitt KFA2 1080 EXOC. Jag har hela tiden kört det med en kraken G12+ AIO och har alltså aldrig använt originalkylaren. Minns helt ärligt inte om jag ens prövade kortet med originalkylaren innan jag bytte, det var trots allt några år sedan.

Nu har jag återmonterat originalkylaren men jag lyckas inte få tillräckligt bra kontakt med den. Där är till och med ett synligt glapp mellan kylaren och gpu die som syns på första bilden. Har gjort flera försök idag men inget verkar hjälpa.

Jag ser ingenting som är i vägen och hindrar kontakten förutom själva distanserna(de vita plastbitarna) men gängorna som skruvarna går in i sticker upp lika mycket från kylaren som de gör. Fattar helt ärligt inte vad det är som orsakar detta. Kan ju vara så att kylaren var kass från fabrik men det känns inte så troligt.

På bild 2 och 3 syns hur kylpastan har fördelat sig efter att jag gjort ett försök till montering. Soklart för lite kontakt/tryck.

Någon som har en aning eller råkat ut för något liknande? :/

Permalänk
Medlem

Bara gissar, men de vita distanserna ska inta vara på andra sidan kretskortet?

Permalänk
Medlem

Här är en teardown av ett 1070
https://www.youtube.com/watch?v=Br77cE73D-A

Den verkar inte ha någonting på insidan, tror de vita distanserna ska vara på andra sidan för att inte skruvaran ska trycka så hårt?
Kan vara värt att testa försiktigt, som det är nu verkar ju inte fungera.

Permalänk
Medlem

Fast denna video verkar ha vita distanser på insidan
https://www.youtube.com/watch?v=gIa87Ix50l4

Har du skruvat åt ordentligt?

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

De vita distanserna är limmade på plats från fabrik så jag antar att de ska vara där de är. Dessutom så sticker metalbitarna med gängorna för skruvarna upp lika mycket som distanserna så det gör ingen skillnad att plocka bort dem dessvärre :/

Har dragit skruvarna så hårt det går. Har även kollat en gång till så inget annat tar emot och kan fortfarande inte hitta något.

Verkligen det konstigaste problem jag råkat ut för när det gäller hårdvara!