MSI 2080 Ti Gaming X Trio + EK-Quantum Vector

Permalänk

MSI 2080 Ti Gaming X Trio + EK-Quantum Vector

Hej! Tänkte sälja av mitt 2080 Ti + vattenblock. Skulle vilja påstå att grafikkortet är ett väldigt bra exemplar, i tester som Timespy så slår det i strömtaket och klockar ner men i spel så har jag kunnat låsa det på 2190 MHz @ 1.093v med en manuell v/f-kurva samt +1200 VRAM (16.4 GHz) och det brukar då ligga under 300W. Jag har använt Conductonaut och temperaturerna ligger ständigt under 40c i spel, ca. 12c delta mellan vattentemp och grafikkortet vid hög belastning. Tog isär vattenblocket senast för 1-2 månader sedan och det är i väldigt gott skick, har endast använts med klara vätskor (EK Cryofuel Clear och Aqua Computer DP Ultra).

Originalförpackning samt luftkylare finns kvar (kräver dock nya thermal pads).

Dåligt med bilder då kortet är i bruk för tillfället. Skulle någon önska prestandasiffror från någon särskild benchmark eller ett spel jag äger så går det att lösa!
Timespy från hösten, +130 offset om jag inte minns fel: https://www.3dmark.com/spy/14186331

Grafikkortet köptes 2019-05-27 från Webhallen.
Vattenblocket köptes 2019-11-26 från EKWB.

Grafikkort: MSI 2080 Ti GAMING X TRIO
Vattenblock: EK-Quantum Vector Trio RTX 2080 Ti D-RGB - Nickel + Acetal
Backplate: EK-Vector Trio RTX 2080 Ti Backplate - Black

Priset är ungefärligt, har inget fastställt pris just nu och bud välkomnas.
Givetvis går det bra att buda på enbart grafikkortet eller enbart vattenblocket men då gör jag en egen bedömning baserat på bud och bekvämlighet i slutändan.

Föredrar upphämtning i Göteborg men kan även frakta det om det skulle vara så.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

6000+frakt on du är villig att frakta

Permalänk
Medlem

6000 hämtar

Permalänk
Medlem

6100 + frakt

Permalänk
Medlem

6200 hämtar

Permalänk
Medlem

6300 + frakt

Permalänk
Medlem

6400 hämtar

Permalänk
Medlem

6500 + frakt

Permalänk
Medlem

6500 hämtar

Permalänk

Tack för buden såhär långt, kommer med hög sannolikhet att avsluta budgivningen imorgon kväll (onsdag) eller torsdag under dagen. Återkommer.

Permalänk

Åtminstonde en person har visat intresse av att köpa grafikkortet för att köra på luft så tog jag en närmare titt på stockkylaren och majoriteten av thermal pads satt faktiskt kvar! Tjockleken på de som saknas har jag tyvärr inte koll på. (Edit: Har skickat en förfrågan till MSI om den informationen)

Markerar på bilderna nedan vilka som saknas, ni kan jämföra det mot dessa bilder från techpowerup.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fick svar från MSI gällande thermalpadsen, tyvärr ett ganska otydligt sådant:
"There is no strict requirement on the thickness, as long as it does not affect the assembly, the thickness is generally about 2 mm."

För tydlighetens skull så gäller ovanstående alltså enbart luftkylaren. För vattenblocket så är allt komplett!

Gällande budgivningen så avslutar jag annonsen kl 21 ikväll (tors 17 dec) och kontaktar vinnaren då!

Permalänk

Ledande bud har fått meddelande!

Avslutar annonsen.