Permalänk
Medlem

Varför funkar inte ESC och TAB i spel?

Hej, sedan jag flyttade min dator till nya lägenheten så har något skumt hänt. Min TAB och ESC knapp funkar inte i spel. Vi tar CSGO som exempel. Knapparna funkar utanför spelet och tillsammans med annan knapp. Tex CTRL, ESC för att taba ut eller SHIFT, TAB för att ta upp chatten. Men när jag enbart vill använda knappen själv så fungerar den inte. Jag kan alltså inte se statsen eller trycka på ESC för att komma till menyn.

Jag kollat drivrutiner för både grafikkortet och tangenbordet. Har någon haft samma problem?

Permalänk
Medlem

Du har inget "coolt" tangentbord där du kommit åt en knapp för att ingame stänga av windowsknappar och andra onödigheter?
Mitt har nån dum "game-mode" nämligen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du har inget "coolt" tangentbord där du kommit åt en knapp för att ingame stänga av windowsknappar och andra onödigheter?
Mitt har nån dum "game-mode" nämligen.

Alltså inte vad jag vet. Jag har steelseries TLK apek pro 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zavan:

Alltså inte vad jag vet. Jag har steelseries TLK apek pro 7.

SteelSeries key + left Windows key.

When holding down the SteelSeries key, the left Windows key will light up red if unlocked and blue if locked.

Prova detta

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

SteelSeries key + left Windows key.

When holding down the SteelSeries key, the left Windows key will light up red if unlocked and blue if locked.

Prova detta

Ja, jag hittade detta också men det funkade inte:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av zavan:

Ja, jag hittade detta också men det funkade inte:(

Om du är helt säker på att det inte är drivrutinerna eller Tbordet (testa med annat) så får du nog i värsta fall skapa en ny Windowsprofil / installera om Windows.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.