Lagrings-HD (120GB+)

Permalänk

Lagrings-HD (120GB+)

Jag tänkte skaffa mig en ny HD (120GB+) som är menad att ha främst som lagringsdisk.
Den ska dvs innehålla semesterfilmer och mina egna spel som jag gör med qbasic

Inga installerade spel där eller dylikt...

Med andra ord behöver det inte vara en snabb disk, huvudsaken att den är TYST och någorlunda billig... förslag ?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk

Tror inte du sparar mycket på att välja en 5400-varvare, men däremot klarar du ju dig utmärkt med 2MBs-cache.

WD kan du i alla fall direkt räkna bort om det ska vara tyst, ta dig en titt själv på buggy.no-ip.com för att kolla priserna och se vad som verkar mest prisvärt.

Seagate är kända för sina tysta diskar, värt att notera är dock att nya Cuda 7200.7 inte är riktigt lika tyst som föregångaren även om den nog är grymt tyst.
Ta dig en titt själv på storage-review.com

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har själv två stycken Barracuda 7200.7, låter väldigt lite om dem.
Sen tycker jag att de är relativt billiga också.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Hmm, kollade in barracuda 7200.7-orna lite... dom verkar vara ganska bra.

Lite sämre prestanda än andra HD:n men tysta och 3 års garanti...

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Avstängd

Jag har också en seagate, jättetyst. Sitter en WD disk i redan också och det är den som gör allt ljud.

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk

Jag har en cuda IV från förr och den upplever jag ändå som relativt högljudd... (hade en 5400rpm maxtor förut)

Är det nån som har både en cuda IV och en cuda 7200.7 och kan säga nått om deras ljudnivå jämfört med varandra ?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Maxtor 160GB, 5400 RPM för 1395 på JME eller Maxtor/Seagate 160GB, 7200 RPM för ca 1500 på datorbutiken.

Permalänk

De får bli en lr 2 Seagate 7200.7 120GB.

Thx för hjälpen.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)