Hjälp med köpråd för begagnad speldator
Hej,
Är ute efter att köpa en begagnad speldator till min son på tio år. Just nu sitter han bara och lirar Roblox på min tio år gamla Dell dator och det fungerar väl men den låter ganska mycket och jag tänkte att han kanske kommer avancera i spel så småningom.
Har kollat på marknaden här på Sweclockers men hittar inget just nu. Eftersom jag är helt lost gällande komponenter kontra priser tänkte jag lägga upp ett par förslag här och ni får gärna svara på om priset är rimligt eller vad ni istället hade tänkt lägga.
---
Gaming dator / Speldator
Grafikkort Asus Strix GTX980 (ungefär som GTX1070) alternativt om du vill ha ett Asus GTX 1060.
32GB ram
500GB samsung ssd + 1tb hdd
Soundblaster X-fi kort
NZXT gaminglåda med plats för mycket kylning.
DVD brännare
Windows 10 professional
Nyservad genomgången och dammfri.
Nyinstallerad windows
Säljaren vill ha 5 900 kr (jag gillar lådan på denna min grabb skulle gilla den)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 10 Home
Processor : intel i7 3.4ghz 2600k
RAM - 16gb ram corsair
Moderkort - Gigabyte H61M-Ds2
Grafikkort - NVIDIA GTX 760 Asus
Minne - 500GB med en 120gb SSD
Säljaren vill ha 3 500 kr
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moderkort
Lenovo mITX 1151 Wi-Fi och bluetooth
Processor
Intel® Core™ i5-8400 Processor
9M Cache, up to 4.00 GHz
Ram
16GB (2x8GB) DDR4 2667Mhz Dual-Channel
Minne
Corsair 250GB M.2 SSD med kyl-flänsa
Grafikkort
GeForce GTX 1060 6GB
OS
Windows 10 Home (Äkta)
Säljaren vill ha 5 500 kr