Headset rekommendation till PC? Sennheiser Momentum 3?
Har nu spenderat massvis med tid att läsa trådar här, diverse andra forum, recensioner, kommentarer, youtube-videos, m.m.
Vad jag är ute efter är ett ett headset som är ett par riktigt bra hörlurar med ok mikrofon. Over-ear ska det vara. Helst trådlöst men kan tänka mig trådat också (i sånt fall USB då jag använder vanliga line out på datorn till hembioförstärkaren).
Det är främst/enbart PC jag kommer koppla dem till.
95% kommer vara musiklyssnande, 5% möten/prata med andra via t.ex. teams, zoom, messenger.
Vad jag fastnat vid mest är Sennheiser Momentum 3 Wireless. Det skulle ha den extra fördelen att jag kan ta med dem på resor/koppla till telefonen då.
De är dock väldigt inriktade på just att koppla till telefon - finns ingen som nämner om det ens fungerar vettigt med mikrofonen om man kopplar dem till en PC? Vad jag kunnat läsa mig till är att de går att koppla via USB till dator men då verkar det inte stödja mikrofonen. Fungerar det bra både vad gäller audio+mic att ansluta dem till datorn med bluetooth?
Skulle det headset:et passa mig? Fungerar det bra med PC?
Någon med det som kopplat det till en PC och kan informera hur det fungerar?
Om inte funderar jag på Asus ROG Delta... mest pga att jag har några andra Asus ROG-delar som tangenbord, mus.. och att folk verkar vara nöjda med det headset:et. Trådat en liten nackdel dock. Den enorma stela mikrofon-pinnen ser även ut att vara en nackdel. Då jag bara ibland pratar så kommer jag ha den bortkopplad i normala fall.
...eller finns det något annat som kanske skulle passa mig bra?
Budget - under 5000.