Permalänk
Medlem

Pimax 5K+ Plus VR Headset

Hej på er!

Har uppgraderat till 8K+ modellen för att testa den högre upplösningen, säljer således mina Pimax 5K+ .

Headsetet är sparsamt använd och i fint skick, dock så finns en mindre spricka i ena hörnet (se bild). Detta är ett känd problem på dessa, påverkar dock inte funktionen. Det är möjligt att det går att kontakta Pimax och få det åtgärdat/utbytt, jag har dock inte orkat bry mig.

Headsetet kommer med originalkartong och samtliga tillbehör samt vad jag antar kan anses vara ett kvitto (inköpsdatum 2019-12-30) med massa Asiatisk text. Deluxe headstrap som är med på bilden ingår ej, originalstrap medföljer däremot givetvis.
Jag har köpt till ett comfort kit, den ingår om så önskas (rejäl förbättring mot originalet).

Tänkte mig att 3000kr borde headsetet vara värd, så vi kan börja med evt budgivning där.

Vid frågor/funderingar är det bara att hojta till. Fler bilder kan ordnas om så önskas.
Hämtas på plats eller skickas mot förskottsbetalning (Swish).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

comfort kit om du säljer separat köper jag har en pimax själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

comfort kit om du säljer separat köper jag har en pimax själv

Ifall någon är sugen på headsetet men utan comfort kit så har jag inte något emot det.
Vad tänkte du för pris i så fall? Så kan det beloppet dras av från startbudet på headsetet om comfort kit inte säljs med.

Permalänk
Medlem

kan väl tänka mig 400kr försöker hitta lite grand var dem går för på2ndhand marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

kan väl tänka mig 400kr försöker hitta lite grand var dem går för på2ndhand marknaden

Det låter rimligt. Tveksamt att det finns så mycket andrahand
För info så har jag inte använd själva "kudden" utan haft på en annan variant.

Då uppdaterar jag annonsen en aning; 2600kr som startbud på headsetet utan comfort kit eller 3000kr med.

Permalänk
Medlem

Verkar svalt med intresset.... sänker till bud från 2500kr för headset med comfort kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Verkar svalt med intresset.... sänker till bud från 2500kr för headset med comfort kit

prova blocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

prova blocket

Usch 😬

Men får testa det om det inte dyker upp nån spekulant här 👍🏻

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet. Hur är bilden på detta headset? eller hela upplevelsen?

Jag har haft Rift CV och Rift S och nu Quest 2. Och kan säga att Quest 2 är så mycket sämre än Rift S. Är pimax överlägsen Rift S och Quest 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

Jag har haft Rift CV och Rift S och nu Quest 2. Och kan säga att Quest 2 är så mycket sämre än Rift S. Är pimax överlägsen Rift S och Quest 2?

Jag kan tyvärr inte kommentera, detta är mitt första headset. Jag läste en del recensioner och tyckte det lät riktigt bra med den stora FOV, och det är en maffig upplevelse. Testade snabbt på en Oculus Quest 2 hos en polare häromdagen, det blev inte alls samma känsla där. Jag är nyfiken på den högre upplösningen på 8K+ men har faktiskt inte hunnit testa än.

Quest 2*
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

kan säga den bätrre än vanliga rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Jag kan tyvärr inte kommentera, detta är mitt första headset. Jag läste en del recensioner och tyckte det lät riktigt bra med den stora FOV, och det är en maffig upplevelse. Testade snabbt på en Oculus Quest 2 hos en polare häromdagen, det blev inte alls samma känsla där. Jag är nyfiken på den högre upplösningen på 8K+ men har faktiskt inte hunnit testa än.

Totalt överlägsen Rift CV och Samsung Odyssey+. Rift S eller Quest 2 som du frågar om har jag aldrig testat. Men foven på Pimax 5k+ är överlägsen deras fov. Enligt mig är Pimax 5k+ det självklara valet mellan alla dessa headsets. Har sålt mitt nu för jag la min simracing på hyllan men har älskat det från första dagen jag fick hem det

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad. Hade nog slagit till på en gång med comfort kit men är I slutskedet med att beställa delar till en dator och blir nog klar innan helgens slut. Återkommer inom kort.

Vet du om det fungerar bra med glasögon eller om det kan bli trångt?.

Permalänk
Medlem

@McSneak kan säga glasögon inga problem

Permalänk
Medlem

Jag får passa på och tacka hjälpen jag får i tråden i alla fall 😊 Har inte testat med glasögon själv.
Jag har ingen panik, hoppas bara headsetet kan glädja någon annan, helst SweC:are 👍🏻

Permalänk
Medlem

Antar att det inte finns någon garanti då Pimax bara har 12 månaders garanti?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Har de ett års garanti så finns det ingen garanti kvar nej, som jag skrev i annonsen är kvittot daterad 2019-12-30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Har de ett års garanti så finns det ingen garanti kvar nej, som jag skrev i annonsen är kvittot daterad 2019-12-30.

Nej självklart inte. Men du nämnde inte vart ifrån du köpt den. Så tänkte om du köpt den från någon Svensk ÅF, exempelvis komplett. För då har man ju alltid 3 års reklamationsrätt ifall att den plötsligt pajar, vilket inte är helt ovanligt med Pimax och deras ganska usla QC

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag köpte den av en kille här på forumet som inte pallade med VR och bara körde den några timmar. Kan säga att kvittot ser allt annat ut än vad Kompletts brukar göra 😉 men med tanke på att jag i princip erbjuder headsetet här för 2500kr ink comfort kit (ca 800 kr med frakt) så är det kanske en acceptabel risk för någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Jag köpte den av en kille här på forumet som inte pallade med VR och bara körde den några timmar. Kan säga att kvittot ser allt annat ut än vad Kompletts brukar göra 😉 men med tanke på att jag i princip erbjuder headsetet här för 2500kr ink comfort kit (ca 800 kr med frakt) så är det kanske en acceptabel risk för någon.

Säkerligen en acceptabel risk för någon. Dock dessvärre inte för mig. Men lycka till med försäljningen!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dryad:

Hej på er!

Har uppgraderat till 8K+ modellen för att testa den högre upplösningen, säljer således mina Pimax 5K+ .

Headsetet är sparsamt använd och i fint skick, dock så finns en mindre spricka i ena hörnet (se bild). Detta är ett känd problem på dessa, påverkar dock inte funktionen. Det är möjligt att det går att kontakta Pimax och få det åtgärdat/utbytt, jag har dock inte orkat bry mig.

Headsetet kommer med originalkartong och samtliga tillbehör samt vad jag antar kan anses vara ett kvitto (inköpsdatum 2019-12-30) med massa Asiatisk text. Deluxe headstrap som är med på bilden ingår ej, originalstrap medföljer däremot givetvis.
Jag har köpt till ett comfort kit, den ingår om så önskas (rejäl förbättring mot originalet).

Tänkte mig att 3000kr borde headsetet vara värd, så vi kan börja med evt budgivning där.

Vid frågor/funderingar är det bara att hojta till. Fler bilder kan ordnas om så önskas.
Hämtas på plats eller skickas mot förskottsbetalning (Swish).

Läs hela annonsen här

Hej, funkar headsetet som det ska förutom sprickan ? den har inte gyro felet som fanns på några av dom här modellerna och indexen, att världen inte är helt horizontal i headsetet.
Om inte så köper jag den och vill ha den fraktad och med komfort packet :). Mvh Konny skicka pm

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

Såld till @wingman92